Facebook cikkek


Megúszható a reklámadó a Facebookkal?

Megúszható a reklámadó a Facebookkal? 

A reklámozóknak át kell gondolniuk, hogy hogyan és mire költenek a reklámadó hatálybalépése után. A Facebookon való posztolás nem esik az adó hatálya alá. De tényleg teljesen kibújhatunk alóla a közösségi oldal használatával? Lévai Richard Facebook-szakértő válaszol.
Kár lenne még leírni a Facebookot

Kár lenne még leírni a Facebookot 

Az elmúlt két évben egyre nehezebb és drágább lett a vállalati kommunikáció a legnagyobb közösségi oldalon, a fiatalok körében pedig már más online felületek válnak egyre népszerűbbé. Ár/érték arányban azonban továbbra is a Facebookon lehet a leghatékonyabban kommunikálni a potenciális és meglévő ügyfeleinkkel.
Lecsengőben a céges Facebook-őrület?

Lecsengőben a céges Facebook-őrület? 

Még mindig a legnépszerűbb forma a Facebook oldal, de ennek használata csökken, míg a csoportok szerepe folyamatosan nő. A hirdetések is nagyot nőttek az egy évvel ezelőttihez képest, ugyanakkor tavaly őszhöz képest a használatuk tulajdonképpen nem változott – derül ki a Facebooktippek.hu által elvégzett kutatásból.
Van még értelme rajongókat gyűjteni a Facebook-on?

Van még értelme rajongókat gyűjteni a Facebook-on? 

Mivel a Facebook alaposan lecsökkentette a céges profilok organikus elérését, most már egyre többen vélik úgy, hogy a nagy rajongógyűjtési időszak végleg lezárult. A szakértő szerint azonban ez korántsem biztos, hogy minden esetben igaz?
Szupercikkek a Facebookon

Szupercikkek a Facebookon 

Már hónapokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy a legnagyobb közösségi oldal egy olyan megoldáson dolgozik, amellyel egy kicsit még jobban magához tudja láncolni a médiacégeket. A beígért rendszer elindult, a tartalomgyártók minden kívánalmának megfelelő formában.
Három trükk, ami az uborkaszezonban is bejöhet

Három trükk, ami az uborkaszezonban is bejöhet 

Megállíthatatlanul közeleg a nyár, ha még nem tettük, ideje végiggondolni a nyári kommunikációs stratégiánkat. A Facebook 21 ország adatai alapján szakértőnk összeállított néhány megfontolandó tanácsot.
Így olvassák hirdetés nélkül többen a Facebook-posztunkat

Így olvassák hirdetés nélkül többen a Facebook-posztunkat 

Úgy tűnik, hogy a Facebook hírfolyam algoritmusa sokat tesz azért, hogy az oldalak elérése csökkenjen, és a cégeknek egyre többet kelljen fizetni a hirdetésekért. Ugyanakkor még mindig vannak olyan módszerek, amivel meg lehet akadályozni az elérések csökkenését. Sőt, akár növelni is lehet az organikus elérést.
Tibi atya vállalkozik, és a Jóisten tolja a szekerét…

Tibi atya vállalkozik, és a Jóisten tolja a szekerét… 

Tibi atya, a kitalált, részeges pap csak egy fiktív felhasználóként indult a Facebookon. Mára egy gyorsan fejlődő vállalkozás arca. A Tibi atyás srácok fénysebességgel haladnak előre, vissza is forgatnak pénzt, de már nyereséges a Fröccskocsma és újabbak nyitását tervezik, holott pár kollégiumi viccel kezdődött az egész, olyannal, mint ez: „Mindenkinek hinni kell valamiben. Én azt hiszem, iszom még egyet.”
Facebook barátom az üzleti partnerem?

Facebook barátom az üzleti partnerem? 

Az emberek nagy része hobbiként gyűjti a Facebook kapcsolatokat és bejelöl mindenkit, akivel akár csak egyszer is találkozott. Szakértőnk szerint viszont jobb körültekintőnek lenni és az üzleti partnereket nem fogadni Facebook baráttá.
Kihívókat kapott a Facebook a reklámpiacon

Kihívókat kapott a Facebook a reklámpiacon 

Drámaian nőtt a reklámelutasítás, főképp a fiatal korosztályokban. Meglepő viszont, hogy inkább az idősebb korosztály a függő. Az oldal népszerűsége töretlen, igaz csak a megkérdezettek 20%-a gondolja úgy, hogy a Facebook biztosan fenn is fog maradni.

Új generáció: gond lesz? 

Megjelent a Piac & Profit áprilisi száma. Az innovatív üzletemberek szórakoztató magazinjában többek között olvashat patinás márkákról és híressé vált családi vállalatokról. A címlapsztoriból kiderül: miért lehet veszélyes a magyar gazdaság számára, hogy a hazai családi vállalatok hullámszerű generációváltás előtt állnak.

Drónokkal szórna internetet a Facebook 

A világ számos eldugott pontján nincs internetkapcsolat a kedvezőtlen földrajzi viszonyok miatt. Jó növekedési lehetőség ez a Facebooknak: Mark Zuckerberg drónokkal oldja meg az Isten háta mögött a wifit.

Mintha Pécs tűnt volna el a Facebookról 

Bár látszólag a magyar Facebook felhasználók száma nem változott jelentősen az utóbbi időben, a színfalak mögött azonban komoly átrendeződésnek lehetünk tanúi. Az elmúlt fél évben a magyarországi felhasználók száma alig nőtt, hiszen a Facebook saját adatai szerint alig 3 százalékos a növekedés.

Gombnyomással vásárolhatnak a Facebook-felhasználók 

Az Amerikai Egyesült Államokban a Facebook-felhasználók nemsokára pénzt is küldhetnek egymásnak. Ezért az applikáció egy új, dollár-szimbólumos gombot fog kapni. Az újítás várhatóan felpörgeti a közösségi oldalon folytatott online kereskedelmet.

Mégis vannak emberek a Facebook-on 

Március közepétől kezdte meg a Facebook az inaktív, régen használt profilok törlését. Mint korábban a Piac&Profit is közölte, emiatt több vállalati oldal is csökkenést érzékelhet a követői számában. Most megnéztük pontosan mennyit is vesztettünk.

Újraszámolja a vállalati lájkokat a Facebook 

Az ingyenes céges kommunikáció folyamatos és szisztematikus megfojtása után most újabb visszaeséssel kell kalkulálniuk a vállalati Facebook oldalakat üzemeltetőknek. Jó hír viszont, hogy ez a változás valóban érthető és jogos.

Influenzaszezonban a marketing is lehet fertőző 

Egyre komolyabb veszély fenyegeti a felhasználókat a közösségi oldalakon is, azonban lehet tanulni is a vírusoktól. Mutatunk néhány tippet, hogyan lehet a marketingüzenet is fertőző!

Vészbook: így vernek át minket a közösségi oldalakon 

Míg régen a torrent és felnőtt oldalakat tették leginkább felelőssé az internetes csalások, átverések és vírusok terjedéséért, manapság ezek jelentős része már kifejezetten a Facebook felületére specializálódott, így érve el a lehető legnagyobb tömeget.

11 éves a Facebook – és sokan már temetik 

2004. február 4-én indult el a Facebook, a legnagyobb közösségi oldal így éppen ma lett 11 éves. Igaz, máris sokan temetik, mert a fiatalok egyre kevésbé használják: úgy érzik, mintha egy kínos családi ebéden lennének. Azonban marketingszempontból még mindig ez a legjobb választás a kkv-knak.

Igazságot a hírfolyamba! 

A Facebook nagyon érdekes változtatást jelentett be: a felhasználói visszajelzések alapján jelölni fogják azokat a posztokat a hírfolyamban, amit sokan jelentenek hamisnak. A jelölt posztok kevesebb elérést kapnak, ezzel folytatódik a klikkvadász posztok elleni harc.

Hét tipp az ütős Facebook-videóhoz 

Naponta egymilliárd videólejátszás történik a legnagyobb közösségi oldalon, a naponta visszatérők fele megnéz legalább egy videót. Nem csoda, hogy a cégek is mindinkább rámennek a videós tartalmakra, nehéz azonban kitűnni a tömegből. Ehhez adunk most tippeket!

A Facebook olyan, mint egy kínos családi vacsora 

A Facebook felhasználóinak elöregedése, a tinédzserek elvándorlása, Zuckerberg játszóterének elfáradása állandó témája a kutatócégeknek, elemző szakembereknek. Született azonban egy írás egy 19 éves egyetemista jóvoltából, amiből több kiderül a fiatalok és a közösségi szolgáltatások viszonyáról, mint a százalékokkal, grafikonokkal telepakolt jelentésekből.

Hat Facebook-trend, amire idén ügyelni kell 

Itt a január, és újra beindulhat a marketing a közösségi oldalakon. Azonban már most látszik hat olyan trend a legnagyobb közösségi platform esetében, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagynunk az eredményes online jelenlét érdekében!

Jön az apróhirdetés a Facebook-csoportokban 

Új funkciót tesztel a legnagyobb közösségi oldal, amelyben apróhirdetéseket adhatunk fel a kiválasztott csoportokban. A módosításnak köszönhetően a használt dolgok adásvétele egyszerűbbé válik a Facebookon.

Jövőre is megéri Facebookozni 

Habár a Facebook az év folyamán egyre nehezebbé tette a cégeknek, hogy elérjék a rajongóikat, a vállalkozások többsége még mindig úgy vélekedik, hogy megéri aktívan jelen lenni a legnagyobb közösségi oldalon. A célok azonban változtak: már nem a meglévő ügyfelek megtartására koncentrálnak, hanem újak szerzésére.

Ami igazán fontos, azt nem tesszük közzé 

A közösségi médiahasználat több mint hatvan százaléka „fű alatt” zajlik, azaz nem kerül nyilvánosságra.Pedig a téma marketing szempontból is releváns: itt történik az utazási és karriertémák megosztásainak 80 százaléka.

Hogyan csábíthatunk több látogatót a Facebookról a céges weboldalra? 

A Facebook egyik legfontosabb feladata sok cég számára az, hogy forgalmat tereljen a weboldalra. Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő konkrét, gyakorlati tanácsokat ad, hogyan érhetjük el ezt.

Veszélyesek lehetnek a sztárok Facebook oldalai 

A népszerű világsztárok közösségi oldalait több tízmillió felhasználó követi világszerte. Egy-egy bejegyzést akár százezren is lájkolnak, ez pedig alkalmat ad a kártevők és a kéretlen reklámok terjesztőinek arra, hogy megtévesszék a rajongókat.

Nem félnek az újtól a kisvállalkozások  

Opportunista a kisvállalatok marketingje: mindent kipróbálnak, majd használják, ami működik. A Facebook működik, ezért azt használják a legtöbben – már többen, mint a Goggle Adwords-öt. Közben fejben készítenek marketing tervet és van, aki szégyenszemre spammel is.

Megveheti a Facebook a Whatsappot 

Jóváhagyta pénteken az Európai Bizottság, hogy a Facebook felvásárolja a Whatsapp üzenetküldő szolgáltatót. A brüsszeli testület szerint a két vállalat nem szoros versenytárs, a fogyasztóknak pedig az összeolvadást követően is termékek és szolgáltatások széles skálája áll majd rendelkezésre a kommunikációs alkalmazások területén.

A Facebook-csoportokra mennek rá a cégek 

Még mindig a marketingen spórolnak a magyar vállalkozások, viszont egyre többet foglalkoznak az ügyfeleikkel. Az eszközök területén viszont egyértelműen a Facebook dominál, ahol már a csoportokat is felfedezték a marketingesek.

Ismerőseinken keresztül is ellophatják az adatainkat! 

Ön tudja, hogy milyen adatokat „vihetnek magukkal” az ismerősök alkalmazásai? A felhasználok kis százaléka az, aki utólag beállítja, hogy mit használhatnak fel az alkalmazások a privát oldalukról.

Öt ok, amiért nem kapunk elég megosztást 

Folyamatos kommunikációt folytatunk a közösségi oldalakon, de alacsony a rajongók aktivitása? Marketing szakértő segítségével összegyűjtöttünk öt tippet, hogy mi lehet ennek az oka..

Vége a trükkös címsoroknak a Facebookon 

A Facebook a most bejelentett változtatásával minimalizálni akarja azokat a posztokat, amelyek bár figyelemfelkeltőek, mégsem kínálnak érdekes, minőségi tartalmat, sőt olykor egyenesen megtévesztőek.

Óriási hiba lenne temetni a Facebookot 

Egymás után jelennek meg a a Facebookot temető hírek. Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő szerint az elfordulás tőle óriási hiba lenne, mert a Facebook mint marketingeszköz csak most hatékony igazán, és főleg a kisvállalatoknak.

Novembertől vége a promóciós lájkvadászatnak 

A legnagyobb közösségi oldal illegálisnak minősítette azokat az alkalmazásokat, amelyek lájkolásért cserében engedték valamilyen nyereményjátékon indulni a felhasználókat. Az indok az oldalak követői összetételének "minőségibbé" tétele.

Végre napon belül is ütemezhetjük a Facebook-hirdetéseket 

A Facebook régi hiányosságot pótolt: megérkezett a napon belüli időzítés is. Jelenleg csak Power Editorban érhető el a funkció, de ott szinte minden fiókban megjelent.

Nyolc új lehetőség Facebook-hirdetésekhez 

A legnagyobb közösségi oldal fejlesztői nem mentek el nyári szabadságra: több új lehetőség várja az üzleti felhasználókat. Összeszedtük a legfontosabb változásokat, amelyekre érdemes figyelnie a cégeknek.

Facebook: jöhet az üzenőfalas vásárlás 

Eddig a céges weboldalakra terelgették a cégek a közösségi oldal látogatóit, de a Facebook megszüntetné ezt a gyakorlatot és a vásárlás folyamatát teljes egészében a saját oldalaira helyezné át.

Így készüljünk fel a Facebook halálára! 

Az IwIw vége megmutatta, milyen gyorsan derékba törhet egy közösségi oldal karrierje. Sok magyar cég már felfedezte a Facebookot, de mihez kezdhetnek, ha a piacvezető közösségi oldal is megroppan? Szakértők válaszoltak a kérdésre.

Hogyan tudhatunk meg mindent a vásárlóinkról?  

Elég egy rosszul célzott hirdetési kampány, egy rossz nyeremény, egy átgondolatlan promóció. Ilyenkor hiába pörög esetleg jól a kommunikáció, a cég munkatársai nem értik, miért van az, hogy a Facebookról még sem jönnek vásárlások. pedig most már erre is van megoldás.

Megújuló Facebook-oldalak: íme, a legfontosabb változások 

Bár június 13-ra ígérte a Facebook a márkaoldalak frissítését, azonban több brand még mindig nem kapta meg az új külsőt. Forgács Mariann, a Be Social Kft. ügyvezetőjének összefoglalójából kiderül, hogy az oldalak adminisztrátorai mire számíthatnak az új megjelenéssel kapcsolatban.

10 Facebook-hirdetésváltozás, amiről tudni kell 

A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül. A közelmúltban sok apró változás történt, ami nagyon megkönnyítheti az életünket, némely esetben pedig növelheti az eredményeket. Íme egy összefoglaló a közelmúlt aktuális újdonságairól.

Mire lenne jó a Facebook emberkísérlete? 

700 ezer felhasználójával kísérletezett a Facebook úgy, hogy erről nem értesítette őket. Kiderült, a közösségi oldal valóban tud hatni a hangulatunkra. Végtelenek a lehetőségek...

Hogyan kommunikáljunk a közösségi oldalakon? 

Egyre több vállalkozás ismeri fel, milyen remek terepet kínálnak számukra a közösségi oldalak. Azonban még mindig sok cég gondban van azzal, hogy milyen formában szólítsa meg potenciális ügyfeleit – hangzott el a Piac & Profit KKV Akadémiáján.

Bevált Facebook-trükkök kisvállalkozásoknak 

Mindenhonnan azt hallani, hogy a Facebookon minden cégnek jelen kell lennie. De mibe érdemes tényleg energiát fektetni? Hogy lehetünk hatékonyabbak? A Piac&Profit KKV-Akadémiáján elhangzott hasznos tanácsokat gyűjtöttük össze.

Öt egyszerű módszer sikeres Facebook hirdetésekhez 

A közösségi oldalak egyre nagyobb teret kapnak a céges kommunikációban, nem mindegy azonban hogyan használjuk ezeket. Öt tippet adunk, hogyan hirdethet sikeresen a legnagyobbnak számító Facebook-on.

A cégek szerint megéri Facebook-ozni! 

A legnagyobb közösségi oldalon jelen levő magyar vállalatok többsége szerint megéri jelen lenni a Facebook-on. Azonban a sikeres jelenléthez sok munkaóra kell – derül ki egy friss felmérésből.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?

Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?  

A témában nagyszabású konferenciát rendez november 21-én a Klasszis Média Budapesten.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Ezeknél a vállalatoknál jó dolgozni

Ezeknél a vállalatoknál jó dolgozni  

Ezek most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Mi a legnagyobb adókockázat a cégeknél?

Mi a legnagyobb adókockázat a cégeknél?  

Közel 300 pénzügyi- és adóvezető körében készített felmérést az EY Magyarország.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo