A német óriásvállalatok, amelyek közé a Daimler, a Springer vagy az Allianz is tartozik, úgy látják: ideje véget vetni a Google, Facebook, az Amazon és más amerikai konszernek egyeduralmának a személyes adatok felett.
Verimi elnevezésű (az angol “verify me”, igazolj szavakból), 50 millió eurós beruházással induló adatbankjuk a tengerentúli vetélytársakhoz hasonlóan díjmentes lesz.
A koncepció szerint aki a Verimin regisztrált, ezzel minden alapító partner szolgáltatásaihoz hozzáfér: így például nem kell külön megadnia adatait, ha jegyet rendel a Lufthansánál, ügyet intéz a biztosítónál, banknál, vagy éppen autót bérel.
A megfelelő adatoknak a Verimin való rögzítése utána használója akár bankszámlájához is hozzáférhet és intézheti hatósági ügyeit.
A Google és társai gyakorlatával ellentétben a Verimi ügyfelei adatait csak annak és akkor adja tovább, ha erre az illető minden esetben előzetes engedélyt adott – egyben hisznek abban, hogy jóhírű német nagyvállalatok adatbankjában az emberek meg fognak bízni.
Az alapító cégek gyakorlatilag szinte az egész német lakosságot el tudják érni és terveik szerint a Verimi a továbbiakban egész Európára kiterjedhet, bejelentkezési logója ugyanúgy rajta lesz mobil eszközeinken, mint ma a Google vagy a Facebook gombja.
(Forrás: Die Welt, Neue Zürcher Zeitung)