Fenntartható üzleti sikerek a közösségi médiában

Akár terméket szeretne eljuttatni leendő vevőjéhez egy üzleti vállalkozás, akár a megfelelő munkatársakat szeretné megtalálni és elkötelezni, a social felületek ma már számos stratégiai terv epicentrumában szerepelnek, nem véletlenül. A tartós siker azonban – ahogy a gazdasági élet számos más területén - itt sem alacsonyan csüngő egynyári gyümölcs.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Figyelj Ádám, múlt héten indítottuk el a céges karrier oldalunkat és már az első posztot 1200-an látták! Az jó, ugye?” – kérdezte munkáltatói márka képzésünk szünetében az egyik lelkes résztvevő. Nagyon kedvesen, de olyan hangsúllyal, hogy már csak egy közepesen határozott helyeslést kellett volna a verbális válaszborítékba csúsztatnom és teljes a boldogság. Őszintén hiszek a pozitív megerősítés erejében, így egy szívmelengető „Attól függ…” jött össze részemről, ami láthatóan nem az volt, amit frissen felavatott, fehéröves közösségi karatésunk várt. Pedig a helyes komment így hangzott volna: „Teljesen mindegy!”

Tervezhető siker, kiszámítható bukás

Az eredményes közösségi employer branding jelenlét ugyanis ritkán dől el az első lépések után. Számtalanszor tapasztalom, hogy vállalatok nekiugranak például a céges Facebook kommunikációnak mindenféle komolyabb előzetes tervezés nélkül. Valami üzleti fájás átlépte az ingerküszöböt, elkezdte csinálni a konkurencia is, vagy éppen nyári gyakorlaton van náluk egy rátermett marketing szakos hallgató. Hadd menjen, úgyis régóta halogatjuk!

Csakhogy ez nem egy Forma-1-es futam rajtja, sokkal inkább a Vendée Globe-é. Nem az ötödik posztot nehéz jól megírni, hanem a negyvenötödik bejegyzést és a száznegyvenötödiket. Nem az első héten dől el a sorsunk általában, hanem sokszor hónapok kitartó munkája után. Itt a jól felépített, előre megtervezett, majd folyamatosan visszamért és karbantartott tartalmi stratégia aranyat érhet.

Ennek ellentéte, az alapos előkészítő munka hiánya vezethet oda, hogy a tartalom nagyvállalati karrier oldalakon is előbb-utóbb elkezd fáradni (nem is szólva a tartalom előállítójáról J), majd megjelennek a #TGIF címkével ellátott hétvégeváró szövegek, álmos Garfield képek hétfőn, cuki kutyusos videók és társaik. Igen, mindegyik megtörtént eset. Egyből megjön a kedvünk, hogy beadjuk a jelentkezésünket egy ilyen céghez, ugye? Pedig az imént említett példák kivétel nélkül szigorú branding irányelvek mentén működő nagyvállalatok kommunikációjából valók. És mégis…

Az elmúlt év negyvenezer legsikeresebb social-média tartalma
A LinkedIn készített egy közösségi média marketing tartalom-kutatást, amelyben megvizsgálta az elmúlt év 40.000 legsikeresebb tartalmának sajátosságait. Wow! Mikor megláttam, hogy az eredményeket közzétették, remegő ujjaim megcsúsztak néhányszor a billentyűzeten, mialatt átnavigáltam magam az e-mailből a cikkre — és most csak picit túloztam.
Az első tipp a kilencből

Érdemes összeállítani egy általános havi tartalmi tervet (ún. content matrix), amiben meghatározásra kerülnek azok a tartalomtípusok, amik a célcsoportunkat jó eséllyel érdeklik majd. Hasznos dolog ezek között súlyozni, ill. megfelelően variálni őket az adott hónapon belül. Ha a munkáltatói márka célok példájánál maradunk, minden álláshirdetésre jusson legalább 4-6 másfajta „szórakoztató” tartalom. Ezek egyedülálló lehetőséget jelentenek a számunkra, hogy bemutassuk a cég mindennapjait, azokat az emberi történeteket, értékeket, amik miatt szívesen járnak be a kollégáink, akár még hétfőn reggel is. Biztosan hamarabb célt érünk vele, mint a kávésbögrés Garfield-képpel.

A súlyozott havi tartalmi mátrix lehet az első lépés afelé, hogy a social media tartalomgyártás ne egy ad hoc, pillanatnyi igényekre reagáló, hirtelen fellángolás legyen, hanem mérhető és fenntartható üzleti eredményeket hozzon a vállalatnak.

Előzés a forgóajtón

Lehetséges? Több szempontból különleges üzleti eszközt jelent a vállalatok kezében a social media, de ami talán a legjobb benne, az az, hogy a végletekig lehet tesztelni. Nagy mintán, olcsón. Érdekes módon csak kevesen gondolják át ennek a valódi jelentőségét és a benne rejlő lehetőségeket. Egy felépített tartalmi tervet viszonylag könnyű a digitális tervezőasztalon megálmodni, azonban a valódi teljesítményt kizárólag szisztematikus mérésekkel tehetjük láthatóvá.

2017. szeptember 7-én a Piac és Profit Social Media 2017 konferencián bemutatjuk, hogyan válhat egy karrieroldal fenntarthatóan elsőszámú látogatóforrásává a közösségi média, miként lehet megtalálni a legjobb tehetségeket Facebookon, mi a sikeres működés 9 pontja és hogyan előzzük meg azokat a versenytársainkat, akik előttünk léptek be a forgóajtón.

Szerző: Horváth Ádám Chief Sparkle Officer Brandfizz Employer Branding Kft.

címlapkép: Pixabay

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo