A Google a nyáron alaposan megváltoztatta az Adwordsben elérhető lehetőségeket. Sok kisvállalkozás, amely a „Csináld magad!” módszerrel kezelte a hirdetéseit, hirtelen az online marketing mélyvizében találta magát, sokszor elveszve a beállítások tengerében.
Az online reklámoknál is fontos azonban tisztában lenni a jogszabályokkal. Itt megtalálja a lényeget.
Az óriáscég lépésének célja többek között az, hogy minél több hirdetést tereljen a feljövőben lévő mobileszközökre. Ez pedig nem kevés pénzt jelent, hiszen a teljes 35,5 milliárdos online reklámköltés 35 százalékát, mintegy 12,4 milliárd forintot Adwords hirdetésekre fordítják a vállalatok. A hirdetéseket használó kkv-vezetők azonban sok esetben tanácstalanul álltak a változások előtt, és a nemegyszer a sajtóban is tévesen megjelenő információk sem lendítettek a helyzeten.
Most sokkal egyszerűbben, néhány kattintással meghatározható például az, hogy milyen platformon fusson a hirdetés. Eldönthető akár, hogy az okostelefonról indított keresés mellett ne, vagy éppen az, hogy csak ott jelenjen meg. Ráadásul egy kampányon belül több platform, több ütemezés is beállítható, és nem kell minden egyes formához új kampányt indítani. A szakértő szerint így azok a vállalkozók is képesek lesznek hatékonyan hirdetni, akik eddig csak alapszinten kezelték a beállításokat.
– Egy kkv-vezető számára előnyös lehet, ha a hirdetése mondjuk nem országosan, hanem célzottan, csak a szűkebb pátriájában – akár csak a városában – indított kereséseknél jelenik meg. Fontos az időzítés is. A felhasználó megadhatja a megjelenések napját, így elkerülheti a holtidőszakokat. Ilyen lehetőségek eddig is voltak, de csak hosszas keresgélés után bukkant rájuk a felhasználó, ha egyáltalán megtalálta – állítja Halász Zsófia.
- Legyünk tisztában azzal, mit szeretnénk elérni a kampány segítségével. Ennek megfelelően határozzuk meg a témáinkat és a kulcsszavainkat.
- Döntsük el, hogy a hirdetésünk a Google kereső vagy tartalmi (display) hálózatában fusson-e. A két hálózaton eltérő az elérés a fogyasztókhoz.
- Ne egy-két kulcsszót vegyünk fel a kampányunkba! Sokkal hasznosabb témák köré csoportosított kulcsszavakat megadnunk.
- Ügyeljünk a licitre! A kattintásokért fizetni kell, legkevesebb 35 forintot, de akár 80 forintot is darabjáért. Ha jól lőttük be a kampányunkat, nem kell a maximális összeget megadnunk, hogy jó eredményt érjünk el.