A Facebook már halott és el is temették?

Egyre csökken a Facebook népszerűsége a fiatalok körében, állítja egy friss európai kutatás. A jelenség Magyarországon is érzékelhető, a tinédzserek vélhetően a szüleik miatt hagyják el a közösségi oldalt.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy részletes európai kutatás kimutatta, hogy a fiatalok egyre nagyobb tömegben hagyják el a Facebookot, és váltanak át más közösségi csatornákra, például a Twitterre, az Instagramra, vagy a SnapChatre – írja a The Guardian. „A Facebook nem lejtőn van, hanem halott, és már el is temették” - mondta a jelenséget kommentálva Daniel Miller a londoni University College vezető antropológusa. A kutatók szerint, ahogy az idősebb generáció egyre inkább megjelent a Zuckerberg-galaxisban, a fiatalabb korosztály úgy szivárgott el egyre inkább a korcsoportjuknak megfelelőbb közösségi oldalakra.

Míg korábban a szülők tiltották a gyerekeket a Facebookról, most inkább azt követelik, hogy maradjanak rajta, és osszák meg rajta életük eseményeit, mondta el Miller. „Úgy tűnik, többé már nem használják a Facebookot” – mondta Barack Obama amerikai elnök is, amikor egészségügyi reformjához toborzott volna fiatalokat a Facebookon.

A magyar Facebook-ról is elvándorolnak a tinik - Kép: Facebooktippek.hu

A jelenség Magyarországon is érezhető: a Facebooktippek blogon olvasható bejegyzés szerint rövid idő alatt a tinik tíz százaléka hagyta el a legnépszerűbb közösségi oldalt, miközben a 13-17 korosztályt kivéve minden korcsoportban emelkedett  a felhasználók száma. A tinik között viszont masszív, 10 százalék körüli esést tapasztalunk.

Gondban a Facebook

A fiatalok elvándorlása komoly kihívások elé állítja a Facebookot, ami még a részvényárfolyamokra is hatással van. Nemrégiben ismerte el először David Ebersam, a cég vezető gazdasági elemzője a CNN-nek, hogy gondok vannak: „Láttuk, hogy a tinédzserek körében csökkent a napi látogatások száma és ez különös igaz a fiatal tinédzserekre.” A bejelentés hatására közel 15 százalékkal 55 dollárról 46 dollárra esett vissza a Facebook részvények árfolyama a tőzsdén – számolt be róla az Alpari.com.  Korábban a Facebook a fiatalok körében megkérdőjelezhetetlenül a legfontosabb közösségi média volt, ám ma már ez nincs így. (Azért a magyarok jelentős része még mindig Facebook-függő.)

A cég válaszként igyekszik megszerezni azokat a közösségi oldalakat, ahová a fiatalok elvándorolnak. Először felvásárolta az Instagram részvényeit 1 milliárd dollárért, most pedig a Snapchatre feni a fogát, amelyért 3 milliárd dollárt is hajlandó lenne fizetni.

Ideális munkaerő a közösségi oldalak segítségével?
Az interneten található információk értékét hazánkban is egyre több munkáltató ismeri fel – ezeket tudatosan használva pedig az álláskeresők is újabb értékes eszközt kapnak a kezükbe. A munkavállalók kiválasztása során számos multinacionális vállalat jött rá arra, hogy a tradicionális feltételek – mint az elvégzett iskola minősége, jegyek, szakmai tapasztalat – helyett sokkal hatékonyabb mérőszámokat is be tudnak venni a keresési folyamatban.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo