Online marketing cikkek
Személyként viselkednek a márkák a csetappokon
A fiatalok többet lógnak a csetappokon, mint az interneten. Nem véletlen, hogy a cégek ide is egyre inkább be akarnak törni. Új célcsoportok elérésére törekednek a csetalkalmazásokban.
Tényleg Facebook-függő a magyar
A magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő, naponta átlagosan 1,8 órát töltenek ezeken az internetes felületeken - derül ki a Vodafone Magyarország és az NRC közös kutatásából, amely a közösségi média és online tartalomfogyasztási szokásokat vizsgálta a fiatalabb, Y és Z generáció, a 16-37 évesek körében.
A Facebook tényleg mindent visz?
A Facebook mindent visz – mondta Lévai Richárd social media guru a címlapsztorinkban. Igaza van. Ma már minden ott van a közösségi oldalon. Ami nincs, az pedig nem is létezik. Vagy mégis?
Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten
Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.
2017-ben a cégeknek irány: a Social Media
Ma már egyetlen cég, bármely területen is tevékenykedik, nem hagyhatja figyelmen kívül a közösségi oldalak erejét – hangsúlyozták a szakemberek a Piac & Profit által rendezett „Social Media – 2017” konferencián.
Social média: ma már kihagyhatatlan
Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a közösségi kommunikációs csatornák erejét, hiszen a Föld lakosságának csaknem fele jelen van valamelyik közösségi oldalon és 93 százalékuk, mielőtt bármit is vásárolna, ezeken keresztül tájékozódik a kiválasztott termékről.
Tíz gerillamarketing tipp kisvállalkozásoknak
Hogyan teremthet piaci igényt a terméke iránt, hogyan érhet el akár tömegeket és teheti ismertté a márkáját egy kezdő vállalkozás, ha egy fityingje sincs? „Gondolkodj úgy, cselekedj úgy, mint egy gerilla” – tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.
Hat nyerő hashtag-tipp kisvállalkozásoknak
Valljuk be, eligazodni 2017-ben a social media dzsungelében nem is olyan könnyű, mint az elsőre tűnik, ha nekiállunk létrehozni a cégünk Instagram-, Facebook-, netán Twitter-tartalom-stratégiáját. A megfelelő hashtag-használat önmagában külön tudomány, és számos íratlan szabálynak kell megfelelni ahhoz, hogy megtaláljanak minket rajtuk keresztül. Vendégszerzőnk hat olyan hashtag-tippet ad, melyekkel hatékonyabbá teheted a tartalmaid menedzselését.
Vége a Facebookos variálásnak
Megszüntette a Facebook az egyik, sok adminisztrátor által kedvelt, és gyakran használt funkciót, a linkek előnézetének szerkeszthetőségét. A Power Editorban már hetekkel ezelőtt, a posztolásoknál szépen lassan, de mára teljesen eltüntette ezt a lehetőséget. Hogy ebben a helyzetben mi a teendő, azzal kapcsolatban közösségi marketing szakértőnk, Práger Kitti ad tanácsokat.
Három dolog, amivel már most készülhetünk a karácsonyra
Amíg a kánikulával küzdünk, nehezen tudjuk magunkat a karácsonyi forgatagba képzelni – de az online kereskedelemben érdekelteknek már most is vannak olyan feladataik, amelyekkel érdemes előkészíteniük a téli kampányaikat.
Fontos funkciót vesz el a Facebook az oldalkezelőktől
Hamarosan megszűnik az előnézet szerkesztése a megosztott linkeknél, ugyanis a Facebook arra készül, hogy a jelenlegi szerkesztési lehetőséget megszünteti. Sőt, Power Editorban már meg is tette, viszont előbb-utóbb mindenhol ez várható – írja a kozossegikalandozasok.hu
Cégmarketing: szeret leskelődni az Y-generáció? Ki kell szolgálni a kíváncsiságát!
Ezt állította legalábbis a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján Szántó Péter vlog-és onlineguru, a Springtab alapítója, aki a hallgatóság lelkére kötötte: nem kell minden nap feltalálni a spanyol viaszt.
Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!
Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.
Hogy dönt vezetőként az online marketingről?
Rengeteg cikk foglakozik online marketinggel, de keveset tudunk arról, hogy a hazai vállalkozások vezetői mi alapján hozzák meg marketing-döntéseiket. Szeretné tudni, hogy versenytársainál hogyan működnek ezek a dolgok? Vegyen részt kutatásunkban!
Bünteti a Facebook a rossz minőséget
A Facebook régóta küzd a rossz minőségű tartalommal. Azokkal a linkekkel, amik hangzatos címekkel beterelik különböző weboldalakra az embereket, akik aztán csalódnak. Korábban is voltak már ennek megakadályozására szolgáló hírfolyam algoritmus frissítések, most pedig megérkezett a következő, ami az organikus és a hirdetett posztokat is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.
Így készítsünk hatékony bannert
Az emberek nem szeretik a netes reklámokat, nincs ezen mit szépíteni. Valójában egy csomó eszköz létezik arra, hogy megszabaduljanak tőlük és teljesen letiltsák a megjelenésüket a böngészőjükben. Ez persze frusztráló hirdetőként, de a kesergés helyett inkább jobb és kreatívabb bannerekkel kell megcélozunk a fogyasztókat.
A versenyelőny annál van, aki az információt adja
Az internetes értékesítés egyik fő nehézsége, hogy kisebb kereskedőként elveszhetünk a nagy zajban. A komoly szakértői tartalom, saját blog lehet a módszer, ami segít láthatóvá és hitelessé válni.
Így tervezzünk reális büdzsét egy online kampányhoz
Hogy mennyit kell költeni az online marketingre, arra nehéz általános választ adni. Minden vállalkozás más és más, így például az online marketing költségekben is komoly különbségek lehetnek. Adunk néhány mankót, amivel nagyjából belőhetjük, hogy mennyire lesz szükség és megúszhatjuk, hogy elszaladjon velünk a ló.
A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz
Az online kereskedelem már korántsem a munkanélküliek megmentője. Hatalmas a verseny, és nőnek a vásárlói elvárások is. Ha valódi sikert akarunk elérni, muszáj a trendeknek megfelelően folyamatosan fejleszteni. Zajdó Csaba, a Webshop-experts ügyvezető igazgatója a legfontosabbakat osztotta meg a Piac & Profit konferenciáján.
A Facebook tényleg megkerülhetetlen
Kétmilliárdot közelíti a felhasználók száma, 65 millió vállalat van jelen, közülük négymillióan hirdetnek is, így több mint 8 milliárd dollárt költöttek csak hirdetésekre. A legnagyobb közösségi oldal valóban megkerülhetetlen a magyar cégek számára is.
Így tervezzünk hatékony landing oldalt
A profi online jelenlét első lépése a weboldal. Ha viszont leadeket akarunk generálni és eladni, egy jól működő landing page a megoldás. Segítünk, mitől lesz profi!
Aki hirdetett, annak egy talicska pénzt hozott a Jézuska
Az elmúlt évek legjobb karácsonyi forgalmát könyvelhették el a kis- és közepes vállalkozások múlt év decemberében. A vállalkozások több mint felének nőtt a forgalma. Legjobban azoknak akik többet reklámoztak. Ennek ellenére a többség makacsul kitart az ingyenes marketing eszközök mellett – derül ki a Marketing Commando kutatásából.
6+1 marketing trend 2017-re
A minden területen végbemenő digitalizáció, a valós konverziókkal lenyűgöző Big Data-ra épülő megoldások és az élet minden területén tetten érhető „mobileszköz-hegemónia” kihívásokat tartogat a megbízók számára is.
Ki és mit csinál a közösségi oldalakon?
Még most, az év elején érdemes átnézni, hogy állnak a különböző közösségi média platformok a hazai piacon, hogy megtervezhessük, melyikre optimalizáljuk online marketingünket a 2017-es évben.
A cégek fele nem bír kimászni a középkorból
Úgy tűnik, mintha már minden az interneten zajlana a világban, valójában viszont egy friss felmérés szerint a hazai cégek csaknem felének még mindig nincs weboldala, és harmaduk szerint nincs is szükség erre. Az adatok azonban nem ezt sugallják: minél modernebb egy vállalat, annál jobbak a kilátásai.
Az üzleti célt mérjük, ne a kattintást!
Az online térben minden mérhető, ezért valóságos adatmámorban égnek a cégek. Csak éppen az felejtődik el sokszor, hogy megtaláljuk, mi is az, amit valójában mérni kéne ahhoz, hogy megalapozott döntést hozhassunk például a marketing büdzsét illetően.
A 4 legdrágább hiba, amit elkövethetünk a közösségi médiában
A közösségi oldalak jelentik azt a marketingeszközt a kisvállalkozásoknak, ahol üzeneteiket akár a legnagyobb cégek hirdetési dömpingjével szemben is hatékonyan eljuttathatják a fogyasztókhoz. Persze csak akkor, ha megfelelően használják. Mutatunk négy olyan hibát, amelyért súlyosan megfizetünk.
Tömegeket lehet elérni a mobilos hirdetésekkel
A mobilhirdetések egyre elterjedtebbé válnak hazánkban, amikkel mára tömegeket lehet elérni. Jelenleg a mobiljukon netet használók 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott készülékén mobilhirdetésekkel találkozni. Számukra fontosabb, hogy egy mobilreklám tájékoztasson, mint hogy szórakoztató legyen – derült ki egy kutatásból.
A Facebook-videókba is rakhatunk reklámot
Ismét olyan hirdetési formátumot vezet be a Facebook, amit sokan gyűlölni fognak: videókat megszakító reklámok érkeznek hamarosan. A videók közzétevői részesednek a hirdetési bevételekből, így várhatóan népszerű lesz a felhasználók körében.
Nekik biztos lesz állásuk jövőre
A vállalkozások legfőbb fegyvere a fejlett technológia az egyre élesebb versenyben és azok a munkavállalók, akik szakértői egy-egy informatikai területnek. Mutatunk most a Modern Vállalkozások Programja segítségével három olyan állást, amire biztosan óriási kereslet lesz jövőre.
Mikor érdemes posztolni a Facebook-ra?
A legjobb Facebook-posztunk is elveszhet a tartalmak tengerében, ha nem pontosan akkor küldjük ki, amikor a lehető legtöbb felhasználót elérhetjük vele. De honnan tudjuk, mikor érjük el a legtöbb embert? Adunk néhány tippet ehhez!
Hat súlyos tévhit a Facebook-hirdetésekről
A szakemberek gyakran kerülnek szembe olyan fals elképzelésekkel, amelyek egy facebook-os hirdetés kudarcához vezethetnek. Lévai Richárd segítségével végigvesszük a legalapvetőbb tévhiteket, amelyeket a cégvezetők még mindig szívesen dédelgetnek.
Így nem lesz őrület a karácsonyi hajtás
Már csak egy hét van a Fekete Péntekig, amivel végképp elindul a karácsonyi szezon! Tényleg itt az utolsó pillanat, hogy tervezetten és szervezetten készüljünk fel. Mutatunk pár dolgot, amire nem biztos, hogy gondolt!
Így kerüljük el a spamlistát!
A spam egyidős az internettel, de igazi virágkorát talán éppen most éli: ma a globálisan küldött emailek fele olvasatlanul került ebbe a mappába. Könnyen itt végezheti a mi hírlevelünk is, ezért érdemes megfogadni a következő öt tanácsot.
Mi kell az időseknek: tisztelet, megbízhatóság és egy jó ajánlat
Nagy pénzeket költenek a fiatalabb korosztályok megnyerésére a vállalkozások, pedig a szépkorúak egyre nagyobb részét alkotják társadalmunknak, mindinkább lépést tartanak a korral és hűségesebbek is a márkánkhoz. Ahhoz azonban, hogy eredményesen célozhassunk rájuk, nem árt néhány dolgot szem előtt tartanunk.
Tovább is lehet nézetni a videókat
Néhány héttel ezelőtt a Facebook beismerte a médiaházaknak és hirdetőknek, hogy az elmúlt két évben túlbecsült statisztikákat közöltek a videohirdetések nézési hosszával kapcsolatban: a felhasználók csak néhány másodpercig nézik a videotartalmakat, de van rá mód, hogy hosszabb legyen ez az idő.
Külföldre vándorolnak a reklámpénzek
A kis- és középvállalatok által leggyakrabban alkalmazott 10 marketingeszközből 9 online. A Facebook jelentősége tovább erősödött a hirdetők körében. A kis cégek már átlagban kétmillió forint felett költenek marketingre, de sajnos még „importra”: a pénz jobbára a Facebookhoz és a Google-hoz kerül.
A Facebook vezet, de jön föl a kupon
Kisebb változások történtek, de nem fordult a feje tetejére a hazai kis- és középvállalkozások marketingeszköz-mixe: vezet a saját weboldal és a Facebook – derül ki a Marketing112 frissen publikált kutatásából.
Őrültségnek tűnik, de nem az
Elsőre talán őrültségnek tűnhet, hogy élőben, forgatókönyv nélkül jelentkezzen be egy cégvezető a közösségi hálón, vagy mobil applikáción, mégis egyre többen vállalják és érik el követőiket live streaming, azaz élő közvetítés segítségével.
Jubileumi évét nyitja Az Év Honlapja pályázat!
Az elmúlt években egyre nagyobb prioritása lett a digitális marketingnek, mely innovációra sarkallta a webfejlesztőket és a weboldal tulajdonosokat. Az internet világának gyorsuló változása, az automatizáltság térhódítása elengedhetetlenné tette, hogy Magyarország legismertebb online marketingkommunikációs pályázatán, ’Az Év Honlapja’ pályázaton a zsűrizés módszerei és értékelési eszközei is rugalmasan változzanak.
Nem kell mindent tönkretenni az eredményekért
Folyamatos a nyomás, hogy növekedjen a teljesítmény, fennmaradjon a fejlődés, javuljanak a számok. A legnagyobb vállalatoktól kezdve a legkisebb cégekig a költségek csökkentése, illetve ezzel párhuzamosan a hatékonyság növelése mindenhol kiemelt fontosságú. De hogyan növelhetnénk a hatékonyságot anélkül, hogy veszélybe sodornánk vállalatunk növekedési terveit?
Mobil nélkül? Öngyilkosság
Amikor az emberek nagyobb része már mobilról netezik, sőt, a fogyasztók egyre nagyobb része a telefonjáról vásárol, a nem mobilbarát oldalak biztos kudarcra vannak ítélve. A megoldás a fejlesztés, és nem dőlhetünk hátra, ha az oldal reszponzív. Ez csak az első lépés – emelte ki Sepsey Barna a Piac&Profit által szervezett konferencián.
9 remarketing stratégia az online kalandpályára
Az egyre gyorsabban fejlődő online kereskedelemben mind fontosabbá válik, hogy ne csak várjuk az ügyfeleket, hanem azoknak is nyúljunk utána, akik valamilyen okból visszahőköltek a vásárlástól, különben lemaradunk a versenytársaink mögött – hívták fel a figyelmet a szakemberek a Piac & Profit konferenciáján. Lássuk, hogyan!
Az egész bolygón becélozhatjuk az ügyfelet
Hasznos célzást vezetett be a Facebook azoknak, akik egyszerre szeretnének több országban is hirdetést futtatni. Eddig egyesével kellett hozzáadni a különböző országokat, most viszont régiók, illetve kereskedelmi zónák is megjelentek a célzások között.
Amikor azonnal választ kér az ügyfél…
Az elmúlt években jelentősen átalakult az ügyfelekkel történő kommunikáció módja. Korábban a szóbeli, postai úton kézbesített levél és a telefon volt a legáltalánosabb módja annak, hogy egy cég a vásárlóival kommunikáljon. Ma ez a chat, ami minden eddiginél gyorsabb ügyintézést tesz lehetővé, de megvannak a veszélyei is.
Ez a nyár a sportról szólt
Továbbra is töretlenül növekszik a hazai online kiskereskedelem. A piac az idei első félévet 18 százalékos bővüléssel zárta. Az előző évek trendjéhez hasonlóan, 2016 első féléve is jelentős növekedéssel zárt, amiben idén nagy szerepe volt a kiemelt sporteseményeknek is.
Mit tehetünk, ha ellopják a videónkat?
A digitális térben folytatott tartalommarketing egyik legfontosabb elemét képezik a videós tartalmak, amelyeket viszont nem könnyű – és legfőképpen nem olcsó – előállítani, ellopni viszont annál egyszerűbb. Horváth Katalin, a Sár és Társai Ügyvédi iroda szakértőjének segítségével tanácsokat adunk arra nézve, mit tehetünk, ha valaki nemes egyszerűséggel ellopja a videónkat.
A deep linking az online marketing új trükkje
A deep linking technológia azért keltette fel az elmúlt években a marketingesek figyelmét, mert lehetőséget ad a mobilalkalmazások használóinak elkötelezettebbé tételére. De miről is van szó?