5+2 értéknövelő Facebook alkalmazás

Mely alkalmazások kínálnak szórakoztató és egyedi tartalmakat, növelik Facebook oldala rajongótáborát és látogatottságát, esetleg az értékesítés volumenét? Szakértőnk összegyűjtötte azokat az alkalmazástípusokat, melyek növelhetik egy Facebook oldal értékét.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Kép:sxc

A Facebook közösségi portál 2010-es hazai élre törésével a vállalkozások is felfigyeltek a közösségi média marketingerejére. Természetesen a valódi tevékenység megkezdéséig néhol csak hetek és hónapok, másoknál akár évek is elteltek. A „kivárás” oka lehetett financiális, szakmai vagy akár üzletpolitikai is. A kkv szektor képviselői jellemzően merészebben vágtak bele az új kommunikációs csatorna használatába, ám indulásuk nem volt minden esetben sikeres, hisz a kezdetekkor szinte csak kísérleteztek a rendelkezésre álló lehetőségekkel és funkciókkal.

Ma már léteznek a közösségi médiára specializálódott reklámügynökségek, melyek teljes körű tanácsadással, kreatív Facebook alkalmazások fejlesztésével és üzemeltetésével, tartalomkezeléssel, illetve hirdetések adminisztrációjával is segítik a megbízóikat.

Azonban még most is megfigyelhető, hogy számos kis- vagy középvállalkozás személyes profilként van jelen a legnagyobb közösségi hálón, és ismerősöket gyűjt, ami az egyik legnagyobb hiba a Facebookon. Az üzleteknek, vállalatoknak, szervezeteknek, intézményeknek, előadó művészeknek, márka- vagy termékoldalaknak, illetve valamilyen téma köré gyűlt közösségeknek ugyanis saját Facebook oldalt lehet regisztrálni, hogy szorosabb kapcsolatba kerülhessenek a közönségükkel vagy ügyfeleikkel.

Tippek, hogy NE kommunikáljunk a Facebookon
Sok üzletember jelen van a Facebookon személyes profillal is. Amit azonban sokszor a személyes profilból történő kommunikáció címén művelnek, az maga a botrány szakértőnk szerint. Sok esetben elfeledkeznek magukról, és olyan dolgokat, témákat posztolnak ki az üzenőfalra, amely rájuk nézve több mint kellemetlen lehet. Itt olvashatja tippjeinket, hogy jó arcot sugározzon a közösségi oldalon az üzletfelei felé.

Azon vállalkozásoknak, melyek a Facebookot tudatosan üzleti célra használják, és ennek megfelelő oldalként regisztráltak és kommunikálnak, lehetőségük van a közösségi háló által kínált beépített alkalmazások, valamint külső szerveren futó, úgynevezett külső alkalmazások használatára. A MyPromo Interaktív közösségi médiaügynökség összegyűjtötte az általa ajánlott 5 leghatékonyabb külső és a 2 legnagyobb lehetőséget nyújtó belső alkalmazást, mely tapasztalataik szerint sikeressé tehet egy vállalati vagy márkaoldalt.

Az alábbi 5 külső alkalmazással biztosan több rajongóra, látogatóra, hírlevél feliratkozóra és vásárlóra lehet szert tenni:

1. Az oldal tartalma szempontjából releváns, kreatív nyereményjáték

Kiváló eszköz a meglévő rajongók aktivizálására, interaktív multimédiás informálására és szórakoztatására, valamint új, a téma iránt nyitott – viszonylag nagyszámú – rajongótábor gyűjtésére, illetve adatbázis építésre.

2. Ingyenesen letölthető, nyomtatható kupon

Valós felhasználói és vásárlói közösséget teremt. Segítségével növelhető a rajongók elköteleződése és vásárlási aktivitása. Termék vagy szolgáltatás bevezetéséhez, vásárlói adatbázis építéséhez nélkülözhetetlen.

3. Hírlevél feliratkozó modul

Ha a közösségi hálón kívül elektronikus hírlevélben (EDM) is kommunikál a vállalkozás, akkor közvetlen lehetőséget kell adni a rajongóknak, hogy a Facebookon is feliratkozhassanak az általuk választott hírlevél témákra.

4. Ajánlatkérő, díjszámító, illetve szoba- vagy asztalfoglalás alkalmazás

A legtöbb szolgáltatató cég weboldalán megtalálható különböző ajánlatkérő és regisztrációs modulok „behúzhatóak” a Facebook oldal alá, mely egyszerű, gyors és közvetlen lehetőséget teremt a rajongók számára. Ez által nagyságrendileg megduplázható a közösségi hálóról érkező megrendelések volumene.

5. Webáruház modul

Bár a közösségi hálót nem elsősorban a direkt értékesítésre tervezték, de egy webáruház applikáció képes bemutatni a termékkínálatot, az árakat, és esetleg a rajongóknak biztosított extra kedvezmények segítségével közvetlen forgalmat is generál.

Fontos!
A külső alkalmazások esetén – főként a nyereményjátékoknál – mindenképpen érdemes a vonatkozó Facebook szabályok és a hazai jogszabályi előírások áttanulmányozása és betartása, mert a szabálytalan alkalmazások használatának súlyos, akár jogi következményei is lehetnek.
Biztonsággal használhatóak azonban a Facebook alábbi beépített alkalmazásai:
+1 Esemény Kiváló lehetőség rendezvények és partik szervezésére, a vendégek saját meghívásait és hozzászólásait (virulenciát) kihasználva nagy résztvevői kör elérésére és folyamatos tájékoztatására.
+2 Jegyzet Lehetőséget teremt a posztoknál tartalmasabb és hosszabb bejegyzések, blogok írására, melybe linkek és fotók is beágyazhatóak. Az egyes jegyzetekhez a rajongók hozzászólhatnak, s mivel minden jegyzet külön linken található, így azok bárhol megoszthatóak hivatkozásként.

Mielőtt viszont bárki munkához lát, és beleveti magát az alkalmazások széles tárházába, érdemes átgondolni, hogy milyen lehetőségek vannak a piacon, milyen veszélyeket rejt a garanciával csábító „vásárolt” rajongótábor, illetve léteznek-e biztonságos, kreatív és már sikerrel kipróbált megoldások. Ami viszont mindennél fontosabb: azt tisztázni, hogy mi is a célja közösségi médiajelenlétünknek, kiknek, mit és hol akarunk mondani. A többi csak ezután jöhet!

Küri Attila közösségi média szakértő www.mypromo.hu

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo