Héjj Szilárd MarketingArc, a Piac&Profit marketing szakértője tesztelte a keresőt: „Talán a leghasznosabb (pl. cégeknek is), hogy rákereshetünk arra, hogy a jelenlegi munkatársaink ismerősei dolgoztak-e ugyanolyan iparágban, mint mi vagyunk vagy dolgoztak-e. Ennek látom értelmét! Például egy HR-es az egyik nagy olajipari cégnél dolgozik, akkor megtudjuk nézni, hogy a munkatársaink ismerősei közül dolgozik-e valaki a konkurenciánál. Ez egy érdekes piaci információ lehet!” – írja szakértőnk bejegyzésében a KözösségiHáló blogon.
Arra is lehetőséget ad az új kereső, hogy tájékozódjunk a esetleges ügyfeleink, tárgyalópartnereink ízléséről, (mi a gasztronómiai, zenei preferenciájuk, stb) így könnyen kiválaszthatjuk, hol, milyen körülmények között tárgyalhassunk, hogy a lehető legjobb benyomást teremtsük.
Jogosan vetődik fel a kérdés, hogy na és mi lesz azokkal, akik nem akarnak megjelenni a keresési eredmények között? Elvileg erre is lesz megoldás a személyes beállítások között.
Ezt az új technológiát alkalmazza a Google is, amelynek keresőmotorja a következő néhány hónapban komoly mérföldkőhöz érkezik. Amit Singhal, a Google egyik keresésért felelős vezetője szerint az új rendszer: „sokkal inkább úgy keres és úgy is ad találatot, ahogyan az emberek értelmezik a világot”. Szemantikus technológiát alkalmazó keresővel rukkolt elő az év elején a Facebook is, amelynek béta verzióját korlátozott hozzáféréssel már ki is próbálhatják az érdeklődők. A Facebook Graph Search az ismerőseink által velünk megosztott adatokban, kapcsolatokban, valamint a Facebookon publikusan megosztott adatokban keres, ezzel alapvetően megváltoztatva például a keresőoptimalizálásról alkotott képet.