Az amerikai óriáscég mások mellett a Citigroup, a JPMorgan Chase és a Wells Fargo vezetőivel kezdeményezett tárgyalásokat arról, hogy megkaphassa a kártyás fizetések részletes adatait, illetve a mindenkori számlaegyenlegeket.
A FB szerint erre azért van szükség, hogy új szolgáltatásokat nyújthassanak felhasználóiknak. Így pl. a FB mutatná a felhasználónak saját banki adatait, pénzintézete pedig a Messengeren rövid úton tudná figyelmeztetni, ha túlköltekezett, vagy egyéb gond van. A Facebooknál mindenesetre hangsúlyozzák, hogy az adatok átadásához az ügyfél előzetes hozzájárulására lenne szükség.
A nagy közösségi portál a Cambridge-Analytica botrány után, amikor mintegy 87 millió FB-felhasználó adatai kerültek
nyilvánosságra, érzékeny üzleti veszteségeket szenvedett, részvényeinek árfolyama akkor egy nap alatt 19 százalékkal csökkent.
A portál ezért is keres új üzleti lehetőségeket. Egyre több országban tudnak már FB-használók egymásnak pénzt utalni, vagy a Messengeren Paypal-utalások nyugtáit, repülőjegyek beszállási kártyáit fogadni. A portál számára az az előnyös, ha jelenlegi 1.3 mrd. használója, a különböző szolgáltatások révén, minél több időt tölt az oldalon.
Más nagy technológiai konszernek, mint a Google és az Amazon is szeretne a bank-ügyfelek adataihoz hozzáférni, a reményben, hogy digitális eszközeik, az Alexa és a Google Assistant azután alkalmassá válik az önműködő bankolásra.
Az említett bankok cáfolják, hogy készek lennének kiadni ügyfeleik adatait, de tény, hogy nekik is lépniük kell, mivel egyre több piaci szereplő tud a bankokénál gyorsabb pénzügyi szolgáltatásokat nyújtani.
(Forrás: The Wall Street Journal)