Facebook cikkek


Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok

Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok 

A 19-29 éves fiatalok 83 százalékkal használja naponta a Facebookot, saját tévéje viszont alig van a 25 év alatti korosztálynak a K&H ifjúsági indexe szerint.
Megzuhant a Facebook, de nem kell sírni a nyeresége miatt

Megzuhant a Facebook, de nem kell sírni a nyeresége miatt 

Visszaesett a Facebook használóinak száma a két legnagyobb piacon, Európában és az Egyesült Államokban, részvényei jó 8 százalékot veszítettek értékükből. Az óriás közösségi portál így is 5.1 mrd. dolláros nettó nyereséget hozott a második negyedévben.
Órákig lógunk a közösségi médián, de üzletet még nem ott kötünk

Órákig lógunk a közösségi médián, de üzletet még nem ott kötünk 

Alig használják üzleti célokra a közösségi médiát a szakemberek, pedig rendszeresen a Facebookon lógnak, ahol gyakran kapnak kérdéseket és megrendeléseket is - derül ki a Mapei Kft. felméréséből, melynek során 150 építőipari szakembert kérdeztek meg a közösségi média használati szokásaikról.
Feldarabolni a Facebookot?

Feldarabolni a Facebookot? 

A Facebook veszélyes monopóliummá vált, ezért a céget fel kellene darabolni – érvelnek a közelmúltban kampányt indító civil szervezetek. A Freedom from Facebook-kampány bírálja a közösségi háló adatkezelési politikáját és azt, hogy teret engednek a megtévesztő tartalmaknak, azonban kevés látszik arra, hogy az amerikai trösztellenes törvényt alkalmazzák Mark Zuckerberg cégével szemben.
Privát Facebook-csoportokból is lehetett adatot bányászni

Privát Facebook-csoportokból is lehetett adatot bányászni 

Zárt csoportokból is lehetett személyes adatokat bányászni a Facebookon, erre a célra még egy külön Chrome-kiegészítő is készült. Június végén megszüntették ezt a lehetőséget, miután titkos csoportok tagjainak egészségi állapotáról szóló adatok is kikerültek.
A 100 legnagyobb cég több mint fele amerikai

A 100 legnagyobb cég több mint fele amerikai 

A száz legnagyobb vállalat több mint fele, 54 százaléka továbbra is amerikai tulajdonban van, az összesített piaci tőkeérték 61 százalékát képviselik, a második helyen Kína vállalatai vannak - derül ki a PwC Global Top 100 felméréséből.
Bíróság dönti el, örökölhető-e a digitális tartalom

Bíróság dönti el, örökölhető-e a digitális tartalom 

Legfelsőbb bírósági ítélet mondja majd ki Németországban, örökölhetők-e a digitális tartalmak. A háttér: egy család a Facebook révén szeretné megtudni, lányuk baleset áldozata lett-e, vagy öngyilkosságot követett el.
Jön a Facebook-kánaán az influencereknek

Jön a Facebook-kánaán az influencereknek 

A Facebook új eszközökkel és új üzleti megoldásokkal támogatja a tartalomgyártókat. Vagyis az influencereket. Olyan sok újdonságot mutattak be, hogy most csak egy felsorolás jön az izgalmasabb témákról. A cél egyébként egyértelmű: minél több influencert átcsábítani a YouTube-tól. Ehhez pedig jó eszközök kellenek, és persze bevételmegosztási megoldások – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő.
Facebook, amit munka közben is nyugodtan böngészhet

Facebook, amit munka közben is nyugodtan böngészhet 

Az Intren egy közel 30 főt foglalkoztató digitális ügynökség. A cég többek között kommunikációs stratégiák kialakításával, hirdetési kampányok létrehozásával, közösségimédia-platformok kezelésével, adatelemzéssel és tanácsadással foglalkozik. A Facebook egyik kiemelt magyarországi partnereként a cég nemrég bevezette a közösségi oldal vállalati verzióját, a Facebook Workplace-t. Az új rendszer tapasztalatairól beszélgettünk Gandera Balázzsal, az Intren ügyvezetőjével.
Nehéz napok jönnek a Facebook-oldalak adminjaira

Nehéz napok jönnek a Facebook-oldalak adminjaira 

A Facebook rajongói oldal adminisztrátora a Facebookkal együttesen felelős az oldalát meglátogató személyek adatainak kezeléséért – mondta ki az Európai Bíróság. Azon tagállam adatvédelmi hatósága, amelyben ezen adminisztrátor székhelye található, a 95/46 irányelv alapján felléphet ezen adminisztrátorral és a Facebook ugyanezen tagállamban letelepedett leányvállalatával szemben is.

Újabb adatkezelési botrány a Facebooknál 

A Cambridge Analytica-ügyhöz hasonló adatvédelmi botrány van kibontakozóban a Facebooknál, ezúttal más techcégek juthattak hozzá szenzitív adatokhoz. Egy eddig fel nem fedezett biztonsági rést is megtalálhattak.

Miért vesz valaki követőket? És tisztességes ez? 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyre intenzívebben foglalkozik a véleményvezérek (ún. influencerek) tevékenységével. Mága Zoltán hegedűművész hirtelen megnövekedett követőtáborának, és az ezzel kapcsolatban folyó GVH-s vizsgálatnak a híre számos kérdést felvet a véleményvezérek közösségi médiában kifejtett magatartásával kapcsolatban. A szabályok közt dr. Kocsis Márton, a CHSH Dezső és Társai Ügyvédi Iroda versenyjogi szakértője segít eligazodni.

A GDPR-t is felfedezték a kiberbűnözők 

Az év első negyedévében a Kaspersky Lab adathalászat elleni technológiái több mint 3,6 millió olyan oldallátogatást regisztráltak, amelyek hamis közösségi oldalakra vezettek, ebből 60% egy ál Facebook oldalra akarta irányítani a felhasználókat. A jelentés eredményei azt mutatják, hogy a kiberbűnözők bármit megtennének azért, hogy az adataink a birtokukba kerüljenek.

Digitális szörnyet teremtett – Zuckerberg az Európai Parlamentben 

Sok kemény kérdést kapott brüsszeli meghallgatásán Mark Zuckerberg. A Facebook főnöke ugyan önkritikus hangot is megütött, de a lényegi kérdések megválaszolása elől kitért.

GDPR: gyakorlati tanácsok online marketingeseknek 

Már csak néhány nap és a gyakorlatban is alkalmaznunk kell az új uniós adatvédelmi rendelet, ismertebb nevén a GDPR rendelkezéseit, méghozzá az online marketingben is. Papp Gábor, közösségi marketing szakértő segítségével az ezen a területen dolgozóknak adunk néhány praktikus tanácsot.

Teljes biztonságot ígér felhasználóinak az új európai adatbank 

Tíz német nagyvállalat, köztük a Lufthansa, a Deutsche Bank, a Telekom közös adatbankot indít, amelynek használói biztosak lehetnek, hogy adataik nem kerülnek illetéktelen kezekbe.

„Előzmények törlése” – új adatvédelmi alkalmazással nyugtatná meg a felhasználókat a Facebook 

Új adatvédelmi intézkedést jelentett be Mark Zuckerberg, beletekinthetünk a rólunk készült titkos adatbázisba, és törölhetjük az abban tárolt adatokat. Azonban nem biztos, hogy a Facebook új funkciója a GDPR-határidő előtt kész lesz, és az sem világos, mit tehetnek azok, akiket regisztráció nélkül is követ az oldal.

A botrány után társkeresőbe menekül Zuckerberg 

A  Facebookot világszerte súlyosan elmarasztalták, mert 87 millió használójának adatait illegálisan felhasználhatták, mire az amerikai óriáscég előre menekül: most társkereső portált indít.

Ezentúl tudni fogod, miért törölte a posztodat a Facebook 

A Facebook frissített közösségi alapelvei mostantól tartalmazzák azokat a belső irányelveket is, melyek alapján a cég moderátorai eldöntik, milyen káros tartalmakat kell eltávolítani a közösségi oldalról.

Az Amazon, a PayPal és a Netflix rendszerébe is bejuthattak bűnözők 

Nagy-Britanniában kereken 120 bűnözői csoport foglalkozik azzal, hogy lopott hitelkártyákkal és kibertámadásokkal szerzett jelszavakat, valamint kiberbűnözésre alkalmas szoftvereket árul a Facebookon.

Veszélyben a facebookozó KATA-s cégek 

Sok katás kisvállalkozást fenyeget bírság, mert a külföldről igénybe vett szolgáltatások után – mint például a Facebook-hirdetés – nem fizetnek áfát, holott kellene. Megbecsülni sem lehet, hányan esnek bele ebbe a csapdába. Pedig borítékolható, hogy a hibára fény derül, ugyanis a NAV rálát az adatokra.

Kétmilliárd forintból, magánrepülővel és testőrséggel utazott Mark Zuckerberg 

Magánrepülőt és testőrséget is fizetett a Facebook Mark Zuckerbergnek, az alapító utazásaira egy átlagos dolgozó bérének 37-szeresét költötték  – írja a MarketWatch az Amerikai Értékpapír és Tőzsfefelügyelet (SEC) felé benyújtott dokumentum alapján.

Kétmilliárd felhasználót is érinthet a Facebook-botrány 

A Facebook alapítója és elnök-vezérigazgatója szerint több mint kétmilliárd Facebook-profilhoz férhettek hozzá illetéktelenül, a felhasználók tudta és engedélye nélkül. Zuckerberg újságírókkal tartott telefonkonferencián ismertette a sajtót is meglepő adatot.

Zöld forradalom nélkül az internet is összeomolhat 

Ha nem sikerül alacsony karbontartalmú, energiatakarékos fejlesztésekkel megújítani az internetezés jelenlegi infrastruktúráját, akkor a világháló és a dolgok internete energiaigényei óriási energiaválságot idézhetnek elő.

Itt a Facebook Lite - lassú internethez 

A Facebook e héttől észak-amerikai, ausztráliai és nyugat-európai használói számára is elérhetővé teszi alkalmazásának kisebb, “Lite” változatát, amely megbízhatóan működik kevésbé gyors, gyenge internetes kapcsolat esetén is.

Betiltják a kriptovaluták reklámjait 

Letiltja a Google Ads a kriptovaluta-hirdetéseket, csak úgy, mind minden forex kereskedéssel kapcsolatos reklámot. Hasonlóan jár el a Facebook is, szerintük sok kriptopénz-reklám félrevezető.

Trump és az online marketing 

Az online marketinggel foglalkozók tudják, ez az egyik legdinamikusabban változó terület ma. Számos platform létezik, ám ezek jelentős része a Facebook és a Google kezében van. A két óriásról beszélgettünk a szakma legjobbjaival, érintve a legfontosabb 2018-as trendeket. Arra is fény derült, hogyan hatott Trump megválasztása a magyar kkv-k online marketingjére.

Kincsesbányán ülnek az adatainkat gyűjtő szolgáltatók 

A Facebook, a Google ingyen kapja-szerzi adatait az emberek milliárdjaitól – azután óriási pénzeket keres ezekkel az adatokkal. Ideje, hogy ne csak az EU próbálkozzék megadóztatni az amerikai óriáscégeket, hanem általában megváltozzék rendszer. Azért is, mert ha az emberek kapnak pénzt adataikért, gyorsabban fejlődhet a mesterséges intelligencia.

A Facebook befektetői is meghallgatják a magyar startupot 

Március elején a Stanford Egyetem konferenciáján, többek közt a Facebook befektetői előtt mutatja be az általa kibocsátott kriptovalutát a magyar Etheal. Céljuk, hogy az újabb, április elején induló 2. körös kibocsátás révén a globális terjeszkedés megvalósításához szükséges 4,8–10 millió dollárnyi tőkéhez jussanak.

Nem árt résen lenni: új kihívások közösségi oldalak világában 

Változik a közösségi média. Mark Zuckerberg megelégelte, hogy a Facebookot politikai tévhírek terjesztőjének látja a világ, ezért a platform új algoritmusa kevésbé kedvez majd a hírfolyamban a hirdetéseknek és újságcikkeknek. Vagyis kevesebb lesz a reklámfelület. Hogyan rúghatnak így labdába a cégek? Erre is keresték a választ a Piac & Profit Social Media - Változás! című konferenciájának előadói.

A közösségi média nagyágyúi vonakodnak a fogyasztóvédelemtől 

A közösségi médiát üzemeltető vállalatoknak is be kell tartaniuk az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat. Ennek érdekében a Facebook, a Twitter és a Google+ részben módosította szolgáltatási feltételeit.

Törvénytelenül él vissza adatainkkal a Facebook 

A Facebooknak a személyes adatokkal kapcsolatos kezdeti beállításai, a portált használók adatainak kezelése ellentétben áll a fogyasztói jogokat rögzítő német törvényekkel, mondta ki a berlini bíróság.

Éleződik a Facebook és a Google versenye a bevételekért 

A Facebook hatalmasat nőtt az elmúlt években, nemcsak felhasználók számában, de az árbevétel tekintetében is, ám még mindig van mit behoznia a keresőóriással szemben.

A Facebook zéró hatása a hirdetésekre 

Bár sokaknak az jött le, hogy az új hírfolyam algoritmus a céges Facebook oldalak ellen van, ez nem igaz. A változtatás célja az aktívabb Facebook használat, ami a közösségi hálózat kutatásai szerint azt jelenti, hogy többet beszélgetnek egymással a felhasználók. Éppen ezért azokat a bejegyzéseket fogják előresorolni, amik beszélgetéseket indítanak el. Ha egy oldal ezt jól csinálja, ha egy cég képes beszélgetéseket generálni, akkor még nyerhet is a változással.

Meg kell oldanunk a vevő problémáját, különben nem lesz a vevőnk 

Cégünk előnyeinek és teljesítményeinek elhadarása unalmat kelt, de legfeljebb udvarias bólintást eredményez. Bele kell helyeznünk a termékünk vagy szolgáltatásunk a potenciális kliens életébe, fel kell villantanunk, milyen megoldást kínálunk vele a vevő problémáira. Történetet mesélünk, ha ezt tesszük.

Facebook zéró: indul a harc a kommentekért 

Az értelmes párbeszédek terepe lesz a Facebook, legalábbis az alapító tervei szerint. Hogy ismét az informális kapcsolatok kerüljenek a középpontba, ezért megváltoztatják azt az algoritmust, ami eldönti mit tartalmaz a hírfolyamunk. Eddig is voltak persze változtatások, de ez most egy új kiindulópont lesz. A Facebook Zero. Na de mit kezdjünk ezzel az egésszel, ha üzleti oldalt üzemeltetünk?

Mi a baja a kkv-knak a Facebookkal? 

Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban.

Egyre drágább a Facebook 

Aki régebb óta hirdet a Facebookon, az a saját bőrén érezheti, hogy drágultak a költségek. Nem elég, hogy többet kell hirdetni, az árak is emelkedtek, nem véletlen, hogy a cégek elbizonytalanodnak a Facebookos jelenlét létjogosultságával kapcsolatban.

A képességek fontosabbak, mint a munkatapasztalat 

Nem a releváns munkatapasztalat az elsődleges szempont az állásinterjúnál, hanem a menedzseri képességek, még akkor is, ha azt másfajta állásban gyakorolta az illető. Különösen igaz ez olyan cégeknél, melyekre óriási növekedés jellemző.

Univerzális alapjövedelem helyett adatadó? 

A Big Data korában, adatvezérelt gazdaságban élünk, ahol a cégek ingyen szednek be egy csomó adatot a polgároktól. Ha a kormányok gondoskodnának róla, hogy ezt csak pénzért tehessék, abból el lehetne tartani a társadalmat. Megoldódna a robotok és a mesterséges intelligencia okozta munkanélküliség problémája.

A Facebook-ot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem 

Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a karácsony közeledtével egyértelműen versenyelőnyt jelentő webshop funkció is – derül ki a K&H nagyvállalati felméréséből.

Milliárdokat fizethet be a magyar költségvetésbe a Facebook 

A Facebook december 12-én bejelentette, hogy helyi értékesítési struktúrát vezet be, bevételeit ezentúl ott könyveli, így az adókat is ott fogja megfizetni ezentúl, ahol bevételei keletkeznek.

Már a karácsony is a Facebookon dől el 

Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban. Az utolsó negyedév pedig még eredményesebb lehet a cégnek, legalábbis ha a hazai kkv-k marketing terveit látjuk. Persze ez valahol kényszer is, hiszen a vállalkozásoknak egyre többet kell költeni ahhoz, hogy eljussanak a célcsoportjukhoz a Facebookon.

Jön a gyerekeknek szánt messenger 

Hiánypótló megoldást jelentett be a Facebook: egy Messengert, amit 6-12 éves gyerekek használhatnak, a szüleik felügyelete alatt.

Reklámadó: megkezdődött a harc a Facebook és a Google ellen 

2017. január 1-jétől a hazánkban reklámközzétevői tevékenységet folytató, de nem Magyarországon működő vállalkozásoknak is regisztrálniuk kell a reklámadó alanyaként, melynek elmulasztása akár 1 milliárd forintnyi mulasztási bírságot is eredményezhet.

Ezt a Facebook-funkciót szeretni fogják a HR-esek 

Megjelent Magyarországon is az állásajánlatok funkció a Facebook-oldalakon és egy külön központi felületen is. Ez tulajdonképpen ugyanannak a rendszernek a két fele: a Facebook-oldalakon létre lehet hozni egy speciális, Álláshirdetés bejegyzést, ami nemcsak a rajongók hírfolyamában fog megjelenni, hanem az “Álláslehetőségek a Facebookon” felületen is.

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing 

A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.

A Facebook új alkalmazásából megtudhatja, ha átverték 

A Facebook lehetővé fogja tenni használóinak, hogy megállapíthassák: kapcsolatba kerültek-e azzal a titkos orosz intézménnyel, amely álhíreket terjeszt és beavatkozott az amerikai elnökválasztásba.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo