Óriási hiba lenne temetni a Facebookot

Egymás után jelennek meg a a Facebookot temető hírek. Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő szerint az elfordulás tőle óriási hiba lenne, mert a Facebook mint marketingeszköz csak most hatékony igazán, és főleg a kisvállalatoknak.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Most lehetünk igazán hatékonyak a Facebook-on? – Kép: Pixabay

Időről időre felröppennek hírek, amelyek temetik a Facebookot. Különösen azóta, hogy a Facebook lecsökkentette a vállalati oldalak követőinek ingyenes elérését, ami egyes vélemények szerint így már nem hatékony. (Szakértőnk egy meglepő stratégiát javasol ennek a problémának a megoldására.) „A francokat!” – fakadt ki Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Véleménye szerint a Facebook életciklusában most jött el az a pillanat, amikor egy vállalkozás már széles tömegeket érhet el hatékonyan. Ráadásul a marketingesek még nem „kolonizálták” a csatornát, nem nagy a reklámzaj. Saját és ügyfelei tapasztalatai szerint a tavalyi év volt a fordulópont, amikor egy-egy kampányban több vevő érkezett a Facebookról, mint a célzottan kiküldött e-mail listákból.

A Facebook ma olyan jól és hatékonyan működik, mint néhány évvel ezelőtt az online hírlevelek. Eközben pedig olcsóbb, mint a Google AdWords, és jobb számokat produkál, mint bármilyen más marketinglehetőség. Természetesen ha megfelelően használják:

Facebook-marketingalapok 4 lépésben

Nagyon sok vállalkozó van már jelen a Facebookon, ám az igazán jó lehetőségeket csak egy töredékük ismeri és használja. Wolf Gábor szerint egy cég facebookos kommunikációját négy egyszerű lépésben fel lehet építeni:

Az első lépés: Facebook-oldal létrehozása

A vállalkozás eldöntheti, hogy vállalati Facebook-oldalt indít, vagy például egy csoportot hoz létre az ügyfelei számára. Egyvalamit nem szabad: személyként regisztrálni a céget. Ez ugyanis annyira amatőr látszatot produkál, mint a hivatalos, céges e-mailként megadott freemailes cím.

Novembertől vége a promóciós lájkvadászatnak
A legnagyobb közösségi oldal illegálisnak minősítette azokat az alkalmazásokat, amelyek lájkolásért cserében engedték valamilyen nyereményjátékon indulni a felhasználókat. Az indok az oldalak követői összetételének “minőségibbé” tétele.
Második lépés: a műsor

Következetes és releváns, kétirányú kommunikáció – ez a második lépés. A komoly eredményekhez naponta egy-két rövid, érdekes, a vevőkről, a vevők problémáiról, vágyairól, félelmeiről szóló bejegyzés javasolt, közte pedig „reklám”:

„Legyél olyan, mint egy tévéműsor: 20 perc műsor után jöhet öt perc reklám” – tanácsolja Wolf Gábor azzal kapcsolatban, hogy milyen arányban érdemes hirdetési célú tartalmat megjeleníteni egy vállalkozás hírfolyamában. (Itt bemutatunk 11 tippet, hogy minél többen olvassák a posztjainkat!)

Harmadik lépés: elérni a tömegeket

Ha már van a vállalatnak facebookos jelenléte és tartalma, akkor azt el kell kezdeni hirdetni, hiszen ezek lényegesen hatékonyabbak az ingyenes lehetőségeknél, és tömegeket érhetünk el a segítségével. Sokan ringatták magukat abba a tévhitben, hogy a Facebook ingyenes, pedig soha nem volt az, legfeljebb a saját idejével fizetett a cég – és az idő pénz.

A hirdető előtt több lehetőség áll, hiszen reklámozhatja magát a Facebook-oldalt, szponzorálhatja az egyes posztokat, de akár reklámozhatja a – Facebooktól független – céges weboldalt is. Érdemes kísérletezni, és kitapasztalni, hogy melyik működik a legjobban, de könnyen lehet, hogy megéri párhuzamosan alkalmazni az egyes megoldásokat. Wolf Gábor tapasztalatai szerint havonta 50–100 ezer forintos keretből bármelyik kisvállalkozás látványos eredményt produkálhat.

Negyedik lépés: a kampány

Végül pedig jöhetnek a kampányok, melyek készpénzre váltják az addigi befektetést. „Az aranyszabály, hogy ne csak az árral akciózz! Négyféle kampányt érdemes váltogatni: hirdesd az újdonságokat, a luxusmegoldásokat, futtass aktualitáshoz kötődő kampányokat, végül kampányolj az árral” – tanácsolja Wolf Gábor. Így anélkül lehet fenntartani az ügyfelek – és a leendő ügyfelek – érdeklődését, hogy közben a vállalkozás rosszabbul járna.

„Fészbuktatók”

Az egyik leggyakoribb hiba, amit a kisvállalkozások elkövetnek, hogy nem a megfelelő embereknek kommunikálnak. Meg kell nézni, hogy valóban azok követik-e az oldalt, akik vásárolni is fognak. Például ha túl sok ingyenes ajándékot ígér a cég, akkor lehet, hogy a „nyereményjátékosok”, nem pedig a célcsoport teszi ki a követők nagy részét. Nekik pedig bajosan lehet bármit is eladni.

„Egy vállalkozás két végzetes hibát követhet el a Facebookkal kapcsolatban: ha nem használja, és ha csak azt használja. Jelenleg olcsón, nagy tömegben lehet a Facebookon vevőket szerezni, és ez egy pár évig még biztosan így is lesz – közben persze nem szabad a hagyományosan működő csatornákat sem elhanyagolni” – összegezte a véleményét Wolf Gábor.

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo