Újabb adatkezelési botrány a Facebooknál

A Cambridge Analytica-ügyhöz hasonló adatvédelmi botrány van kibontakozóban a Facebooknál, ezúttal más techcégek juthattak hozzá szenzitív adatokhoz. Egy eddig fel nem fedezett biztonsági rést is megtalálhattak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legalább 60 vállalat, köztük az Apple, az Amazon, a Microsoft és a Samsung kapott speciális elbánást a Facebooktól, akik érzékeny felhasználói adatokat is megszerezhettek – írja a The New York Times. A cégek, amelyek a Facebook hirdetői voltak, olyan adatokhoz juthattak hozzá, mint a felhasználók kapcsolati státusza, politikai irányultsága, vagy, hogy milyen eseményekre jeleztek vissza.

A cikk szerint a Facebook a régóta igyekezett speciális bánásmódban részesíteni a hardvergyártókat, hogy azok cserébe a Facebook futtatására optimalizált eszközöket gyártsanak.

Zuckerberg az Európai Parlamentben
Sok kemény kérdést kapott brüsszeli meghallgatásán Mark Zuckerberg. A Facebook főnöke ugyan önkritikus hangot is megütött, de a lényegi kérdések megválaszolása elől kitért.
Elfelejtett biztonsági rés

A Facebook tagadta, hogy a cégek szenzitív adatokat szerezhettem meg, állításuk szerint a partnercégek csak a közösségi oldal működését tanulmányozhatták, hogy „a Facebookhoz hasonló felhasználói élményeket kínálhassanak”. Ennek ellentmond a New York Times tesztje: a cikk szerzője egy régebbi Blackberry készülékről csatlakozott saját, bő félezer ismerőssel rendelkező Facebook-fiókjába, amivel a korábbiakkal szemben ismerőseinek ismerőseitől, mintegy 295 embertől is sikerült adatokat begyűjteni. Azaz úgy tűnik, egyes hardvergyártók adatgyűjtését úgy segítették, hogy a gyűjtéshez használt készülékek számára hozzáférést biztosítottak egyébként titkos adatokhoz.

Ha ez igaz, az eset sokban hasonlít a Cambridge Analytica-ügyre. A korábbi botrány lényege az volt, hogy politikai stratégiával is foglalkozó cégek mintegy 50 millió felhasználó adatait kapták meg. amiket arra használtak, hogy gondosan célzott politikai kampányüzeneteket juttassanak el hozzájuk és hasonló profilú felhasználókhoz.  A felhasználók befolyásolásával egy komplett csapat foglalkozott, bloggerek, pszichológusok, fotósok, kreatívok, videoszerkesztők dolgoztak azon, hogy az emberek minél személyre szabottabb „csomagot” kapjanak.

Elindult a Piac & Profit Online Akadémia!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo