Az, hogy ellenállhatatlan és aktivizáló tartalmat posztoljuk a Facebookon, csak az első lépés – és már az sem könnyű. A cég közösségi oldalas jelenléte, ha komolyan csináljuk, rengeteg időt és energiát kíván. Mielőbb betemetnének a feladatok, a Razor Social segítségével mutatunk néhány hasznos applikációt, amivel könnyebb lesz a dolog.
1. Poszt időzítésre
A rendszeresen posztolt friss tartalom a lájkolók elkötelezetté tételének alapja. Azoknak az oldalaknak, amelyek nem posztolnak rendszeresen, harcolniuk kell a követők figyelmének fenntartásáért, ami nyilván a marketing tevékenység kárára megy.
A követőink éjjel facebookoznak? Semmi gond, a posztolás ez esetben is megoldható munkaidőben. A Facebook megengedi, hogy az oldalak adminisztrátorai előre időzítsék a posztokat, így gondoskodhatunk arról, hogy a számunkra – illetve követőink számára – legjobb időpontban azok megjelenjenek anélkül, hogy folyamatosan emlékeztetni kéne magunkat a posztolásra, vagy épp más tevékenységet kéne félbehagynunk érte.
Például a Post Planner alkalmazás segítségével szépen sorba rendezhetjük a közzétételre váró bejegyzéseket, készíthetünk külön „órarendet” hétköznapra és hétvégére, beállíthatjuk, hogy melyik sávban akarunk kizárólag linkeket vagy éppen képeket közzétenni. Sőt, még a tartalom létrehozásában is segít, hiszen a neten éppen keringő „menő” témákat is figyeli. Csak pár kattintás és ezek közül is válogathatunk.
2. A közösség kezelése és a hallgatózás
Az, hogy tartalmakat posztolunk még kevés a sikeres közösségi médiás jelenléthez. A siker kulcsa, hogy egydimenziósból – vagyis onnan, hogy csak mi közlünk – interaktívvá tegyük a kommunikációt. Tehát válaszokra és beszélgetésre van szükség, senkit nem hagyhatunk magára.
A hozzászólások és levelek kezelését persze manuálisan is meg lehet oldani, a Facebook mindig küld üzenetet, ha történik valami. De minél több követőnk van, ez annál bonyolultabbá válik.
Az Agurapulse alkalmazás ebben nyújt segítséget. Nem csak figyelmeztet, ha üzenet érkezik, de lehetőséget biztosít ezek csoportosítására is, így sokat közülük egyetlen levéllel meg tudunk válaszolni.
3. Kampányok futtatása
A Facebook marketingnek fontos és hasznos részei az oldalon futtatott hirdetési kampányok. A Facebook hirdetéseket közvetlenül az oldal által kialakított platformról is indíthatjuk és kezelhetjük, vagy használhatjuk például a Power Editor eszközt (A Google böngészőjéhez tartozó kiegészítést). Ha viszont sokféle funkciót szeretnénk de úgy, hogy átlagos informatikai tudással is használni tudjuk őket, más megoldást is választhatunk. Az AdEspresso a szakértők szerint nagyon egyszerűen használható és kifejezetten sokat tud. Nem kell már eleve szakértőnek lennünk a kezeléshez, az app lépésről lépésre vezet végig a reklámkampány létrehozásának folyamatán, miközben javaslatokat tesz, hogy az még hatékonyabbá váljon.
Bonyolult, sok elemből álló és sokféleképpen célzott kampányokat építhetünk fel rövid idő alatt, hogy jusson idő az igazi munkára is.
További ötletek itt.