Kilenc tipp, hogyan ne kommunikáljunk a Facebookon!

Sok üzletember jelen van a Facebookon személyes profillal is. Amit azonban sokszor a személyes profilból történő kommunikáció címén művelnek, az maga a botrány szakértőnk szerint. Sok esetben elfeledkeznek magukról, és olyan dolgokat, témákat posztolnak ki az üzenőfalra, amely rájuk nézve több mint kellemetlen lehet.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Erről a témáról is beszélt többek között egy korábbi, a Piac&Profit által megrendezett konferencián Héjj Szilárd MarketingArc, aki szerint egy üzletember és a cége PR-ját is tudja rombolni a rossz Facebook-kommunikáció, ezért a blogján olvasható bejegyzésében pontokba szedte a legfontosabb elkerülendő hibákat.(A közösségi oldalakon található profilok tulajdonosai például sokszor füllentenek.)

Kép:Pixabay

Tippek Facebook-kommunikációhoz

1. A profilkép és más feltöltött tartalmak legyenek „szalonképesek”. Nem szabad olyan képeket, szövegeket vagy videókat kiraknunk, amelyek rossz fényt vethetnek a cégünkre és ránk!

2. Ne politizáljunk! Nem szabad ellenszenvet kiváltanunk ügyfeleinkből úgy, hogy sokat politizálunk az üzenőfalon. Nehogy azon múljon a további jó üzleti kapcsolat, hogy esetleg lehetséges ügyfelünk nem ért velünk egyet politikai kérdésekben.

3. Magánéletünkkel ne terheljünk az ismerőseinket! A magánélet azért magánélet, mert csak ránk tartozik és a közeli barátainkra, vagyis az ismerőseinket ne terheljük személyeskedő posztokkal az üzenőfalon!

4. Vigyázat, a Google listázhatja a kommentjeinket! Át kell gondolnunk, mikor, kinek mit írunk le, mert ha valaki ránk vagy cégünkre keres, akkor a találati listában szerepelnek a kommentjeink is!

5. Ne árasszuk el posztjainkkal a Facebook-üzenőfalat! Ha túlságosan sokszor jelenünk meg, ismerőseink zavarónak érezhetik, és előbb-utóbb elveszítjük őket, „elrjetik” bejegyzéseinket, így a fontosabb üzenetek sem jutnak majd el hozzájuk.

6. Minden adatot töltsünk ki, ami fontos lehet üzleti szempontból! Figyeljünk arra is, hogy adjunk meg minden olyan adatot, illetve elérhetőséget, ami segítheti a cégünk kommunikációját: pl. adjuk meg a weboldalunk elérhetőségét.

7. Vigyázzunk a bejelentkezésekkel! Például egy pénzügyi tanácsadó ne jelentkezzen be egy ruházati boltból, nem illik az imidzséhez! Viszont szakmai konferenciákról és egyéb szakmai rendezvényekről bejelentkezni szigorúan ajánlott!

8. Ne térjünk el lehetőleg egy poszt valódi témájától, főleg ne személyeskedjünk! Ez nemcsak az adott személynek kellemetlen, hanem nekünk is!

9. Üzleti partnerünket, ügyfelünket semmiképp ne szidalmazzuk!  Elsősorban azért nem, mert etikátlan, másodsorban, ha nincs igazunk, az ügyfél akkor ott helyben megcáfolhat minket, ami tovább rombolja a márkánkat.

Gyakorlati tippek mikrovállalkozásoknak
A saját márka építése és gondozása a kkv számára épp olyan fontos, mint a nemzetközi vállalatóriás számára. A célpiaca, a lehetőségei és ebből fakadóan az eszköztára viszont más. A vállalkozónak az előállítás mellett arról is gondoskodnia kell, hogy terméke eljusson a fogyasztókhoz. Ám hiába kerül a polcokra, a vevő számtalan ugyanolyan áron kínált hasonló minőségű termékkel találja szembe magát. El kell tehát érni azt is, hogy a mienket válassza. Erre szolgál a brand vagy – magyar nevén – a márka. A márka üzleti értéket képvisel egy vállalkozás számára. Abban segít, hogy a fogyasztó meg tudja különböztetni a termékünket. Néhány évvel korábban kólákat teszteltek. Bekötött szemmel még a legfanatikusabb márkahű vásárlók sem tudták rangsorolni a különböző gyártók italát, de amikor tudták, hogy melyiket isszák, rendre a kedvelt márkájukat találták a legvonzóbbnak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo