"Nemrégiben kis hazánk egyik legnagyobb marketing guruja is kérdezte cégének Facebook üzenőfalán, hogy mi az értelme a Linkedinnek. Így hát nem hagyhatom ki, hogy ne írjak a Linkedinről! Azt szoktam válaszolni a Linkedinnel kapcsolatos kérdésekre, hogy persze regisztráljunk fel, mert ez egy szakmai, üzleti közösségi oldal, egészen más, mint a Facebook vagy a Google+" - írja Héjj Szilárd MarketingArc a Piac&Profit marketing szakértője legfrissebb bejegyzésében a KözösségiHáló című blogon.
"Egy vallomással tartozom... Fent vagyok a Linkedinen, de em nagyon szoktam használni a profilom, hetente legfeljebb egyszer-kétszer nézelődök és frissítem a kapcsolataimat. Szóval, még én sem használom ki, közel sem olyan jól a Linkedin nyújtotta lehetőségeket, mint ahogyan kellene és lehetne." - teszi hozzá a szakértő.
De nézzük mire is lehet jó a Linkedin? Miért jó?
nincs tele annyi szeméttel (nincs spam, nincsenek megkínzott állatok az üzenőfalon és nincsenek túl dokumentált gyerekfotók sem), mint a Facebook
reklám sincs annyi, sőt!
ja és hát nincsen tele idegesítő, Facebook-ot twitterrül használó fiatalokkal
kapcsolatba tudunk lépni azokkal, akikkel üzleti kapcsolatban álunk vagy álltunk
tudunk ajánlásokat írni az üzleti partnereinkről és ők is rólunk! Ez egy nagyon jó funkció, PR szempontból nagyon fontos lehet egy cégnek, üzletembernek
senki nem használja társkeresőnek, nem úgy mint mostanság a Facebook-ot
aránylag könnyű kezelni, átlátható, egyértelmű a kezelő felülete
ha állást keresünk ahhoz is szuper, hiszen a legnagyobb fejvadász cégek árgus szemmel figyelik a Linkedint.
ha csatlakozunk valamelyik szakmai csoporthoz, közösséghez, ott tudunk informálódni szakmánk legújabb trendjeiről, új szakmai kiadványokról, könyvekről
felfigyelhetnek ránk kommunikációd alapján új üzleti partnerek is
"E fenti listát a tapasztalataimból állítottam össze, pedig még kezdőnek nevezem magamat a Linkedin userek között. Kiderül a listából, hogy egy valamit magára adó szakember fent van a Linkedin-en. Főleg szerintem a pénzügyi és szolgáltató szektor szereplőinek kihagyhatatlan" - véli Héjj Szilárd MarketingArc.