Ki ne ismerné a mindennapos bosszúságot: egyszer történetesen új tornacipő után kerestünk a világhálón. Mikor legközelebb bekapcsoltuk számítógépünket, bárhol iártunk is, ott napokig elárasztottak bennünket az internetes áruházak, boltok cipőhirdetései. Az ok: az úgynevezett sütik, amelyek gépünkről továbbítják a Google-nak és a többi nagyvállalatnak az adatokat arról, ki mit keres - tehát mit lehet neki eladni.
Ez a kéretlen beavatkozás a magánszférába régen és sokakat bosszant világszerte. Az Európai Parlamentben - elsősorban a Zöldek, valamint fogyasztó- és adatvédelmi szervezetek kezdeményezésére - már huzamos ideje dolgoznak olyan rendszabályon, amely megtiltaná a kéretlen adathalászatot. A hirdetők eddig sikerrel álltak ellen, arra hivatkozva, hogy a sütiken alapulnak napjaink marketing-stratégiái, s ha azokat eltiltják, fékezik földrészünk digitális cégeinek fejlődését.
Az ellenzőknek annyit még sikerült elérniük, hogy a kérdésben a teljes parlament mondja ki a döntő szót, de a szigorítás támogatói bíznak a sikerben. Amennyiben a javaslatot megszavazzák, a korlátozást mások mellett a Facebookra, a Skype-ra, a WhatsAppra is kiterjesztik. (SPIEGEL)