Kilenc gyakori kérdés a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban

Március 4-ével változott a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere. Az új módszerek azonban számos kérdést vetettek fel, amelyekre Lévai Richárd közösségi marketing szakértő válaszol.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem oylan könnyű elsőre eligazodni a Facebook hirdetési rendszerében - Kép: Pixabay

A hónap elején állt át a Facebook a háromszintes, új hirdetési rendszerre. Mint azt korábban megírtuk, rendszer segítségével jobban célozhatók lettek a hirdetések a közösségi oldalon. Mint minden új megoldás, ez is számos kérdést vetett fel a felhasználókban. A kérdésekre Lévai Richárd közösségi marketing szakértő válaszol legfrissebb blogbejegyzésében.

1. Hogyan kezeljünk privát profilból Facebook hirdetést?

Minden Facebook felhasználó (privát felhasználó) kap egy hirdetési fiókot a Facebooktól, de ez csak az első hirdetés létrehozásakor élesedik. Azonban az esetek 90 százalékában nem szerencsés, ha egy cég hirdetéseit valamelyik munkatárs privát fiókjából kezelje. Sok kellemetlenség lehet belőle, főleg, ha az adott munkatárs elmegy a cégtől. Használjunk inkább üzleti Facebook fiókot.

2. Mi az a Facebook Business Account (üzleti fiók, hirdetési fiók)?

A Facebookon léteznek úgynevezett Business Accountok, amik csak oldalakat és hirdetéseket tudnak kezelni. Ezek létrehozására két lehetősége is van a cégeknek.

Regisztrálni kell egy privát Facebook felhasználót egy új e-mail címről, majd ezt a felhasználót át kell alakítani üzleti felhasználóvá (!). Azért kell átalakítani, mert szabálytalan létrehozni hamis fiókokat, és nem szerencsés, ha a Facebook törli azt a fiókot, amiben fontos hirdetési adatok vannak. Vagy pedig írni kell a Facebooknak, és meg kell kérni őket, hogy hozzanak létre egy új hirdetési fiókot. Erre a címre lehet írni a Facebooknak hirdetési ügyekben.

A leggyorsabban akkor megy, ha elküldjük az e-mail címet, a pénznemet, az időzónát és az országot, ők pedig vissza fognak küldeni egy jelszót. Ezután ha bejelentkezünk az új e-mail/jelszó párossal,  már vár az üzleti fiókunk, ahol tudjuk kezelni a hirdetéseket.

11 Facebook kampánytípus, amit a legtöbb cég nem ismer
A legtöbb hazai vállalkozás még csak most kezd megismerkedni a legnagyobb közösségi oldal nyújtotta lehetőségekkel és jellemzően csak néhány célra használják a kínálkozó felületeket, pedig a lehetőségek száma óriási.
3. Hogyan változtassunk a Facebook hirdetésnél a pénznemen?

Az olyan alapbeállításokat, mint a pénznem, az időzóna vagy az ország, csak egyszer lehet beállítani, amikor első alkalommal létrehozzuk a fiókot, illetve az első hirdetést. Éppen ezért erre nagyon oda kell figyelni. Később az adott hirdetési fiókban nem lehet már változtatni a pénznemen vagy az időzónán. Ha még is változtatni szeretnénk, akkor kell regisztrálni egy új hirdetési fiókot (üzleti fiókot).

4. Hogyan fizethetünk a Facebook hirdetésekért?

Két fizetési mód van Magyarországon a hitelkártyás és a PayPal fizetés. A PayPalnál viszont fontos tudni, hogy csak azokat a PayPaly fiókokat engedi a Facebook használni, amik közvetlenül össze vannak kapcsolva bankkártyával. Amelyikre csak előre feltöltögetünk összegeket, de nincs élő kapcsolatuk bankkártyával, azokat nem lehet használni.

5. Hogyan kapunk számlát a hirdetésekért?

A Facebook hirdetési fiókban, a számlázás menüpontban találjuk a Facebook által kiállított számlákat. Ezeket a Facebook automatikusan hozza létre 2-3 naponta. PDF-ben tudjuk őket letölteni, és odaadni a könyvelődnek. A számlákhoz be kell állítani a céges adataidat.

6. Hogyan állítsd be a céges adataidat a Facebook hirdetéseknél?

A hirdetési fiókodban a beállítások menüpontra kell kattintani. Itt lehet megadni a céges adatainkat. Fontos, hogy az EU-s adószámunkat is adjuk meg. Az EU-s adószámmal (közösségi adószám) kapcsolatos részletekről itt olvashat!

Jó a Facebook, csak nehogy nagyot bukjunk rajta
A Facebook-ot körüllengő kkv-optimizmus elhamarkodott döntésekhez vezethet: egy-egy kampány során rengeteg technikai, jogi és adatvédelmi buktató is lehet, ami csúnya következményekkel járhat.
7. Hogyan kezeljünk többen egy hirdetési fiókot?

A hirdetési fiók beállítások résznél több embert is hozzáadhatunk az adott hirdetési fiókhoz. Írjuk be az ismerőseink nevét, vagy adjuk meg azt az e-mail címet, amivel regisztráltak a Facebookon.

Azonban ha bejegyzés alapú hirdetést is akarunk használni, akkor a hirdetési fiókot hozzá kell adni az adott oldalhoz is adminisztrátornak. Érdemes tartalomkezelő (content creator) jogosultságot biztosítani a hirdetési fióknak.

8. Hogyan hozzunk létre Facebook hirdetést?

A Facebookon belül három megoldás van erre:

Facebook oldalon a bejegyzések mellett vagy az admin panelen vannak az egyszerű “egy gomb nyomásos” hirdetések a Boost post és a Promote page (bejegyzés kiemelés, illetve oldal hirdetés. Ha van egy kis tapasztalatunk ne ezt használjuk, mert nem elég hatékony, plusz egy csomó lehetőségtől (konverziókövetés, saját közönségek, stb.) elesünk ha csak ezt alkalmazzuk.

A Facebook hirdetés létrehozó felülete nagyon jól működik, nagyon sok célzott beállítást tudunk itt megtenni. Ezt például érdemes már használni.

A legjobb lehetőségek a Power Editorban (fejlett szerkesztő) vannak. Ezt egy kicsit jobban meg kell érteni, de nagyon jól működő megoldás. Nagyon gyorsan tudunk benne hirdetést létrehozni, vagy akár speciális tulajdonságú Facebook bejegyzéseket is.

9. Hogyan ellenőrizhetjük a Facebook hirdetéseket?

Több statisztikát biztosít ehhez a Facebook, például a hirdetések saját statisztikáját, a Facebook oldalak statisztikáját, de nagyon hasznos a hirdetési felületen található jelentéskészítés (report) funkció is. Sok esetben a hirdetéseket a Google Analyticsben kell ellenőriznünk, hiszen ha a weboldalra akarjuk vinni az embereket, akkor fontos, hogy tudjuk, melyik hirdetés volt igazán hatékony. Ehhez jól jön a Google Analytics URL címkézés opciója is. Google Analytics-be akár a Facebook hirdetéseink költési adatait is be vihetjük.

Melyik közösségi oldal való nekem?
Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on, vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz és hogyan érdemes ott jelen lennünk?

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo