Még mindig nélkülözhetetlen marketing eszköz az e-mail

Szeptember 13-án Budapesten került megrendezésre az E-mail Marketing 2013 konferencia, több mint 100 közepes- és nagyvállalkozás marketingesének részvételével. A Zseron Kft. által szervezett esemény témája az email és a közösségi viszonya volt.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az email jelenés és jövőjét Sági Ferenc az NRC marketingkutató tanácsadója mutatta be legfrissebb kutatásuk adatainak ismertetésével. A felmérés közel 500 fő válasza alapján készült, akik szubjektív besorolásuk alapján rendszeres e-dm levelekre kattintóknak vallották magukat.

A kutató rámutatott, hogy az adatok alapján az edm-nek közepes figyelem felkeltési képessége van, és ezt az eszközt tartják a legkevésbé zavarónak. A válaszadók 65 százaléka az utazást, 59 százalékuk az új akciós termékeket, míg 57 százalékuk az egészség és életmód témákról kap szívesen e-dmet.

Kifejtette, hogy az érdeklődés alapján célzott e-dm-ek nagyon jól működnek, így a lehetőségek adottak, az üzenetek finomhangolására van szükség. Felhívta a figyelmet, hogy az emberek postaládája „megtelt", csak 11 százalékuk olvasna több ilyen levelet szívesen.

Kikerülhetetlen a Facebook
Facebook és email nyerő páros

Forgách Mariann a BeSocial tulajdonosa az e-mail marketing és közösségi média kapcsolatáról beszélt. Elmondta, hogy az e-mail előnye, hogy hatékony és nyomon követhető azonban hátránya, hogy csak egyirányú kommunikációt tesz lehetővé. Azonban a Facebook és az e-mail integrált alkalmazása ellensúlyozza ezt a hátrányt.

A két eszköz megfelelő használata egymást erősíti. Azt tanácsolta, hogy egy hírlevél kiküldése után rá kell erősíteni a Facebookon és fordítva: a Facebook bejegyzésre fel kell hívni a figyelmet e-mailben. Felhívta a figyelmet, hogy kutatások bizonyítják, hogy 60 százalékkal nagyobb valószínűséggel vesznek meg az emberek egy terméket, ha az ismerőseink használják. A Facebook kiváló eszköz arra, hogy tudassuk a közösség tagjaival, hogy az ismerőseik használják a termékünket.

A Facebook nem szorítja ki az e-mailt. Sőt!

Lévai Richárd az RG Stúdió tulajdonosa, közösségi marketing szakértő előadásában esettanulmányokkal bizonyította az integrált kommunikáció jelentőségét. Hangsúlyozta, hogy ma már nem hatékony egy kommunikációsa csatornán megszólítani a vevőket.

A bemutatott példában a vásárlók 40 százalékát kétszer kellett megszólítani, hogy vásároljon. Ez az e-mail és a Facebook integrációjával nagyon hatékonyan megoldható. Véleménye szerint a Facebook nem szorítja ki az e-mailt, hanem kifinomultabb integrált megoldásokat tesz lehetővé.

Facebook-ból e-mail cím

Berényi Konrád az Onlinemarketing.hu Kft. tanácsadója felhívta a figyelmet, hogy a közösségi média a közösségépítésről szól, mely nem korlátozódik a Facebookra. Egy jól felépített blog lényegében közösségi média eszköz. De kié a közösség? Tette fel a kérdést.

Rámutatott, hogy, ha blogolunk akkor a közösség a miénk, azonban a Facebookon épített közösség a Facebooké. Könnyen előfordulhat, hogy a nagy munka és sok pénzen felépített oldalt a Facebook letiltja. Ezért nagyon fontos, hogy a Facebookon épített közösségünk e-mail címét megszerezzük.

Erre két lehetőséget mutatott be. Az egyik, hogy egyszerűen megkérdezzük, például hirdethetünk egy játékot a Facebook falon, melyen e-mailben lehet jelentkezni vagy lekérdezzük egy alkalmazás fejlesztésével.

Életútkövető, célzott e-dm

Dely Gábor az Allegroup EDM és CRM specialistája a célzott e-mail és feliratkozók életútjának követésének lehetőségeiről beszélt. Hangsúlyozta, hogy a lista mindent meghatároz, több mint fél siker, ahol a szegmentálás kiemelten fontos terület.

Például tudni kell, kinek NEM kell e-mailt küldeni, mert nem eredményes. Ennek érdekében az e-mail adatbázisból homogén csoportokat kell képezni például feliratkozás ideje, az intenzitás alapján, így tervezhetővé és hatékonnyá válik az üzenetek küldése egy megfelelő e-mail szoftverrel. Külön kitért arra, hogy a vásárlóknak egy életgörbe írja le a szokásait, melyben minden szakaszában a megfelelő üzenetet kell küldeni.

Nagy lehetőség a mobil, de még alig mozdulnak rá

Dobó Mátyás az Endless Solutions Kft. szakértője a mobil eszközök és az e-mail kapcsolatát mutatta be. Elmondta, hogy az okostelefonok száma becslések szerint 2 millióra tehető Magyarországon és ez a szám folyamatosan nő.

Annak ellenére, hogy bővül a piac, egyre többen vásárolnak mobilon keresztül a piac még nem reagált, a hírleveleknek még nincs megfelelő mobilwebes megjelenése. Az e-maileket a mobiltelefonokhoz kell igazítani mind megjelenésében, mind tartalmában - összegezte a Dobó Mátyás, végül rámutatott: aki e területen most lép, az előnyre tehet szert.

Párbeszéd kezdődött a vétlen feketelistára kerülés megoldására

Nincs olyan online marketinges, aki nem rettegne attól, hogy levelei spamként végzik vagy feketelistára valamelyik ingyenes e-mail szolgáltatónál - gyakran alaptalanul. Erről a problémáról folytatott kerekasztal beszélgetést Bézsenyi György, Freemail és Jónás Zoltán,  Citromail az email szolgáltatók, valamint Damjanovich Nebojsa, allegroup.hu és Koncz Gábor, Zseron Kft. a nagy e-mail küldők képviseletében.

A probléma súlyát jól érzékelteti, hogy az ingyenes e-mail címek egyes adatbázisokban az e-mail címek felét teszik ki. Bár megoldás nem született, a kerekasztal beszélgetés lényegében egy párbeszéd nyitánya volt. A felek megállapodtak abban, hogy folytatják az egyeztetéseket

iEmail: az e-mail marketing forradalma

A konferencián került bemutatásra a Zseron és a Scarab Research közös fejlesztése az iEmail, azaz intelligens e-mail marketing rendszer. Szathmáry Viktor a Scarab Research ügyvezetője elmondta, hogy az iEmail a weboldalakon már bevált viselkedés alapú személyre szabott kommunikációt lehetővé tevő alkalmazás és az e-mail marketing szoftver integrációjából született.

Koncz Gábor a Zseron Kft. ügyvezetője ismertette a rendszer működésének alapelveit: az iEmail a felhasználók aktivitása alapján statisztikai adatokat gyűjt, és felhasználói profilokat állít össze, majd annak megfelelően küldhető automatizáltan e-dm.

Segítségével olyan célzás válik lehetővé, mely eddig elképzelhetetlen volt, ráadásul automatizáltan. Tökéletesen személyre szabott hírlevelek küldhetők, célzott kampányok folytathatók a felhasználói profilok és szokások alapján és célzott vásárlás utáni ajánlásokra képes a rendszer, mindezt automatizáltan, akár több ezer termékből kiválasztva a megfelelőt. Ezzel jelentősen növelhető a forgalom.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo