Facebook, Google: Belépünk a következő generációs netvilágába

A tíz éve még csak kutatási témaként létező szemantikus technológia forradalmi újdonságát a Google tesztelés alatt álló keresési rendszere is előrevetíti, csak úgy, mint a Facebook Graph Search funkciója, melynek béta változatát január közepe óta tesztelhetik a közösségi oldal tagjai.

Az új fejlesztések egyik célja, hogy minél inkább „emberivé” tegyék az alkalmazások használatát. A rendszer szemantikus módszerek alapján kezd el „gondolkodni”, például igyekszik kontextusában is értelmezni a keresésnél megadott szövegeket. Ez nemcsak a keresésnek és az internethasználatnak, hanem az információ elérésének és szűrésének is teljesen új perspektíváját nyitja meg a felhasználók előtt. A szemantikus technológia lehetővé teszi az adatok integrálását és értelmezését, a közöttük lévő kapcsolatok definiálását, jellemzését. Internetes keresést tekintve ez azt eredményezi, hogy a puszta találati tétel– vagy oldallistázás helyett konkrét válaszokat kaphatunk a kérdéseinkre. Ezzel együtt nemcsak pontosabbá, hanem gyorsabbá is válik a keresés, lerövidül a felhasználói interakciók ideje.

Héjj Szilárd MarketingArc, a Piac&Profit marketing szakértője tesztelte a keresőt: „Talán a leghasznosabb (pl. cégeknek is), hogy rákereshetünk arra, hogy a jelenlegi munkatársaink ismerősei dolgoztak-e ugyanolyan iparágban, mint mi vagyunk vagy dolgoztak-e. Ennek látom értelmét! Például egy HR-es az egyik nagy olajipari cégnél dolgozik, akkor megtudjuk nézni, hogy a munkatársaink ismerősei közül dolgozik-e valaki a konkurenciánál. Ez egy érdekes piaci információ lehet!” – írja szakértőnk bejegyzésében a KözösségiHáló blogon.

A Facebookon vadásznak új piacokra a kkv-k
Egy nem reprezentatív felmérés szerint a megkérdezett vállalkozások 74 százalékánál még mindig a cégvezető foglalkozik a marketinggel. 2012-ben a vállalkozások marketingjének három fő iránya volt: Új piacok felkutatása (50%), új termék fejlesztése (49%) és meglévő ügyfelekkel való foglalkozás (39%). Ezt folytatva az idei évet is elsősorban az új, lehetséges piacok felkutatására szánják a kis- és középvállalkozások (71%)
"Vagy azt is megnézhetjük, hogy cégünk alkalmazottai közül kik jártak már Rómában vagy az Aggteleki Cseppkőbarlangban, ami segíthet a céges tréningek és kirándulások kiválasztásában is. Ez is hasznos" - írja Héjj Szilárd.

Arra is lehetőséget ad az új kereső, hogy tájékozódjunk a esetleges ügyfeleink, tárgyalópartnereink ízléséről, (mi a gasztronómiai, zenei preferenciájuk, stb) így könnyen kiválaszthatjuk, hol, milyen körülmények között tárgyalhassunk, hogy a lehető legjobb benyomást teremtsük.

Jogosan vetődik fel a kérdés, hogy na és mi lesz azokkal, akik nem akarnak megjelenni a keresési eredmények között? Elvileg erre is lesz megoldás a személyes beállítások között.

Ezt az új technológiát alkalmazza a Google is, amelynek keresőmotorja a következő néhány hónapban komoly mérföldkőhöz érkezik. Amit Singhal, a Google egyik keresésért felelős vezetője szerint az új rendszer: „sokkal inkább úgy keres és úgy is ad találatot, ahogyan az emberek értelmezik a világot”. Szemantikus technológiát alkalmazó keresővel rukkolt elő az év elején a Facebook is, amelynek béta verzióját korlátozott hozzáféréssel már ki is próbálhatják az érdeklődők. A Facebook Graph Search az ismerőseink által velünk megosztott adatokban, kapcsolatokban, valamint a Facebookon publikusan megosztott adatokban keres, ezzel alapvetően megváltoztatva például a keresőoptimalizálásról alkotott képet.

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo