Online marketing cikkek
6 ok, amiért minden kisvállalkozásnak kell egy blog
A legtöbb magyar kisvállalkozás csak minimálisan van jelen az online világban, pedig az számos olcsó megjelenési lehetőséget kínál. Az online marketing eszközök közül is az egyik leghatékonyabb - és legolcsóbb - a céges blog, hat okot is adunk, hogy miért kötelező minden kisvállalkozásnak vezetni egyet.
Véget ért a házaló ügynökök korszaka
A megváltozott piaci körülmények és az új technológiák térhódítása miatt átalakul a szokásos kereskedelmi lánc, a gyártó például megkerüli a nagykereskedőt, és közvetlenül a kiskereskedőnek értékesít, vagy egy nagykereskedő saját márkás termékek gyártásába és forgalmazásába kezd. Aki nem tud alkalmazkodni a gyorsan változó piaci körülményekhez, annak vége.
Kilenc gyakori kérdés a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban
Március 4-ével változott a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere. Az új módszerek azonban számos kérdést vetettek fel, amelyekre Lévai Richárd közösségi marketing szakértő válaszol.
A mobil lesz a jövő marketing-csodafegyvere
Még mindig tartanak a big datától a marketingesek, de már legalább látják mire jó. A legtöbben egyébként a mobilt tekintik a jövő marketing csodafegyverének, a közösségi médiumokat viszont egyre kevésbé tekintik bevételnövelő eszköznek.
Így hozhat eredményt az Adwords!
A legtöbb magyar cég még mindig nem, vagy csak laikusként használja a magyar hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwords hirdetéseket. Gál Kristóf online marketing-szakértő tízparancsolatának betartásával javíthatjuk a hirdetéseink hatékonyságát.
Új időszámítás kezdődik a Facebook-on
Március 4-től a Facebook a háromszintes struktúrára vált, ami azt jelenti, hogy a kampányokon belül megjelennek a hirdetés csoportok (Ad Set), és csak ezeken belül lesznek maguk a hirdetések. A változások segítségével jobban célozhatók lesznek a hirdetések a közösségi oldalon.
Amit a legjobbak is elfelejtenek az üzleti kommunikáció során
Egy profi szöveg megírása az üzleti kommunikáció talán legnehezebb része, már-már művészetnek számít. Ám e nehéz feladat teljesítése után nem dőlhet hátra, még van további teendője. Nem is kevés.
Kicsit javul a gazdaság, máris lazsálnak a kkv-k
Az elmúlt 5 év legjobb karácsonyát ünnepelhették a kis és közepes vállalkozások: 46 százalékuknak nőtt a forgalma. A növekedésben szerepe lehet a javuló gazdasági adatoknak, ugyanakkor vélhetően ez az, amiért a cégek jelentős része „hátradőlt” és kevesebbet reklámozott
Hogyan győzzük le az egyik leggyakoribb kkv-betegséget?
Az elmúlt években rohamosan fejlődésnek indult a kisvállalati marketing. Számtalan marketing anyag vált elérhetővé, amiből a vállalkozók fejleszthetik az ismereteiket. Ennek ellenére sok kis cég még mindig nem használja aktívan a marketing eszközöket. Szakértőnk utánajárt, mi ennek az oka.
11 Facebook kampánytípus, amit a legtöbb cég nem ismer
A legtöbb hazai vállalkozás még csak most kezd megismerkedni a legnagyobb közösségi oldal nyújtotta lehetőségekkel és jellemzően csak néhány célra használják a kínálkozó felületeket, pedig a lehetőségek száma óriási.
Az online mindig zöldebb
A Gutenberg-galaxis kora leáldozóban van. Izgalmas idők ezek, és mint már oly sokszor, most is azok maradnak sikeresek, akik hamar alkalmazkodnak a megváltozott játékszabályokhoz. Aki sikeresen játszik az online kommunikáció kifinomult húrjain, megsokszorozhatja bevételét.
Öt trend, amit idén követnie kell a sikeres online jelenléthez
Néhány szakember már csak legyint a keresőoptimalizálásra (SEO) pedig az elmúlt évtized céges online csodaszere még nem múlt ki, bár tagadhatatlanul átalakult. Ami eddig megfelelt, az most már nem elég a keresők fejlődésének és a közösségi oldalak előretörésének köszönhetően.
Pontosabban célozhatunk a Facebookon
Jelentős változások következnek be az idén a Facebook hirdetési rendszerében. Az újdonságoknak köszönhetően sokkal pontosabban célozhatjuk majd hirdetéseinket, bizonyos hirdetési formák viszont megszűnnek.
Ezt a három hibát kerülje el idén!
A magyarokkal kapcsolatban sokszor ezeket a jó tulajdonságokat hallani: okosak, kreatívak és jó a humorérzékük. Igen ám, de ezek mellett vannak sajnos nem túl kedvező jellegzetességek is, amik ráadásul az üzleti sikereket veszélyeztetik. Melyek ezek?
A jó szöveg inkább kép
Az internet hatására az olvasási szokások is megváltoztak. A balról jobbra, fentről lefelé történő olvasás már a múlté. Az emberi szem, főleg, ha gyorsan meg akarja szerezni az információt, úgy tekint a webszövegre, mint egy képre: egészként látja, megkeresi a lényeget, és a részletekre csak akkor szán időt, ha van rá ideje, és kellően felkeltették az érdeklődését.
Soha nincs túl késő az e-bizniszhez!
A kis- és közepes vállalkozások túlnyomó része még az internet térnyerése előtt alakult. Többségük máig nincs jelen az online térben, nem használ online marketing eszközöket, azonban az erősödő konkurensek hatására egyre többen kerülnek lépéskényszerbe. Vajon felvehetik a versenyt a hagyományosnak tekinthető vállalkozások az interneten?
13 alaphiba a céges honlapon
A tartalom-előállítás – különösen, ha céges tartalomról vagy vállalati blogbejegyzésekről van szó – mindig roppant kényes feladat. Sok esetben még a profi marketingesek is olyan alapvető hibákat követnek el, amelyek pusztító hatással lehetnek a vállalat hírnevére.
Mi kell egy sikeres céges weboldalhoz?
Ma már minden vállalkozásnak szüksége van weboldalra. Hogy milyenre, azt hosszan lehet elemezgetni. Van viszont néhány alapvetés, afféle feladatlista, hogy mi minden kell egy modern vállalkozás sikeres weboldalához. Szakértőnk segít!
A hitelesség hat építőköve a céges weboldalon
Habár ma már a legtöbb magyar kkv ügyesen alkalmazza céges weboldalán a konverziónövelő elemeket, a hitelesség építésére mégis kevés figyelmet fordítanak. Szakértőnk összegyűjtötte azt a hat egyszerű webes elemet, amely ügyfeleiben bizalmat ébreszt.
Legyen bestseller a marketingje!
Hadd tegyünk fel egy indiszkrét kérdést: hány olyan könyv porosodik a polcán, amit nem olvasott végig (netán bele sem kezdett)? Sok? Vajon miért? Felejtse el azt a kifogást, hogy túl hosszúak voltak, mert nem erről van szó. Valami hiányzott belőlük. Nem tudták fenntartani az érdeklődését. Az online kommunikáció sem működik másképpen...
Ne csak folyassuk a pénzt online marketingre!
Az online marketing kivitelezésekor a cégek többségének nincs, vagy hibás az online marketing koncepciója. Szakértőnk most induló sorozatunkban lépésről lépésre bemutatja, hogyan érdemes felépíteni az alapoktól egy online marketing projektet.
Amikor a hirdetés hasznos tartalommá válik
A személyre szabott Google hirdetések újabb generációja érkezhet 2014-ben: a real-time marketing. A felhasználó a tartózkodási helyétől, a keresés időpontjától és a használt eszköztől függően a legmegfelelőbb hirdetést látja majd a keresőben.
5 tipp az Adwords használatához
A magyar online hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwordsben komoly változtatásokat léptetett életbe a keresőóriás a nyár közepén. A változtatások egyszerűbbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban olcsóbbá teszik a kis cégek online megjelenését.
A Facebook tényleg mindent visz
2007 óta a világ internetes populációja megduplázódott. A Google több mint kétszer akkora értékben ad el hirdetéseket, a Facebookon pedig tízszer annyi pénz költenek el a hirdetők, mint öt évvel ezelőtt.
Futószalagra kell tenni a vevőt!
A megváltozott gazdasági környezet más szemléletet és más marketingeszközök alkalmazását követeli meg a vállalkozásoktól. A helyzet ráadásul rugalmasságot kíván, ami tegnap még sikeres volt, holnap már nem lesz az.
Marketing a válságban - csak kreatívan!
A gazdasági válság hatására megváltozott fogyasztói szokások új, kreatív marketing-kommunikációs eszközöket igényelnek, amelyek a túlélés zálogát jelenthetik egy magyar kis-és középvállalkozás számára – emelték ki a szakértők a Piac&Profit és a BKIK által rendezett KKV Akadémia nevű rendezvényen.
Vizuális hatalomátvétel a neten
Egy kép többet ér ezer szónál – a virtuális térben mindenképpen. Szakértőink, Eibel Andrea és Sándor Eszter rávilágítanak, hogyan és miért nyer az utóbbi években óriási teret a kép alapú tartalom az interneten, illetve hogyan fordíthatjuk ezt saját márkánk építésére.
Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!
Szinte minden kereskedő számára kiemelt fontosságú az októbertől december végéig tartó ünnepi időszak. Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!
Mit kell tudnunk a kreatív értékesítési technikákról?
Árengedmény, kupon, vásárlói közösségek,"Ingyenbiznisz"? Tudjon meg többet a válságban is működő kreatív értékesítési technikákról a BKIK és a Piac & Profit közös rendezvényén!
Vásárolj, mert tudom, hol laksz!
Nehéz megjósolni az e-kereskedelem fejlődési irányát, de az biztos, hogy a vevő hatalma egyre nagyobb lesz, ám a webshopoknak is lehetősége lesz arra, hogy „utánanyúljanak” a fogyasztóknak.
10 tipp, hogy ne a kukában landoljon a hírlevél
Ha az ön cége is élénk üzleti kommunikációt folytat vásárlóival, biztosan él a hírlevél kínálta széles körű lehetőségekkel. Szakértőnk azonban rámutat néhány dologra, amelyet érdemes szem előtt tartani.
Így spórolhat egy kisvállalkozás
Bár a kisvállalkozások általában soha nincsenek túlzottan eleresztve, a válság éveiben a spórolás fontosabb feladat, mint valaha. Adunk néhány tanácsot, hogyan faragja le nem kívánatos vagy felesleges költségeit.
Nevezzen, szavazzon az Év Honlapjára!
Már lehet nevezni magyar nyelvű honlapokat az Év Honlapja pályázatra. Az elismerést neves szakmai zsűri ítéli oda a leginnovatívabb, vevőbarát szájtoknak.
Kampányban nyerő a nyeremény
Az Ipsos nemzetközi online felmérése szerint a netezők harmada vett részt különféle márkák által kezdeményezett versenyeken és nyereményjátékokon. A nyereményjátékok mellett érdemes még vicces, érdekes megoldásokkal is próbálkozni.
A jövő internete a kkv-k nagy lehetősége
A mai folyamatok a jövőben várhatóan sokkal személyesebbé, és önmegvalósítóbbá teszi a világhálót. Ez nem csak a közösségi oldalakat jelenti a fiatalok számára, hanem akár akkv-k is versenyhelyzetbe juthatnak a nagy cégekkel szemben, éppen a specializálódás miatt.
Három plusz egy tipp a több látogatóért!
Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketing szakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.
Hirdetési óriások a jogsértő oldalak ellen
Az AOL, a Condé Nast, a Google, a Microsoft és a Yahoo egyaránt vállalta, hogy a jövőben aktívan akadályozza majd, hogy a szerzői jogi tartalmakhoz jogsértő módon hozzáférést kínáló illetve a hamisított termékek értékesítésében érintett oldalakon hirdetések jelenjenek meg. Ezzel jelentős bevételi forrásuktól fosztanák meg ezen jogsértő oldalak üzemeltetőit.
Duplázza meg eredményességét tartalom-újrahasznosítással!
Ma már mindenki tudja, mennyire fontos az igényes tartalom a weblapunkon. Honlapja tartalmának rendszeres frissítése, érdekes, egyedi cikkek, blogbejegyzések írása azonban időt igényel. Összegyűjtöttünk Önnek néhány tippet, melyek segítségével a legtöbbet hozhatja ki már meglévő írásaiból.
„A kkv-k előbb-utóbb használni fogják az online marketinget”
Sok csábítás éri a magyar kkv-kat a marketingpiacon, de előbb-utóbb rá fognak döbbenni az online marketing kedvező ár–érték arányára – vélte Damjanovich Nebojsa online-marketing-szakértő a Piac&Profitnak adott interjújában.
Online hirdetések: ki, mikor, mire kattint?
A magyar netezőket a szabadidős programok hirdetései érdeklik, de csábítónak találjuk a távközlési cégek ajánlatait is, nem véletlenül, mert a magyar piacon ebből fut a legtöbb reklám az interneten.
Bosszantóak a videohirdetések
Csaknem minden harmadik magyar internetezőt zavarnak a YouTube videók alatt megjelenő hirdetések, míg a PR-cikkeket és a Google hirdetéseket hasznosnak tartjuk – derült ki egy az online reklámok megítélését vizsgáló független felmérésből.
Céges blog: hogyan, milyen és miért legyen?
Az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban, a napi kommunikációban nem tanácsos csak a közösségi oldalakon, vagy a cég hivatalos weboldalán tevékenykedni, mivel új ügyfeleket, érdeklődőket a manapság gyorsan fejlődő blogolással is szerezhetünk. A vállalkozók többsége azonban idegenkedéssel tekint a személyes kommunikáció ezen formájára, mivel nem ismerik azokat az alapvető lépéseket, trükköket, amelyek segítségével könnyen és hatékonyan vezethetjük online naplónkat. Szakértőnk ebben a témakörben ad most tippeket.
Ha nem törődünk az ügyféllel, akkor majd a konkurencia fog!
Ha megszereztük a honlap látogató bizalmát, elnyertük a tetszését, de még nem vásárol, akkor se mondjunk le róla. Építsünk ki vele hosszú távú kapcsolatot, hogy előbb-utóbb őt is a megrendelőink, vásárlóink között tudhassuk. Másrészről a meglévő ügyfelekről, vásárlókról sem szabad megfeledkeznünk, hiszen ha minőségi terméket vagy szolgáltatást nyújtottunk nekik, akkor nagy valószínűséggel szívesen újravásárolnak majd tőlünk. Szakértőnk ezen a téren ad tanácsokat!
Időtlen trükk az értékesítési szövegek írásánál
Örökérvényű igazság a kereskedelemben, hogy minél kevesebb van valamiből, annál nagyobb rá az igény. Kérdezzük meg szüleinket, nagyszüleinket, hogy meséljenek a hiánygazdaságról, amikor még sorban kellett állni az üzletekben egy kiló banánért. Szakértőnk cikkéből megtudhatja, hogyan alkalmazható ez a trükk a gyakorlatban.
Mihez kezdjünk az uborkaszezonban?
Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.
Honnan tudjuk, hogy jól teljesít egy online kampány?
Válságban talán az egyik legelső kérdésünk: „Megéri-e”, „Megtérül-e a kampányunk, a marketingre, vevőszerzésre számított költségünk?”. Komoly üzleti terveket készítünk egy-egy új termék bevezetése előtt. Piackutatásokat végzünk egy-egy kampányötlet megszületésekor, de vajon honnan tudhatjuk, hogy melyik marketingeszköz lesz cégünk számára a legjobb fogás? Szakértőnk tippeket ad, hogyan választhatjuk ki a számunkra leginkább megfelelő megoldást!
A vevőgyilkos webszövegek átka
Ha egy weboldal nem hozza a tőle várt eredményeket, a legrosszabb, amit tehetünk, ha nem teszünk semmit. Kis változtatásokkal és javításokkal a legtöbb oldal fejleszthető, így növelhetjük a webes értékesítés arányát.
Hogyan őrizhetjük meg márkánk online követőit?
Számtalan akcióterv született már a márkánk online rajongói aktív figyelmének felkeltésére. Az Ipsos nemzetközi kutatásából kiderül, hogy mi ösztönzi a követőinket a legjobban.