A funkció lényege az, hogy be tudjuk állítani pár mozdulattal azt, hogy a hirdetésünk melyik nap, melyik órában jelenjen meg, vagy éppen ne jelenjen meg – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.
A beállítást a Power Editoron belül, a hirdetéssorozat (adset) szinten találjuk, és akkor élesedik, ha napi költségkeret helyett élettartam költségkeretet választunk. A napon belüli ütemezés után a megcélzott felhasználók a saját időzónájuknak megfelelő időpontban fogják látni a hirdetéseket. (Az elmúlt időszakban több apróbb változás is életbe lépett a Facebook-on.)
Mikor hasznos ez a funkció?
Több kampánynál észrevettük, hogy különböző napszakokban más árakon jönnek a regisztrációk vagy a vásárlások. Például reggel 10 és délután egy között 65 forint volt egy konverzió, délután kettő és négy között 80 forint, négy után pedig 120. Ilyenkor eddig csak kockázatos trükközéssel lehetett variálni, mostantól erre nem lesz szükség.
Másik gyakori helyzet, amikor valakinek időhöz kötött a szolgáltatása. Például ételkiszállító cégnél merült fel az igény, hogy dél körül vagy este hirdessünk, de tévé csatornának volt olyan kérése felénk, hogy csak a reklámozott műsort megelőző pár órában jelenjenek meg a hirdetések.