Mind az ingatlaneladás, mind a -vásárlás kiemelkedő jelentőségű a tulajdonosok és a vevők életében. Éppen ezért kulcsfontosságú, hogy milyen ingatlanközvetítő képviseli őket azokban a lakásügyletekben, amiben a magyarok átlagosan 10-15 évente vesznek részt. Az ingatlan.com 2025 szeptemberében 1325 fő bevonásával végzett kutatást arról, hogy a lakáseladók és -vásárlók milyen tapasztalatokkal és elvárásokkal fordulnak az ingatlanközvetítők felé.
Mi a leglényegesebb a megbízóknak?
A válaszadók szerint az ideális ingatlanközvetítő felkészült, alapos helyismerettel rendelkezik, átláthatóan dolgozik és folyamatosan tájékoztatja ügyfeleit. A kutatásból kiderült, hogy az ügyfelek számára a szakmai felkészültség a legfontosabb, ezt követi a munkával arányos jutalék, valamint az őszinteség (“nem hallgat el semmit sem„) és megbízhatóság (“betartja, amit ígér”). A megkérdezettek 98-100 százaléka egyetértett abban, hogy alapelvárás a minőségi, részletesen kitöltött hirdetés, és a pontos alaprajz is.
A válaszadók véleménye szerint az ingatlanközvetítőnek nem elég eladni egy lakást, hanem úgy kell képviselnie az ügyfelét, mintha a saját ingatlanát értékesítené.
„Hiszünk abban, hogy azok a közvetítők, akik felelősséggel, odafigyeléssel és empátiával dolgoznak, nemcsak az ügyfeleik, hanem az egész piac bizalmát is erősítik. A kutatásunk is bebizonyította, hogy a legjobbak a megbízókkal közösen, az ő szemükkel nézik a piacot és így segítenek a lehetőségekhez mérten gyors eladásban vagy éppen a vásárlásban, mindezt reális árakon” — mondta Keleti József, az ingatlan.com vezérigazgatója.