Csak a nagy vállalkozásoknak hasznos
Néhány évvel ezelőtt ez az állítás még igaz is lehetett, hogy az online marketing a nagyok játszótere. De ma már nem állja meg a helyét ez az állítás. A technológia sokat fejlődött, a szoftverek és a tárhelyek olcsóbbak lettek, és szinte mindannyian használjuk az internetet. Főleg mielőtt vásárolunk valamit, gyakran utánanézünk a terméknek vagy a szolgáltatásnak. Bár igaz, hogy a nagyobb költségkeret nagyobb léptékű digitális marketing kampányt tesz lehetővé, ne gondoljuk azt, hogy több tízmillió forintra van szükségünk az induláshoz. A tapasztalatok szerint több, kis költségvetésű marketing kampány is nagyon sikeres lehet. (Sőt, az AdWords esetében egyenesen olcsóbb a jobb hirdetés.)
Az online marketing esetében a kampány és az első eredmények között eltelő idő jellemzően sokkal rövidebb, mint a hagyományos eszközöknél – ráadásul pontosan nyomon követhetjük, hogy mennyire hatékonyak a kampányok. De a rövidebb idő nem jelent azonnalt. Ne várjunk a kampány első napján zajos sikereket, mert csalódásunkban hamarabb feladjuk, mint ahogy beindulna a dolog.
A hírlevél a spam mappában landol
Az e-mail marketinget, mint minden marketing eszközt, lehet jól használni, de vissza is lehet vele élni. Tapasztaljuk ezt a nap, mint nap a postafiókunkba landoló spam levéláradat kapcsán. (A fogyasztók 84%-a kész lépéseket tenni az irreleváns levelek ellen.) Ez ad az e-mail marketingnek egy rossz ázsiót és sok vállalkozás eleve ódzkodik tőle. Az érem másik oldala azonban, ha egy tényleg jó e-mail marketing kampányt építünk fel, amelynek levelei értékes tartalommal vannak megtöltve (például akciók, kuponok, friss információk) máris lehet egy hihetetlenül erős digitális marketing stratégia jól működő része.
Hogy milyen a hatékony hírlevél 2016-ban, arról itt olvashat részletesen.
Mindenhol ott kell lenni
Amikor a digitális média számtalan csatornájáról van szó, rémisztő a gondolat is, hogy mennyi idő és pénz lenne valamennyin láthatóvá tenni a cégünket. Nincs is erre szükség. A digitális marketing lényege, hogy a célzott demográfiai „tömeget” megtaláljuk az interneten, a technológia segítségével, célzott üzenetekkel odavezessük a kívánt célcsoportot a weboldalunkra. Ha a felhasználó oldaláról nézzük a dolgot, lássuk be, nem valószínű, hogy ugyan annak a célcsoportnak a tagjai aktívak a Pinteresten mint a LinkedInen. (Az egyes közösségi oldalakról pro és kontra itt olvashat.) A kérdés, hogy kit akarunk elérni?
Fontos, hogy felmérjük, hogy a célcsoportunk milyen platformot használ a leggyakrabban, arra érdemes koncentrálnunk. Használjuk ki a digitális marketing eszközök mérhetőségét is! Ha több csatornán is elindulunk, az eredmények alapján előbb-utóbb látni fogjuk, melyekre érdemes igazán koncentrálni. Ha bejön az e-mail marketing, maradjunk annál! Bármennyire trendi dolog is Twitter csatornát indítani, ha a célcsoportunk még életében nem látott olyat, nem megyünk vele semmire. Jobb, ha 100 százalékosan jelen vagyunk két vagy három közösségi felületen, mint az, ha egy csipetet itt vagy egy kicsit ott.
A 2016-os közösségi média trendekről naprakész információkat szerezhet a Kkv-Akadémia 2016. április 21-i konferenciáján! Részletes program és regisztráció itt.