Mark Zuckerberg, a Facebook tulajdonosa, elsősorban a Cambridge Analytica-botrány után bevezetett szigorúbb biztonsági intézkedésekkel és a portállal szemben meghirdetett bojkottal indokolta a vártnál gyengébb üzleti eredményt, amelynek következtében a közösségi portál több, mint 100 mrd. dollárt veszített piaci értékéből.
A botrány utáni időszakban tapasztaltak már hasonló visszaesést, de később a cég részvényei visszakapaszkodtak a korábbi árfolyamra. Zuckerberg szerint a hirdetők kedvét nem befolyásolta az adatlopási botrány.
A portálnak a 2. negyedévben 2.23 mrd. olyan használója volt a világon, akik havonta legalább egyszer bejelentkeztek, míg a napi használók száma összesen 1.47 milliárdot tett ki, azok száma Európában csökkent. Növekedés elsősorban az ázsiai piacokon volt tapasztalható. A forgalom ezzel együtt 42 százalékkal, 13.2 milliárdra nőtt a 2. negyedben, a nettó nyereség 31 százalékkal volt magasabb és elérte az 5.1 milliárd dollárt.