A jó cégnek is kell az online cégér

Egyre több kisvállalatban tudatosodik, hogy az online jelenlét elengedhetetlen számára a hosszú távú fennmaradáshoz. Vállalkozóként ezért érdemes tisztában lenni a digitális kor követelményeivel, és élni az internet nyújtotta reklámozási lehetőségekkel is, beleértve a különböző közösségi oldalakat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Invitel

Noha a felmérések szerint egyre több kisvállalat bízza külső cégekre a hirdetési és a saját maguk népszerűsítésével kapcsolatos feladatokat, még mindig sokan oldják meg házon belül ezeket a napi munkafolyamatok részeként. Egy tavaly év végi kutatás alapján a megkérdezett vállalkozások 60 százaléka foglalkozik saját maga azzal, hogy elérhetővé és láthatóvá váljon leendő ügyfelei számára.

Az Invitel megbízásából a BellResearch a közelmúltban olyan kutatást végzett a hazai kisvállalatok körében, amelynek keretében azok telekommunikációs szokásait, döntéseit kívánta feltérképezni, mélyebben megérteni. A felmérésben arra is rákérdeztek, milyen szolgáltatásokat tartanak a legfontosabbnak a kisebb magyar vállalkozások. A megkérdezettek szerint az internet a kapcsolattartás és információáramlás elsődleges csatornája.

A válaszadók ráadásul kiemelték, hogy számos szektorban szinte kikerülhetetlen az internet, ugyanis bizonyos kötelező adatszolgáltatások azon keresztül történnek. Ilyen például az áruszállító cégek által használt Elektronikus Árukövető Rendszer (EKÁER) vagy akár az üzletekben használatos online kassza. Mindemellett a vizsgálat igazolta azt a köztudomású tényt is, hogy az internet hatékonyabbá, gyorsabbá teheti az adminisztratív munkafolyamatokat. Ráadásul a dokumentálhatóság is egyszerűbbé válik a világháló segítségével.

A kutatásból az is kiderült, hogy leginkább a 10-30 Mb/sec közötti sávszélesség használata jellemző a megkérdezett kisvállalatokra. Ez az adatátviteli sebesség bőven elegendő egy kisebb cég zökkenőmentes működéséhez. Döntően böngészésre, levelezésre, kisebb fájlméretű csatolmányok küldésére és fogadására használják mindennapi munkájuk során az internetet a vállalkozások. (A magyarok átlag feletti gyakorisággal használják például a közösségi médiát a magánéletükben – vagyis ismerik azt, csak nem tekintenek rá üzleti lehetőségként.)

Kicsiknek is kell a védekezés
A magyar kisvállalatok többsége nincs felkészülve az online világ veszélyeire, pedig csaknem felüket már érte valamilyen fenyegetés vagy támadás az interneten. Ennek ellenére túlnyomó többségük úgy gondolja, hogy túl kicsi a hatékony védelemhez. Nekik mutatunk az Invitel szakértőinek segítségével három tanácsot, amelyet bárki megtehet a cége védelmében.
Az interneten mindenkinek van helye

Ma már alapvető elvárás a cégekkel szemben, hogy a legfőbb információk fellelhetők legyenek róluk a világhálón. Kezdve a cég fő profiljától a termékeket, szolgáltatásokat népszerűsítő akciókon át a kapcsolattartási adatokig. Utóbbi esetében egy vezetékes telefonszám feltüntetése nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a vállalkozást könnyebben elérhessék kérdéseikkel a leendő megrendelők vagy vásárlók. Az internet segítségével tehát egyszerűen megtalálhatják a vállalatot a potenciális ügyfelek, ezért napjainkban nem árt, ha egy vállalkozás saját domain névvel rendelkező honlappal és könnyen megjegyezhető, céges e-mail címekkel rendelkezik. A kisebb hazai cégeknek azonban mindössze 44 százaléka rendelkezik weboldallal.

Ha már megvan a saját, www.cegnev.hu formátumú domainnév és webtárhely, számos ingyenes, online weboldalkészítő áll rendelkezésre, hogy tartalommal töltsük meg vállalkozásunk honlapját, ami segíthet abban, hogy potenciális ügyfeleink könnyebben megtalálják honlapunkat a világhálón. Akik pedig szeretnék egy gombnyomással megosztani ügyfeleikkel, vásárlóikkal az olyan aktuális információkat, mint például a nyitva tartás, törzsvásárlói kedvezmények, akciók vagy új termék érkezése, nekik érdemes a Facebookon céges rajongói oldalt is létrehozniuk. A közösségi oldalak új ügyfelek szerzésében is segíthetnek, akár nyereményjátékok szervezésével, hűségprogramok hirdetésével. Ráadásul a cégek a munkával teli mindennapokból kedves életképeket is megoszthatnak követőikkel.

Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel, és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on vagy éppen a Foresquare-en át. Hogy vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz, és hogyan érdemes ott jelen lennünk, arról itt olvashat bővebben.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo