4 tévhit a digitális marketingről - és a valóság

A digitális marketing egyre nagyobb szeletet szakít magának az online értékesítési piacon. Bár a marketing egy viszonylag új formája, máris rengeteg mítosz kering körülötte. A kisvállalkozások tulajdonosai sajnos gyakran bedőlnek a digitális marketinggel kapcsolatos tévhiteknek– megpróbálunk most megdönteni közülük néhányat.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csak a nagy vállalkozásoknak hasznos

Néhány évvel ezelőtt ez az állítás még igaz is lehetett, hogy az online marketing a nagyok játszótere. De ma már nem állja meg a helyét ez az állítás. A technológia sokat fejlődött, a szoftverek és a tárhelyek olcsóbbak lettek, és szinte mindannyian használjuk az internetet. Főleg mielőtt vásárolunk valamit, gyakran utánanézünk a terméknek vagy a szolgáltatásnak. Bár igaz, hogy a nagyobb költségkeret nagyobb léptékű digitális marketing kampányt tesz lehetővé, ne gondoljuk azt, hogy több tízmillió forintra van szükségünk az induláshoz. A tapasztalatok szerint több, kis költségvetésű marketing kampány is nagyon sikeres lehet. (Sőt, az AdWords esetében egyenesen olcsóbb a jobb hirdetés.)

A süti a legjobb marketingeszköz
A sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Mivel a statisztikák szerint 100-ból 67 ember kiválaszt egy terméket egy webáruházban, majd vásárlás nélkül távozik, elég vonzó lehetőség, hogy elérjük azokat, akik a kosárban hagytak valamit.
Azonnali eredményeket várhatunk

Az online marketing esetében a kampány és az első eredmények között eltelő idő jellemzően sokkal rövidebb, mint a hagyományos eszközöknél – ráadásul pontosan nyomon követhetjük, hogy mennyire hatékonyak a kampányok. De a rövidebb idő nem jelent azonnalt. Ne várjunk a kampány első napján zajos sikereket, mert csalódásunkban hamarabb feladjuk, mint ahogy beindulna a dolog.

A hírlevél a spam mappában landol

Az e-mail marketinget, mint minden marketing eszközt, lehet jól használni, de vissza is lehet vele élni. Tapasztaljuk ezt a nap, mint nap a postafiókunkba landoló spam levéláradat kapcsán. (A fogyasztók 84%-a kész lépéseket tenni az irreleváns levelek ellen.) Ez ad az e-mail marketingnek egy rossz ázsiót és sok vállalkozás eleve ódzkodik tőle. Az érem másik oldala azonban, ha egy tényleg jó e-mail marketing kampányt építünk fel, amelynek levelei értékes tartalommal vannak megtöltve (például akciók, kuponok, friss információk) máris lehet egy hihetetlenül erős digitális marketing stratégia jól működő része.

Hogy milyen a hatékony hírlevél 2016-ban, arról itt olvashat részletesen.

Kép:MiniCRM

Mindenhol ott kell lenni

Amikor a digitális média számtalan csatornájáról van szó, rémisztő a gondolat is, hogy mennyi idő és pénz lenne valamennyin láthatóvá tenni a cégünket. Nincs is  erre szükség. A digitális marketing lényege, hogy a célzott demográfiai „tömeget” megtaláljuk az interneten, a technológia segítségével, célzott üzenetekkel odavezessük a kívánt célcsoportot a weboldalunkra. Ha a felhasználó oldaláról nézzük a dolgot, lássuk be, nem valószínű, hogy ugyan annak a célcsoportnak a tagjai aktívak a Pinteresten mint a LinkedInen. (Az egyes közösségi oldalakról pro és kontra itt olvashat.) A kérdés, hogy kit akarunk elérni?

Fontos, hogy felmérjük, hogy a célcsoportunk milyen platformot használ a leggyakrabban, arra érdemes koncentrálnunk. Használjuk ki a digitális marketing eszközök mérhetőségét is! Ha több csatornán is elindulunk, az eredmények alapján előbb-utóbb látni fogjuk, melyekre érdemes igazán koncentrálni. Ha bejön az e-mail marketing, maradjunk annál! Bármennyire trendi dolog is Twitter csatornát indítani, ha a célcsoportunk még életében nem látott olyat, nem megyünk vele semmire. Jobb, ha 100 százalékosan jelen vagyunk két vagy három közösségi felületen, mint az, ha egy csipetet itt vagy egy kicsit ott.

A 2016-os közösségi média trendekről naprakész információkat szerezhet a Kkv-Akadémia 2016. április 21-i konferenciáján! Részletes program és regisztráció itt.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo