Magyarok a Facebook-on

Időről időre érdemes megnézni, mit jelent a magyar piac a Facebook platformjain keresztül. Lévai Richárd, Facebook-marketingszakértő, a Piac & Profit Online Akadémia oktatójának segítségével most egy gyors pillantást vetünk a legnagyobb közösségi oldalon aktív magyarokra.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha megnézzük a Facebook felhasználói összetételének változását, könnyen tudunk öregedő platformról beszélni. Hiszen elsőre látszik, hogy a 18 alattiak az elmúlt 5 évben elkoptak, míg az 55+ korosztály masszívan erősödik – írja Lévai Richárd a Közösségi kalandozások című blogjának bejegyzésében.

Ugyanakkor érdemes ezt a kérdést kicsit mélyebben vizsgálni. Ha ugyanis összevetjük a KSH adatait a legnagyobb közösségi platform számaival, most is látjuk, hogy a hazai 18–24 és a 25–34 közötti korosztály nagyobb számban van jelen a Facebookon, mint ahányan az országban laknak. Ráadásul az eltérés nemhogy csökkent volna, inkább növekedett az elmúlt években.

Persze ebből önmagában nem tudunk pontos következtetést levonni, de más kutatások is azt mutatják, hogy a fiatalok legnagyobb része ott van a Facebookon, de sokuk más korcsoportba pozicionálja magát.

Eltérő generációk, eltérő eszközök

A Facebook (mint cég) bevételeinek nagy része a mobil hirdetésekből származik. Ez nyilván az Instagramnak és a Messengernek is nagyban köszönhető, de a Facebook platformnak sem kell szomorkodnia valószínűleg. Legalábbis a felhasználói adatok is ezt mutatják.

Viszont jó figyelembe venni, hogy a mobilhasználat generációnként nagyon eltérő.

Ezt mutatja, ha azt vizsgáljuk, melyik korosztályból mennyi embert érhetünk el mobil vagy asztali környezetben. Jól látszik, a fiatalokból többet tudunk mobilon elérni, az idősebbeket pedig asztali környezetben lehet nagyobb számban utolérni. A határ 45 környékén van. Ez az a korcsoport, amelyik mobilon és asztali környezetben is ugyanolyan számban fordul elő.

Érdemes azonban megnézni azt is, melyik korcsoportnak melyik a fontosabb eszköz. Nyilván nem lesz meglepő, hogy a fiataloknak a mobil az elsődleges eszköz, ha Facebookozásról van szó, idősebbeknek pedig az asztali.

Azonban érdekes, hogy itt sokkal jobban kitolódik a határ. A 62 éves korcsoport az, amelynek tagjainál kiegyenlítődik az elsődleges eszközt használók száma, és ugyanannyian nyúlnak többször a mobiljukhoz, mint ahányan egy laptophoz vagy asztali géphez.

Lévai Richárd: Facebook Marketing Restart
Így használd hatékonyan a Facebook platformokat 2018-ban a megváltozott körülmények között is. Egyre kevesebb az organikus elérés, a hirdetések egyre drágábbak, van egy rakat új platfrom és felület… Sokszor már kiigazodni is nehéz, nemhogy vevőket szerezni. A közösségi média gyermekkora, a céltalan rajongótábor építés és a követőgyűjtés kora lejárt... Hogyan lehet akkor mégis a legtöbbet kihozni a Facebook marketingből 2018-ban? A Piac & Profit Online Akadémiájának kurzusán segítünk neked, hogy legyen egy átfogó képed a korszerű közösségi média platformokról, és azokról a stratégiákról, amiket használni érdemes. Messenger, Instagram, Facebook sztori és élő közvetítésekig mindent átölel az oktatóanyag, amihez nem csak stratégiai, de gyakorlati tippeket is kapsz.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo