Így lesz könnyebb menedzselni a céges Facebookot

Szinte már unalomig ismételgetjük, hogy a Facebook nagyszerű eszköz egy kisvállalkozás üzletmenetének támogatására. Mondani azonban könnyebb, mint megcsinálni. Pláne, hogy ha valóban ki akarjuk használni a Facebook előnyeit, számos feladatunk lesz vele kapcsolatban. Ezek elvégzésében viszont applikációk is segítenek.

Az, hogy ellenállhatatlan és aktivizáló tartalmat posztoljuk a Facebookon, csak az első lépés – és már az sem könnyű. A cég közösségi oldalas jelenléte, ha komolyan csináljuk, rengeteg időt és energiát kíván. Mielőbb betemetnének a feladatok, a Razor Social segítségével mutatunk néhány hasznos applikációt, amivel könnyebb lesz a dolog.

Kép:Flickr

1. Poszt időzítésre

A rendszeresen posztolt friss tartalom a lájkolók elkötelezetté tételének alapja. Azoknak az oldalaknak, amelyek nem posztolnak rendszeresen, harcolniuk kell a követők figyelmének fenntartásáért, ami nyilván a marketing tevékenység kárára megy.

A követőink éjjel facebookoznak? Semmi gond, a posztolás ez esetben is megoldható munkaidőben. A Facebook megengedi, hogy az oldalak adminisztrátorai előre időzítsék a posztokat, így gondoskodhatunk arról, hogy a számunkra – illetve követőink számára – legjobb időpontban azok megjelenjenek anélkül, hogy folyamatosan emlékeztetni kéne magunkat a posztolásra, vagy épp más tevékenységet kéne félbehagynunk érte.

Például a Post Planner alkalmazás segítségével szépen sorba rendezhetjük a közzétételre váró bejegyzéseket, készíthetünk külön „órarendet” hétköznapra és hétvégére, beállíthatjuk, hogy melyik sávban akarunk kizárólag linkeket vagy éppen képeket közzétenni. Sőt, még a tartalom létrehozásában is segít, hiszen a neten éppen keringő „menő” témákat is figyeli. Csak pár kattintás és ezek közül is válogathatunk.

2. A közösség kezelése és a hallgatózás

Az, hogy tartalmakat posztolunk még kevés a sikeres közösségi médiás jelenléthez. A siker kulcsa, hogy egydimenziósból – vagyis onnan, hogy csak mi közlünk – interaktívvá tegyük a kommunikációt. Tehát válaszokra és beszélgetésre van szükség, senkit nem hagyhatunk magára.

A hozzászólások és levelek kezelését persze manuálisan is meg lehet oldani, a Facebook mindig küld üzenetet, ha történik valami. De minél több követőnk van, ez annál bonyolultabbá válik.

Az Agurapulse alkalmazás ebben nyújt segítséget. Nem csak figyelmeztet, ha üzenet érkezik, de lehetőséget biztosít ezek csoportosítására is, így sokat közülük egyetlen levéllel meg tudunk válaszolni.

Kinek a hibája, ha nem fut?
Ami azt illeti, nem túl elégedettek a Google AdWords és Facebook hirdetések eredményeivel a kis- közepes vállalkozások. A legkevésbé akkor, ha a cégvezető maga végzi a hirdetések kezelését. Azonban ez nem a Facebook és nem is a Google hibája – derül ki a Klikkmarketing felméréséből.
Az app segítségével az oldalon való moderálás is megoldható, de ami még ennél is jobb, segít kiválogatni a követők közül a leginkább elkötelezetteket, akikből akár márka evangélista válhat. Kigyűjti azokat, akik ötnél több posztunkat lájkolták, akik megosztottak valamilyen posztot, vagy épp megemlítették a cégünket egy bejegyzésükben és azokat, akik posztoltak a mi oldalunkra, vagy direkt kapcsolatba léptek velünk. De a követőinkből az app segítségével saját csoportokat is létrehozhatunk bármilyen mutató alapján, ami nekünk fontos.

3. Kampányok futtatása

A Facebook marketingnek fontos és hasznos részei az oldalon futtatott hirdetési kampányok. A Facebook hirdetéseket közvetlenül az oldal által kialakított platformról is indíthatjuk és kezelhetjük, vagy használhatjuk például a Power Editor eszközt (A Google böngészőjéhez tartozó kiegészítést). Ha viszont sokféle funkciót szeretnénk de úgy, hogy átlagos informatikai tudással is használni tudjuk őket, más megoldást is választhatunk. Az AdEspresso a szakértők szerint nagyon egyszerűen használható és kifejezetten sokat tud. Nem kell már eleve szakértőnek lennünk a kezeléshez, az app lépésről lépésre vezet végig a reklámkampány létrehozásának folyamatán, miközben javaslatokat tesz, hogy az még hatékonyabbá váljon.

Bonyolult,  sok elemből álló és sokféleképpen célzott kampányokat építhetünk fel rövid idő alatt, hogy jusson idő az igazi munkára is.

További ötletek itt.

 

 

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo