A jó szöveg inkább kép

Az internet hatására az olvasási szokások is megváltoztak. A balról jobbra, fentről lefelé történő olvasás már a múlté. Az emberi szem, főleg, ha gyorsan meg akarja szerezni az információt, úgy tekint a webszövegre, mint egy képre: egészként látja, megkeresi a lényeget, és a részletekre csak akkor szán időt, ha van rá ideje, és kellően felkeltették az érdeklődését.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ebből az üzenetből nehéz kihámozni a lényeget –  Kép: Pixabay

Merengjen el egy kicsit azon, hogyan szokott olvasni! Első betűtől az utolsóig? Vonzzák a hosszú, összefüggő webszövegek? Vagy éppen ellenkezőleg?

Most pedig képzeljen maga elé egy képet! Hogyan fogadja be az információt? Nyilván a lényegre koncentrál, utána, ha van ideje, továbbsiklik a szeme a részletekre. A webszövegolvasás is így működik.

Minél könnyebb észrevenni a lényeget egy webszövegben, annál vonzóbb, és annál nagyobb az esélye rá, hogy lebilincselje az olvasóját. Ehhez jelent nélkülözhetetlen segítséget a listázás.

Miért olyan vonzók a listák a webszövegben?

  1. Az emberek imádják a számokat, főleg felsorolásokban. Rend és következetesség érzetét keltik.
  2. A számok megfelelően adagolt, emészthető mennyiségű információt ígérnek az olvasónak. Nem kell átrágnia magát a webszövegen, hogy kihámozza a lényeget!
  3. A listák szemet gyönyörködtetőek, többször is fel lehet sorolni bennük hasonló információkat – jóval nagyobb hatást elérve.
  4. A számot tartalmazó címsorok konkrét és hihető tényeket ígérnek.
  5. Egy lista határozott és számszerűsíthető, ami a webszövegnek nagyobb tekintélyt kölcsönöz.
  6. A felsorolást tartalmazó webszövegeket könnyebb olvasni, ugyanakkor hatékonyan ragadják meg az olvasó figyelmét.
  7. A vevőgyilkos webszövegek átka
    Ha egy weboldal nem hozza a tőle várt eredményeket, a legrosszabb, amit tehetünk, ha nem teszünk semmit. Kis változtatásokkal és javításokkal a legtöbb oldal fejleszthető, így növelhetjük a webes értékesítés arányát.
    A listának látszik a vége, így könnyebben ráveszi magát, hogy elolvassa.
  8. A számokra könnyebb emlékezni, mert „kapaszkodóként” lehet használni őket.
  9. Nem tudni, miért, de a prímszámok, mint a 7 vagy a 13, könnyebben megragadják a figyelmet.
  10. A számok SEO szempontból is előnyösek a webszöveg számára, mert  gyakran előrébb állnak, mint az ábécé betűi.
+1. Önnek is könnyebb úgy webszöveget írnia, hogy pontokba szedi a mondanivalóját. A felsorolások kitűnő mankóként szolgálnak, hogy megragadja a lényeget, és tálcán kínálja az olvasó elé.

Mire figyeljen a felsorolás készítésekor?

  • Az egyes pontok ne legyenek hosszabbak egy bekezdésnél, de a legjobb, ha csak egy mondatnyi információt tartalmaznak.
  • Használja a listát a webszöveg címében is, például „13 fortély a villámgyors üzletkötéshez”.
  • Praktikus tippeket, érveket, egymást követő lépéseket vagy meglepő tényeket érdemes listába szedni.
  • Egy témához egy listát írjon, a következő témának külön listája legyen, így első ránézésre átlátható és logikus lesz a szöveg.
Ne feledje tehát: írjon úgy, mint egy bestselleríró, de tagolja úgy, mint egy profi marketinges! Az eredmény: webszövegeinek nem lehet majd ellenállni! Listázásra fel!

Langmár Zsuzsanna www.szovegirasblog.hu

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo