A Facebook már halott és el is temették?

Egyre csökken a Facebook népszerűsége a fiatalok körében, állítja egy friss európai kutatás. A jelenség Magyarországon is érzékelhető, a tinédzserek vélhetően a szüleik miatt hagyják el a közösségi oldalt.

Egy részletes európai kutatás kimutatta, hogy a fiatalok egyre nagyobb tömegben hagyják el a Facebookot, és váltanak át más közösségi csatornákra, például a Twitterre, az Instagramra, vagy a SnapChatre – írja a The Guardian. „A Facebook nem lejtőn van, hanem halott, és már el is temették” - mondta a jelenséget kommentálva Daniel Miller a londoni University College vezető antropológusa. A kutatók szerint, ahogy az idősebb generáció egyre inkább megjelent a Zuckerberg-galaxisban, a fiatalabb korosztály úgy szivárgott el egyre inkább a korcsoportjuknak megfelelőbb közösségi oldalakra.

Míg korábban a szülők tiltották a gyerekeket a Facebookról, most inkább azt követelik, hogy maradjanak rajta, és osszák meg rajta életük eseményeit, mondta el Miller. „Úgy tűnik, többé már nem használják a Facebookot” – mondta Barack Obama amerikai elnök is, amikor egészségügyi reformjához toborzott volna fiatalokat a Facebookon.

A magyar Facebook-ról is elvándorolnak a tinik - Kép: Facebooktippek.hu

A jelenség Magyarországon is érezhető: a Facebooktippek blogon olvasható bejegyzés szerint rövid idő alatt a tinik tíz százaléka hagyta el a legnépszerűbb közösségi oldalt, miközben a 13-17 korosztályt kivéve minden korcsoportban emelkedett  a felhasználók száma. A tinik között viszont masszív, 10 százalék körüli esést tapasztalunk.

Gondban a Facebook

A fiatalok elvándorlása komoly kihívások elé állítja a Facebookot, ami még a részvényárfolyamokra is hatással van. Nemrégiben ismerte el először David Ebersam, a cég vezető gazdasági elemzője a CNN-nek, hogy gondok vannak: „Láttuk, hogy a tinédzserek körében csökkent a napi látogatások száma és ez különös igaz a fiatal tinédzserekre.” A bejelentés hatására közel 15 százalékkal 55 dollárról 46 dollárra esett vissza a Facebook részvények árfolyama a tőzsdén – számolt be róla az Alpari.com.  Korábban a Facebook a fiatalok körében megkérdőjelezhetetlenül a legfontosabb közösségi média volt, ám ma már ez nincs így. (Azért a magyarok jelentős része még mindig Facebook-függő.)

A cég válaszként igyekszik megszerezni azokat a közösségi oldalakat, ahová a fiatalok elvándorolnak. Először felvásárolta az Instagram részvényeit 1 milliárd dollárért, most pedig a Snapchatre feni a fogát, amelyért 3 milliárd dollárt is hajlandó lenne fizetni.

Ideális munkaerő a közösségi oldalak segítségével?
Az interneten található információk értékét hazánkban is egyre több munkáltató ismeri fel – ezeket tudatosan használva pedig az álláskeresők is újabb értékes eszközt kapnak a kezükbe. A munkavállalók kiválasztása során számos multinacionális vállalat jött rá arra, hogy a tradicionális feltételek – mint az elvégzett iskola minősége, jegyek, szakmai tapasztalat – helyett sokkal hatékonyabb mérőszámokat is be tudnak venni a keresési folyamatban.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo