Öt ok, amiért nem kapunk elég megosztást

Folyamatos kommunikációt folytatunk a közösségi oldalakon, de alacsony a rajongók aktivitása? Marketing szakértő segítségével összegyűjtöttünk öt tippet, hogy mi lehet ennek az oka..

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Néha nehéz a közösségi oldalakon rávenni az embereket arra, hogy megosszanak valamit, persze egyszer kétszer megkérhetjük a legjobb barátokat, vagy a kollégákat, hogy osszák meg amit kiposztoltunk, de erre egyáltalán nem lenne szükség, mert a valóban jó tartalmak maguktól terjednek. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő összegyűjtött öt okot, ami miatt posztjainkat nem kedvelik a felhasználók.

1. Csak magunkról beszélünk

Az önpromóció fontos, de nem izgalmas, vagy érdekes az olvasó számára, mert a rajongók nem érzik magukat bevonva. Nincs miért megosztani őket, mert csak annak érdekes a hír, aki elmeséli azt. Ugyanez történik akkor is, amikor az emberek elkezdenek kizárólag magukról beszélni.

Ha növelni akarjuk a megosztások számát, akkor kezdjünk olyan témákban posztolni, kommunikálni, amikről a rajongók szívesen hallanak, szívesen beszélnek róla. Ebben az esetben „forrásnak” fognak tekinteni az emberek, és szívesen megosztják híreidet. Az aranyszabály pedig a következő: beszéljünk annyit másokról, mint amennyit  szeretnénk, hogy beszéljenek rólunk.

2. Nem aktuális témák alkalmazása

A felgyorsult információáramlás korszakában a hangsúly mindig a megfelelő időzítésen és aktualitáson van. Ha valami egy hete történt, akkor az a poszt már egyáltalán nem aktuális. Az emberek az aktuális történéseket szeretik megosztani saját ismerőseikkel, és nem úgy kezdeni a posztokat, hogy „két nappal ezelőtt…”

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.
Ha tudjuk előre, hogy milyen események lesznek, előre is megtervezhetjük a kommunikációt a Facebookon időzített posztokkal. Érdemes előre gondolkodni, akár egy évre, és kommunikációs tervet készíteni a legfontosabb eseményekre vonatkozólag.

3. Unalmas címek

Nem kellenek feltétlenül hatásvadász főcímek, de azért megkapónak kell lennie a felhívásoknak, és elég relevánsnak ahhoz, hogy a közönség felfigyeljen rá, és kattintson. Törekedjünk a 8 szónál rövidebb címekre, hogy azok emlékezetesek legyenek, olyanok, mint a legjobb Tweet-ek. Ha rövid és megkapó címeket alkalmazunk, azzal megkönnyítjük a tartalmunk megosztását is az olvasók számára, hiszen mindössze annyit kell tenniük, hogy megnyomják a „Megosztás” gombot.

4. Túl sok szöveg

Mióta többet olvasunk online mint offline, koncentrálóképességünk is rosszabb lett. A legtöbb ember átfutja a szöveget mielőtt elolvasná, mert nem akarja fölöslegesen olyannal tölteni az idejét, ami nem érdekli igazából. Könnyítsük meg számukra a dolgot, és használjunk kiemeléseket, szedjük pontokba a tartalmat. Megtörhetjük a szöveget képekkel vagy videókkal – az emberek vizuális lények, jobb elköteleződést érhetünk el, ha a tartalmunk vizuális elemeket is magába foglal. Vagyis, ha alkalmazunk néhány kiemelést egy kis multimédiával fűszerezve, akkor segítjük az olvasóinkat abban, hogy megfogják a tartalom lényegét, és azt egyszerűen megosszák a többiekkel.

5. Megnehezítjük a megosztást

Hol van a „Megosztás” gomb az oldaladon? Van egyáltalán? Alkalmazzuk a megfelelő közösségi média megosztás gombokat és alkalmazásokat, ez a leginkább érthető  és a legegyszerűbb megosztási lehetőség közösség számára.

A szöveg a céges honlapok mumusa
A jó céges weblap ma már az online marketing Szent Grálja, az alap, amelyre hatékony stratégiát építhetünk. Ezért mind több cég vág bele honlapja fejlesztésébe, ám a végeredmény sokszor siralmas: szakértőnk rávilágít, miért van ez így!

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo