Online marketing cikkek
Inkább ne szálljunk fel a Pokémon-expresszre?
Óriási sikert aratott a Pokémon Go, és mind több vállalkozás csatlakozik be az őrületbe. Csakhogy nem mindenáron és nem mindenkinek érdemes részt vennie a pokémon-lázban, mert vannak olyan cégek, amelyeknek többet árthat, mint használ.
Még nem késtünk le a Pokémon őrületről
Milliók hajkurásszák a pokémonokat, a kis képzeletbeli lényeket az okostelefonjaikon: az idei nyár nagy őrülete még egyáltalán nincs lecsengőben. Ezért mindenkinek érdemes megfontolnia, hogyan csatlakozhat rá a Pokémon Go-mániára, hogy ezzel is növelhesse forgalmát. Adunk néhány filléres tippet!
Még a Twitteren is a Pokemon Go a téma
A rendszeres Pokémon Go játékosok háromszor annyian mentek már neki valaminek telefonozás közben, mint azok, akik még sosem próbálták. Ismerkedni nem nagyon lehet vele, de legalább fogyaszt, a magyarok pedig a Facebook után a Twitteren említették a legtöbbet a játékot, szokatlanul magas aránnyal – derült ki a MEC kommunikációs ügynökség adataiból.
Kicsi a #, de erős
A #hashtag jelecskével egyre gyakrabban találkozunk, első ránézésre komolytalannak tűnhet, éppen ezért sokan ódzkodnak is tőle, ám nem is hinnénk, micsoda marketing lehetőségeket rejt. Hogy mire is jó valójában, és hogy hogyan tudjuk a vállalkozásunk szempontjából a leghatékonyabban használni? Íme a válaszok.
Szimpla látogatóból könnyen lehet hűséges ügyfél
Ha a weboldal nem lendít az értékesítésen, nem teszi a dolgát - így fogalmazhatnánk röviden, tömören, velősen. Pedig néhány egyszerű lépés kell csak, és máris hűséges vásárlónk lehet egy szimpla látogatóból.
Cserkésszük be a nyaralókat is!
Nem kell lemondanunk az ügyfelekről, akkor sem, ha nyaralni mennek. A közösségi oldalak hirdetési rendszerei ugyanis a fogyasztók tartózkodási helye alapján is képesek pontosan célozni a hirdetéseinket.
A marketing nem megy szabira
Sok cég a nyári hónapokat egyfajta szezonális szünetnek tekinti: a fogyasztók érdeklődése lanyhul, mindenki szabadságon van, a munkatársak nyaralnak. Csakhogy a marketinggépezet ilyenkor sem állhat meg: mutatunk hat tippet, amelyek segítségével feldobhatja a nyári értékesítéseit!
Hét főbűn, amit egy céges bloggal elkövethetünk
A blogolás olyan, mint a foci: mindenki ért hozzá, de jól játszani azért nem mindenki tud. A céges blogra ez kétszeresen is igaz, ezért összeszedtük azt a hét főbűnt, amellyel többéves munkát tehetünk tönkre egy szempillantás alatt.
Nem jogszerű a cookie figyelmeztetés a legtöbb oldalon
A webes tartalomszolgáltatók többsége jogsértő módon tárolja és használja a látogatók adatait, sokan szabálytalanul építik fel kampányaikat a közösségi oldalakon is. Ugyan már egyre több weboldalon találkozhatunk felugró ablakkal, amely a cookie-k használatára figyelmezteti a felhasználót, ez azonban még kevés. A 2018 májusában hatályba lépő uniós adatvédelmi rendelet bevezetése után tisztább feltételekre és szigorúbb büntetésekre számíthatnak az érintettek.
4 tévhit a digitális marketingről - és a valóság
A digitális marketing egyre nagyobb szeletet szakít magának az online értékesítési piacon. Bár a marketing egy viszonylag új formája, máris rengeteg mítosz kering körülötte. A kisvállalkozások tulajdonosai sajnos gyakran bedőlnek a digitális marketinggel kapcsolatos tévhiteknek– megpróbálunk most megdönteni közülük néhányat.
Így győzhetjük le a konkurenseket a Facebook aukciókon
Napvilágot láttak a részletek a legnagyobb közösségi oldal aukciós hirdetéseinek rendszeréről, így végre tudjuk, mi alapján válogat a Facebook a hirdetések között. Lévai Richárd online marketing specialista foglalta össze a lényeget.
Kommenthuszárok hasítják a netet
Az okoseszközök terjedése jelenti a fejlődés motorját az online kereskedelemben és a digitális marketingben. Ezért fontos tudnunk, hogy kik és mire használják az okoseszközöket – egy friss kutatás most ennek eredt a nyomába.
7,5 percenként egy új vevő? Nem lehetetlen
A vállalkozásoknak ma már nem hirdetésben, hanem kampányban kell gondolkodniuk – a jól átgondolt marketing pedig meglepő eredményeket érhet el. Mutatunk néhány tippet az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián részt vevő szakértők segítségével.
A jó cégnek is kell az online cégér
Egyre több kisvállalatban tudatosodik, hogy az online jelenlét elengedhetetlen számára a hosszú távú fennmaradáshoz. Vállalkozóként ezért érdemes tisztában lenni a digitális kor követelményeivel, és élni az internet nyújtotta reklámozási lehetőségekkel is, beleértve a különböző közösségi oldalakat.
Ez a csodafegyver céges honlapok harcában
Az egyre élesebb digitális versenyben minden fegyvert bevetnek a céges honlapok és webshopok a látogatókért és a vásárlókért. Azonban sokan az olyan alapvető fontosságú elemeket hagyják figyelmen kívül, amelyek nélkül hosszú távon esélyük sincs a sikerre, mint a keresősor.
Egy legenda vége
A Google azzal vált a többi keresőmotornál megbízhatóbá a 2000-es évek elején, hogy elkezdte alkalmazni a linkeket. A linkek szavazatok voltak egy weboldalra, és amely weboldal több szavazatot kapott, az jobb helyezésre is számíthatott. Ezt a mérőszámot, a legendás Page Rank-et tizenhat év után felszámolja a Google.
Itt a Facebook legnagyobb változása – és amit jelent
A Facebook világszerte elkezdte élesíteni a reakció gombokat, amik a Like gomb kiegészítései lesznek. Elsőként az ismerősök posztjait lehet majd a like mellett egyéb módon is lereagálni. Később érkeznek ugyanezek a reakciók a Facebook oldalak posztjaira is. A változás az eddigi céges kommunikációt is felülírja.
Napi másfél órát lájkol a magyar
Naponta átlagosan 86 percet Facebookozik egy magyar felhasználó, a legintenzívebb felhasználók körében felülreprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak, akiknek 86 százaléka lefekvés előtt is ránéz a közösségi oldalra. 46 százaléka a felhasználóknak követ úgy is online tartalmat, hogy a Facebookon olvassa a megosztott híreket, és már nem kattint át a híroldalra.
A falra mászunk a kéretlen emailektől
A fogyasztók 84 százaléka kész lépéseket tenni az irreleváns és nem személyre szabott kommunikáció ellen. Ám 80 százalékuk hajlandó akár személyes adatokat is megosztani annak érdekében, hogy célzott és őket érintő információkhoz jussanak.
A süti a legjobb marketingeszköz
A sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Mivel a statisztikák szerint 100-ból 67 ember kiválaszt egy terméket egy webáruházban, majd vásárlás nélkül távozik, elég vonzó lehetőség, hogy elérjük azokat, akik a kosárban hagytak valamit.
Öngyilkosság nem ügyelni a mobilokra
A Facebook január végén közzé tette a tőzsdei jelentését, amivel betekintést nyerhettünk az aktuális felhasználói számokba: megrázó adat, hogy a felhasználók 90 százaléka mobilról éri el az oldalt, így ezt a trendet az online marketingben most már nem szabad figyelmen kívül hagyni.
Nem csak karácsonykor lehet ám eladni
Tény, hogy az online értékesítésben is a karácsonyi szezon a legerősebb, de a tavalyi Black Friday megmutatta, hogy kiemelt napokra érdemes rászervezni a szezon előtt és esetleg után is. A Webshop Experts kampánynaptárának segítségével adunk néhány tippet, mikorra lehet időzíteni az idei kampányokat.
Rossz helyen hirdetni is ciki
Egyre több reklám jelenik meg szellemitulajdon-jogokat sértő tartalmat kínáló weblapokon, jelentős veszteséget okozva ezzel a hirdetőknek. Az így elhelyezett hirdetések ugyanis nem feltétlenül jutnak el valós fogyasztókhoz, emellett rossz fényt vetnek a hirdető cégekre és azok márkáira is. A hazai piacon csaknem 5000 olyan hirdetést figyeltek meg, amelyek nagyrészt ilyen típusú weboldalakon bukkannak fel, derül ki az Európai Unió Belső Piaci Harmonizációs Hivatalának legfrissebb jelentéséből.
Van mit keresnie egy cégnek a YouTube-on
A YouTube-ban számos lehetőség rejlik cégek számára, ezeket egyre több piaci szereplő ismeri fel: már nemcsak a videós oldalon elhelyezett hirdetések száma nő, hanem a szponzorációs lehetőségekben is egyre többen látnak fantáziát.
Használjuk a Facebookot és a Youtube-ot
Minden kétséget kizárva megállapíthatjuk, hogy a világ talán két legnagyobb virtuális tere a Facebook és a Youtube, melyek egyfajta globális médiumként működnek. A kereskedők részéről is hiba lenne nem kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.
Magyarországon is vannak marketingfesztiválozók
2014 és 2015 után, januárban, harmadik alkalommal is megrendezik a Magyar Marketing Fesztivál elnevezésű szakmai konferenciát, amit kifejezetten a kis- és középvállalkozók tulajdonosainak, döntéshozóinak, és marketing iránt érdeklődőknek szerveznek január 28-án Budapesten, a Lurdy Konferencia Központban. A konferencia kapcsán Miklovicz Norbert kkv-marketing szakértővel, az esemény alapító-főszervezőjével beszélgettünk.
Még spórolnak a marketingen a hazai kkv-k
Továbbra sem számítanak a marketingbüdzséjük emelésére a hazai kkv-k – derül ki egy friss felmérésből. Az idei évben elsősorban új vevők, új piacok meghódítására, és a tanulásra, kompetenciafejlesztésre koncentrálnak majd.
Nem a Google lett kisebb, hanem a Facebook nagyobb
A honlap, a céges Facebook oldal és az email voltak a kisvállalkozások kedvenc marketing eszközei 2015-ben. A Facebook az első tíz helyből hármat szerzett meg, míg a Google AdWords csak a nyolcadik lett. Emellett két kategóriában az első öt eszközből négy a Facebook istállóhoz tartozik - derül ki Marketing Commando 2300 fő megkérdezésével készült friss online felméréséből.
Hatékony, de utáljuk
A felhasználók egyöntetűen gyűlölik a popup reklámokat, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy ez az online marketingeszköz igencsak hatékony – ha megfelelően van beállítva és jó ajánlatot talál benne a fogyasztó.
9 fontos újdonság a Facebook hirdetésekben
A Facebook hirdetési rendszerébe olyan sok újdonság került az elmúlt időszakban, hogy szinte követni is lehetetlen. Lévai Richárd, online marketing szakértő összegyűjtött néhányat a legfontosabbak közül.
Egyre jobban ügyel a cégek igényeire a Facebook
Most már nem fog gondot jelenteni, ha több telephelyünket is szeretnénk megjeleníteni a Facebook-on, sőt automatikusan hirdethetjük is őket. A legnagyobb közösségi oldal új funkciókkal kényezteti a vállalkozásokat. Lévai Richárd Facebook-szakértő segítségével bemutatunk hármat ezek közül.
Így fognak visszatérni a vásárlók
A remarketing elképesztő erőt adhat egy webáruház népszerűsítéséhez. Nemcsak azért, mert újra kapcsolatba léphetünk a korábbi látogatókkal, hanem azért is, mert pontosan azt tudjuk számukra kínálni, ami igazán érdekli őket. Mutatunk most öt tippet, hogyan használhatjuk a remarketinget egy webáruháznál.
Csak ésszel vadásszunk a Facebook-on
Az egyedi pozíciók esetében kellő körültekintéssel érdemes csak használni a közösségi médiát bár itthon is egyre meghatározóbbá válik az utánpótlás felkutatásában ez a marketing eszköz. A döntéshez több mindent érdemes mérlegelni – vélekedik a HR-szakember.
Már most készülni kell a karácsonyi szezonra
A karácsonyi szezon az egyik legfontosabb időszak sok vállalkozás életében, sok kereskedelemmel foglalkozó cég ilyenkor éves forgalma harmadát termeli meg, ezért nem mindegy, hogyan készülnek a vásárlók rohamára. Mire ügyeljünk, mire hajtsunk rá a marketingben? A szakértő válaszol.
Csúnya buktatói vannak az online kuponoknak
Egyre több webáruház használ online kuponokat vagy kedvezménykódokat hűséges vásárlói megtartása vagy új ügyfelek szerzése érdekében. De milyen szabályok vonatkoznak ezekre a kuponokra, mik lehetnek a buktatók? A Sár és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalójából kiderül.
Már nem az új vevőkre hajtanak a vállalatok
Új korszakba lépett a vállalatok marketingaktivitása: a hangsúly az ügyfélszerzés felől az ügyfélmegtartás, az ügyfélközpontú szemlélet, a márka jó hírnevének terjesztése felé, a hagyományostól a digitálisra tolódik – derül ki az IBM és a CMO Club közös felméréséből. A mérhetőség jót tesz a költségkeretek alakulásának, a hagyományos eszközök pedig már csak hajszállal vezetnek a költési rangsorban.
Így lovagoljuk meg a karácsonyi őrületet
Aki nem készíti fel megfelelően a webáruházát az ünnepi rohamra, az komoly bevételtől eshet el. A Webshop Experts szakértőinek segítségével most összeszedtünk három fontos tanácsot amivel Ön is meglovagolhatja az ünnepi vásárlási lázat.
Sok újdonságot jelentett be a Facebook
Számos változás jön a Facebook kezelési felületén és a hirdetési rendszerben. Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő segítségével összegyűjtöttük a legfontosabb újdonságokat.
Ideje elkezdeni gyúrni a karácsonyra
Sokan meglepődtek a híren, hogy Angliában augusztus 4-én megnyílt az idei első karácsonyi vásár. Pedig a kereskedőknek időben fel kell készülniük az év egyik legfontosabb időszakára. Vajon a magyar cégek tudják ezt? Erre a kérdésre kereste a választ az RG Stúdió friss kutatása.
Van élet az onlineon túl - megmutatjuk, hol
Lassan annyira népszerű lesz a digitális világ, hogy a ló túloldalára esünk és azt hisszük, a valamire való hirdetés csak online lehet. Pedig a fizikai világ bőven tartogat még lehetőségeket a kkv-knak is.
Ész nélkül hirdetni a Facebook-on is csak pénzkidobás
Sokan tapasztalták már azt a jelenséget, hogy az első hirdetések elindítása után, hosszú távon csökken a céges profiljuk látogatóinak aktivitása, mivel ahogy abbahagyják a hirdetést, a posztok elérése a töredékére csökken. Szakértőnk ennek a jelenségnek ered a nyomába.
Egye élesebb a harc a digitális vásárlókért
2015 első félévében 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi piac – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. A webáruházak között egyre élesebb a verseny a vásárlókért, így minden online marketingeszközt bevetnek. A vasárnapi zárvatartás jól jött a webshopoknak.
App nélkül esélye sincs egy étteremnek?
Nem létezik az az üzlet, amelynek nincs saját mobil applikációja. Erős kijelentésnek tűnhet elsőre, de a mutatók egyre inkább ezt az állítást igazolják, legyen szó világviszonylatról, vagy akár hazai piaci trendekről. Egyszerűen elengedhetetlen, hogy egy cégvezető tisztában legyen a felhasználói elvárásokkal. Régebben a csapból is az folyt, hogy „ha nem rendelkezik saját weboldallal, nem is létezik”, immár ez az örök érvényű kijelentés kiterjedt a mobil alkalmazásokra is.
Statikus oldalt hiába hirdetünk
Ma már a vállalkozások döntő többsége rendelkezik honlappal, azonban a cégek nagy része még mindig nem használja ki a benne rejlő üzleti lehetőségeket, pedig ahogyan régen a telefonkönyv és az arany oldalak voltak az első számú források, úgy ma már internet az első számú a segédeszköz az emberek számára – figyelmeztet az online marketing szakértő.
A bloggereket is magába szippantaná a Facebook
A világ legismertebb közösségi oldalának talán egyik legkevésbé ismert funkciója a Notes szolgáltatás. Az öt éve gyakorlatilag változatlan formátumban létező funkcióval hosszabb lélegzetvételű, de a normál bejegyzésekhez látványvilágban nagyon hasonló posztokat készíthetnek a felhasználók – írta a Bitport.
Ne engedjünk a csábításnak
Mindnyájan tudjuk, hogy lopni nem szép dolog, de az interneten nagyon nagy a csábítás, hogy csak úgy elvegyünk valamit, ami a másé. De nemcsak, hogy könnyen ráfaraghatunk, de tönkre is teheti a sok munkával felépített weboldalunk látogatottságát a lopott tartalom. A Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing kisokosának segítségével most megmutatjuk, hogyan kerülhetjük el az ilyen csapdahelyzeteket.
Ferde szemmel néznek a hirdetésekre a cégek
Ami azt illeti, nem túl elégedettek a Google AdWords és Facebook hirdetések eredményeivel a kis- közepes vállalkozások. A legkevésbé akkor, ha a cégvezető maga végzi a hirdetések kezelését. Azonban ez nem a Facebook és nem is a Google hibája - derül ki a Klikkmarketing felméréséből.
Mit éri meg posztolni?
Egy cég Facebook oldalának kommunikációs minősége döntő befolyással bír a hirdetési költségeire, hiszen óriási pénzeket égethet el azzal, hogy azoknak is próbál hirdetni, akiket teljesen hidegen hagy az oldal üzleti témája, mert ők csak a cuki dolgokért lájkolták azt.