Megveheti a Facebook a Whatsappot

Jóváhagyta pénteken az Európai Bizottság, hogy a Facebook felvásárolja a Whatsapp üzenetküldő szolgáltatót. A brüsszeli testület szerint a két vállalat nem szoros versenytárs, a fogyasztóknak pedig az összeolvadást követően is termékek és szolgáltatások széles skálája áll majd rendelkezésre a kommunikációs alkalmazások területén.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

"Bár a Facebook Messenger és a Whatsapp is a legnépszerűbb alkalmazások közé tartozik, a legtöbben egynél több kommunikációs appot használnak. Alaposan megvizsgáltuk az előterjesztett felvásárlást, és arra a megállapításra jutottunk, hogy nem fogja korlátozni a versenyt ezen a dinamikus és növekvő piacon" - idézi a bizottság közleménye Joaquín Almunia versenyjogi biztost.

A bizottság a kommunikációs szolgáltatások piaca mellett a közösségi médiaszolgáltatások és az internetes hirdetések piacára gyakorolt esetleges hatásokat is vizsgálta. Az appok között lényeges különbségnek találta a bizottság, hogy a Facebook Messenger önmagában nem, csak a Facebook alkalmazással együtt használható, az ottani felhasználói fiókhoz kapcsolódik, míg a Whatsapp kizárólag okostelefonokon érhető el, és a telefonszám alapján azonosítja a felhasználókat. Ráadásul a legtöbb felhasználó mindkettőt használja.

A döntés meghozatalakor az is nyomott a latban, hogy a piac gyorsan növekszik, rövid az innovációs ciklus, appot készíteni viszonylat egyszerű, így a piacra lépés korlátai meglehetősen alacsonyak, az erőviszonyok gyorsan változhatnak.

A brüsszeli testület azt is figyelembe vette, hogy a Whatsapp gyakorlatilag nem a Facebookkal versengő közösségi hálózat, ez utóbbi sokkal gazdagabb élményt, szélesebb körű szolgáltatást kínál. Mindezek mellett pedig sokkal kevesebb új felhasználót szerez, mint azt a Whatsapp-fiókok száma alapján gondolni lehetne, mivel a két szolgáltatás felhasználói között jelentős az átfedés.

Az internetes hirdetések terén, miután a Whatsapp ezen a piacon nem érintett, azt vizsgálta a bizottság, hogy növelheti-e a felvásárlás olyan mértékben a Facebook súlyát a piacon, hogy az veszélyt jelentsen a versenyre. Arra jutott, hogy a felvásárlás akkor sem kockázatos a versenyre nézve, ha a Facebook a Whatsappon is hirdetni kezd, vagy a felhasználók adatait felhasználja reklámcélokra.

A Facebook-csoportokra mennek rá a cégek
Még mindig a marketingen spórolnak a magyar vállalkozások, viszont egyre többet foglalkoznak az ügyfeleikkel. Az eszközök területén viszont egyértelműen a Facebook dominál, ahol már a csoportokat is felfedezték a marketingesek.

Véleményvezér

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo