Nem csak karácsonykor lehet ám eladni

Tény, hogy az online értékesítésben is a karácsonyi szezon a legerősebb, de a tavalyi Black Friday megmutatta, hogy kiemelt napokra érdemes rászervezni a szezon előtt és esetleg után is. A Webshop Experts kampánynaptárának segítségével adunk néhány tippet, mikorra lehet időzíteni az idei kampányokat.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mindig jó, ha a kampányunkat nem ad hoc jelleggel csináljuk, hanem hozzákötjük egy jeles naphoz, ünnephez, évfordulóhoz stb., - mint például tavaly hatalmas sikerrel zárult Black Friday. Tény, hogy a karácsonyt megelőző időszakban a legkönnyebb az alkalmat megtalálni, de vannak más napok is az évben, amelyekhez sikeresen hozzákapcsolhatjuk a kampányainkat. A jeles nap kiválasztásánál a legfontosabb szempont, hogy a célpiacunknak is jelentsen valamit, mert a kampányunknak éreztetnie kell a vásárlóban, hogy nem csak azért csináljuk, mert az nekünk fontos, hanem mert neki is – hívta fel a figyelmet szakértő partnerünk, a Webshop Experts blogjának legfrissebb bejegyzése. Az idei neves napokról az alábbi kampánynaptárt érdemes böngészgetni.

A fenti naptár természetesen nem tartalmazza az összes lehetséges napot, de jó kiindulópont lehet, hogy lássuk milyen fő témáink lehetnek az elkövetkező évben. További neves napokért kattintson ide!

Az alkalomhoz a forma

Természetesen a választott alkalom befolyásolja azt, hogy milyen promóciót vagy ajánlatot készítünk hozzá. A választott napok lehetnek teljesen webáruház specifikusak is. Például a költészet napja fontos lehet egy könyveket értékesítő webáruháznak, de kevésbé fontos egy horgászeszközöket árusító webshopnak.

Mint látjuk nemcsak a nagy napok jöhetnek szóba, de ugyanúgy kihasználhatunk ritkább (szökőnap) vagy bugyuta „ünnepnapokat" (Balkezesek világnapja). Ugyanakkor nyugodtan kitalálhatunk saját ünnepeket is („X éves a webáruház"). Nézzünk meg most két példát arra, amikor kampányolhatunk az idei évben:

Valentin napi tartalom

Minden év február 14-én megtartják ezt az itthon is egyre felkapottabb napot. Ilyenkor sokaknak okoz fejtörést, hogy mivel is lepje meg párját. Ez az a kampány, amit nem kell túl bonyolítanunk. Csináljuk azt, mint más ajándékozásról szóló ünnepeknél (Karácsony). Például küldjünk ki néhány emailt, amelyekben ajándékötleteket adunk.

Shopping határok nélkül: az egész világ a versenytárs
A mobileszközök és alkalmazások fejlődése, az egyre könnyebben elérhető és egyre biztonságosabb digitális fizetési megoldások, illetve a fejlődő és költséghatékonyabb logisztika mindinkább a mobilról indított vásárlások felé tereli az online kereskedelmet – méghozzá határok nélkül, így az egész világ a kereskedők versenytársává válik.
Labdarúgó Európa Bajnokság a magyar válogatottal

Függetlenül attól, hogy szeretjük-e vagy nem a focit, tény, hogy a nagy nemzetközi labdarúgó tornák kiemelt eseményei az adott évnek. Milliók ülnek le ilyenkor a tévé elé otthon vagy egy nyilvános szórakozóhelyen. Sok szurkoló rendez ilyenkor kisebb bulikat, meghívva a barátokat és családtagokat, hogy megnézzék közösen az esti mérkőzést. A torna ideje alatt általában még azok is pár hétig érdeklődnek a foci iránt, akik az év többi részében egyáltalán nem. Így volt ez a legutóbbi EB-n és VB-n is annak ellenére, hogy sajnos a magyar válogatott nem volt ott.

Most, hogy ott van, nem vállalunk nagy kockázatot, ha kijelentjük, hogy az idei Foci EB kiemelkedő eseménynek számít, és még több figyelmet kap majd, mint korábban bármikor. Sokak számára gyakorlatilag egy ünnepélyes eseményé válik ez az egy hónap, amit jó pár hét feszült várakozás fog megelőzni. Ezt az időszakot kihasználhatjuk arra, hogy népszerűsítsük webáruházunkat.

Például:

  • Gyártsunk az EB-vel és a magyar válogatottal kapcsolatos tartalmakat, és tereljünk forgalmat oldalunkra e-mailen és a közösségi csatornákon keresztül.
  • Hozzunk létre promóciókat azokra a termékekre, amelyeket a vásárlók megvehetnek egy közös meccsnézésre.
  • Hozzunk létre promóciókat azokat célozva, akiket hidegen hagynak a meccsek, és akiket párjuk esetleg átmenetileg "elhanyagol" az EB ideje alatt.
  • Készítsünk egy kérdőívet, amelyben felteszünk 5-10 kérdést az EB-ről. Minden kitöltőnek adjunk egy kupont. A felmérés eredményét pedig publikáljuk a blogunkon.
Cserebere: fogadjuk?
A karácsonyi szezon őrült vásárlási láza után az év elején mindig jelentősen nő az ügyfélpanaszok száma. Ezeket a megkereséseket fontos megfelelően kezelni, hiszen az elégedetlen ügyfelek nemcsak elpártolnak tőlünk, de sokat is árthatnak hírnevünknek.

Véleményvezér

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo