Vége a trükkös címsoroknak a Facebookon

A Facebook a most bejelentett változtatásával minimalizálni akarja azokat a posztokat, amelyek bár figyelemfelkeltőek, mégsem kínálnak érdekes, minőségi tartalmat, sőt olykor egyenesen megtévesztőek.

Kép: Pixabay

„A hírfolyamunk jelentősen átalakulhat, a Facebook ugyanis a weboldalon eltöltött idő alapján (is) rangsorolni fogja a tartalmakat” – mondja Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője, aki szerint a Facebook a most bejelentett változtatásával minimalizálni akarja azokat a posztokat, amelyek bár figyelemfelkeltőek, mégsem kínálnak érdekes, minőségi tartalmat, sőt olykor egyenesen megtévesztőek.

„Mi is rengeteg ilyennel találkozunk nap mint nap. Több oldal próbál izgalmas, néha bulváros, időnként bicskanyitogató címmel rávenni, hogy kattintsunk rájuk. De közel sem biztos, hogy ott azt kapjuk, amit vártunk. Mivel viszont sokan „bedőlnek” az átverésnek, esetleg olvasás nélkül kommentelik vagy megosztják azokat, eddig a Facebook előkelő helyre sorolta ezeket a bejegyzéseket” – jegyzi meg Forgács Mariann.

A szakember felhívja a figyelmet arra, hogy az új algoritmus figyeli majd, hogy mennyi időt töltünk egy adott oldalon, és a tartalomrangsorolásnál ez is fontos szemponttá válik. Ezenkívül az algoritmus a látogatás utáni aktivitást is figyeli, vagyis hogy hányan osztották meg vagy lájkolták a kiposztolt tartalmat. Ennek megfelelően a kattintásvadász posztok várhatóan megritkulnak vagy el is tűnnek a hírfolyamunkból. Viszont minden üzleti felhasználónak fontos lesz, hogy minőségi tartalmat posztoljon a Facebookon, pedig ez a céges oldalak mumusa.

Nem ez lesz az egyetlen változás a hírfolyamnál. „Ha linket rakunk a posztunkba, az már jó ideje a hírfolyamban egy nagy képpel együtt jelenik meg: címmel, leaddel” – mondta Forgács Mariann. A Facebook csapata arra jött rá, hogy a felhasználók jobban szeretnek az ilyen típusú megosztásra kattintani. Kétszer annyian, mint akkor, ha előbb feltöltünk egy képet, és csak utána írjuk be a linket a bejegyzés szövegébe.

A most bejelentett frissítéssel a Facebook az url megosztásának hagyományos, vagyis link formátumát helyezi előtérbe. A hírfolyamban ezeket fogja előbbre sorolni, így a jövőben többet láthatunk majd ilyen jellegű bejegyzéseket.

Tartalom, tartalom, tartalom!
A statisztikák szerint ugyanis a legtöbb forgalmat többnyire a jó SEO, avagy a keresőoptimalizálás, valamint természetesen az exkluzív tartalom generálja. Érdemes komolyan átgondolni, hogy az adott honlapon milyen információkat közlünk, honnan veszünk át anyagokat, milyen képeket és videókat teszünk fel. Ha közéleti témában mozgunk, akkor például figyelni kell a közízlést, és ahhoz kell igazítani mindent, ez ugyanis garantáltan rövidtávon is sikeressé tesz egy weboldalt. Ha nem tartalmat közvetítünk, hanem saját termékeket vagy szolgáltatást árulunk, válasszunk mindig profi fotóst és prezentőrt, hogy mindent a lehető legjobb minőségben tálalhassunk. Az adatok alapján a legtöbb pénzt és a legtöbb látogatót azok a honlapok generálják, akik nagyon sokat adnak a minőségre. De például a jó domain név is sokat jelent.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo