Pontosabban célozhatunk a Facebookon

Jelentős változások következnek be az idén a Facebook hirdetési rendszerében. Az újdonságoknak köszönhetően sokkal pontosabban célozhatjuk majd hirdetéseinket, bizonyos hirdetési formák viszont megszűnnek.

Pontosabb lesz a célzás - Kép: SXC

A Facebook hirdetési rendszerében komoly változások várhatók a közeljövőben. Eddig is szinte hetente jelentek meg új apróságok, most azonban komolyabb változások előtt állunk – olvasható a Facebooktippek blog bejegyzésében. Ezek az információk minden vállalkozónak fontosak, mert még mindig a közösségi oldal az egyik legnépszerűbb – és leghatékonyabb – hirdetési felület, igaz, hogy sokan már most holt hírét keltik.

Hirdetés „készletek a kampányokon belül

Február 14-ei céldátummal bevezetik a Facebook-kampányokba az Ad Set szintet. Ez a kampányokon belül található „hirdetéscsoport” lesz, amelynek lényege, hogy a hirdetések célját és költségkeretét jobban tudjuk szabályozni.

Célzási változások

Nagyon sok minden fog változni a célzások területén. Eddig sem panaszkodhattunk a hirdetéscélzási lehetőségekkel kapcsolatban, de most tovább bővül a kör, ráadásul következetesebb is lesz, ami szintén öröm.

Négy fő területe lesz a célzásoknak: lokáció, demográfia, érdeklődés, viselkedés.

Például eddig, ha valaki kiválasztotta az érdeklődési köröknél a szülők, a fényképezés és a fotófeltöltő köröket, akkor azt VAGY kapcsolattal használta a Facebook, vagyis egymást kiegészítette a három terület. Az új rendszerben, ha minden igaz, már választani is tudunk majd, hogy mit szeretnénk. Talán úgy, mint ahogy most van a További kategóriák blokkban, ahol lehet választani az ÉS, illetve a VAGY kapcsolat között.

Fejlesztik a demográfiai célzást, így például a munkahely, az oktatás, a családi állapot és a munkahelyi pozíciókat jobban lehet majd használni, ráadásul az időbeli változásokat is pontosabban tudjuk kezelni a különböző életeseményeknél (3 hónap, 6 hónap és 1 év lesz választható).

Ne csak folyassuk a pénzt online marketingre!
Az online marketing kivitelezésekor a cégek többségének nincs, vagy hibás az online marketing koncepciója. Szakértőnk most induló sorozatunkban lépésről lépésre bemutatja, hogyan érdemes felépíteni az alapoktól egy online-marketing projektet.
Talán a legizgalmasabb változás a viselkedéscélzás bevezetése lesz. Ennek egy része más célzási megoldásokból kerül egy dedikált megoldásba, amiben korábbi vásárlások, korábbi vásárlási szokások és vásárlási hajlandóságok alapján lehet majd célozni. Ezeket a célzási megoldásokat február elején kezdi zárt körben tesztelni a Facebook, és az első negyedév vége felé fogja kiterjeszteni.

Nem lehet többé szponzorált történetet létrehozni

Április 9-től a szponzorált történet önálló karrierje véget ér. Ilyen hirdetéstípust nem lehet majd külön létrehozni, bár úgy tűnik, nem szűnik meg teljesen. A Facebook néhány hirdetés típust továbbra is a legjobb összefüggésben fog megmutatni: egy bejegyzéshirdetésnél (page post ad) vagy egy rajongógyűjtő hirdetésnél (page like ad) továbbra is látni fogjuk, hogy egy ismerősünk lájkolta-e. Értelemszerűen, ha van ilyen esemény az oldallal vagy a bejegyzéssel kapcsolatban az ismerőseink köréből. Ha nincs, akkor csak az alaphirdetést fogjuk látni. Domain és open graph sponsored story hirdetések viszont nem lesznek többé, ezzel szemben az esemény-visszajelzés (event RSVP) hirdetés úgy tűnik, marad.

Az alkalmazáshirdetéseket egységesíti a Facebook.

A mobilalkalmazás-telepítés és aktivizálás hirdetés és a Facebookon belüli alkalmazás hirdetések ugyanazok lesznek. Ezenkívül a jobb oldalon megjelenő prémium Facebook-hirdetések képmérete is csökken, ugyanakkora lesz, mint a normális, marketplace hirdetések képmérete.

A bejegyzés teljes formában itt olvasható!

5 tipp az Adwords használatához
A magyar online hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwordsben komoly változtatásokat léptetett életbe a keresőóriás a nyár közepén. A változtatások egyszerűbbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban olcsóbbá teszik a kis cégek online megjelenését.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo