Újabb adatkezelési botrány a Facebooknál

A Cambridge Analytica-ügyhöz hasonló adatvédelmi botrány van kibontakozóban a Facebooknál, ezúttal más techcégek juthattak hozzá szenzitív adatokhoz. Egy eddig fel nem fedezett biztonsági rést is megtalálhattak.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legalább 60 vállalat, köztük az Apple, az Amazon, a Microsoft és a Samsung kapott speciális elbánást a Facebooktól, akik érzékeny felhasználói adatokat is megszerezhettek – írja a The New York Times. A cégek, amelyek a Facebook hirdetői voltak, olyan adatokhoz juthattak hozzá, mint a felhasználók kapcsolati státusza, politikai irányultsága, vagy, hogy milyen eseményekre jeleztek vissza.

A cikk szerint a Facebook a régóta igyekezett speciális bánásmódban részesíteni a hardvergyártókat, hogy azok cserébe a Facebook futtatására optimalizált eszközöket gyártsanak.

Zuckerberg az Európai Parlamentben
Sok kemény kérdést kapott brüsszeli meghallgatásán Mark Zuckerberg. A Facebook főnöke ugyan önkritikus hangot is megütött, de a lényegi kérdések megválaszolása elől kitért.
Elfelejtett biztonsági rés

A Facebook tagadta, hogy a cégek szenzitív adatokat szerezhettem meg, állításuk szerint a partnercégek csak a közösségi oldal működését tanulmányozhatták, hogy „a Facebookhoz hasonló felhasználói élményeket kínálhassanak”. Ennek ellentmond a New York Times tesztje: a cikk szerzője egy régebbi Blackberry készülékről csatlakozott saját, bő félezer ismerőssel rendelkező Facebook-fiókjába, amivel a korábbiakkal szemben ismerőseinek ismerőseitől, mintegy 295 embertől is sikerült adatokat begyűjteni. Azaz úgy tűnik, egyes hardvergyártók adatgyűjtését úgy segítették, hogy a gyűjtéshez használt készülékek számára hozzáférést biztosítottak egyébként titkos adatokhoz.

Ha ez igaz, az eset sokban hasonlít a Cambridge Analytica-ügyre. A korábbi botrány lényege az volt, hogy politikai stratégiával is foglalkozó cégek mintegy 50 millió felhasználó adatait kapták meg. amiket arra használtak, hogy gondosan célzott politikai kampányüzeneteket juttassanak el hozzájuk és hasonló profilú felhasználókhoz.  A felhasználók befolyásolásával egy komplett csapat foglalkozott, bloggerek, pszichológusok, fotósok, kreatívok, videoszerkesztők dolgoztak azon, hogy az emberek minél személyre szabottabb „csomagot” kapjanak.

Elindult a Piac & Profit Online Akadémia!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo