Amikor azonnal választ kér az ügyfél…

Az elmúlt években jelentősen átalakult az ügyfelekkel történő kommunikáció módja. Korábban a szóbeli, postai úton kézbesített levél és a telefon volt a legáltalánosabb módja annak, hogy egy cég a vásárlóival kommunikáljon. Ma ez a chat, ami minden eddiginél gyorsabb ügyintézést tesz lehetővé, de megvannak a veszélyei is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Régen hetekbe kerülhetett, mire egy postai levélben feladott ügyfélpanaszra válasz jött, ma már nem hajlandók ennyit várni a fogyasztók. Az elmúlt évtizedekben lett igazán elterjedt az e-mail, mint a postai levél elektronikus változata, ami szempillantás alatt célba ér. Ez a technikai újítás nagyban felgyorsította a kommunikációt, hiszen néhány órán belül már meg is érkezhetett a válasz. Ma pedig  még gyorsabb lehetőségeink vannak. „A legtöbb cég szomorúan tapasztalhatja, hogy a vásárlók figyelmét nagyon rövid ideig élvezheti. Éppen ezért, ha kérdésük van, akkor arra nagyon gyorsan szeretnének választ kapni. Ehhez pedig ott lapul a zsebükben a technológia, az okostelefon, a tablet, ami a világ bármely pontján, a nap bármely percében alkalmassá teszi őket arra, hogy információt kérjenek” – hívta fel a figyelmet Szombati Orsolya marketingszakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján.

Kép: Pixabay

Ebben segítenek a chat alkalmazások. A közösségi média eszközök ma már számtalan formában adnak csatornákat, amelyeken hatékonyan és gyorsan kommunikálhatunk, sőt akár hirdethetünk is.

Melyek a legnépszerűbb chat alkalmazások?

  •     Facebook Messenger
  •     Whatsapp
  •     Viber
  •     Snapchat
  •     Skype
  •     Instagram
  •     Pinterest
  •     WeChat
  •     Telegram
Ezek a többségében itthon is ismert és gyakran használt applikációk a chatelésre. A legnagyobb család természetesen a Facebook érdekeltségébe tartozik, a Whatsappot több mint 700 millióan, a Messengert 600 millióan, míg az Instagramot közel 300 millióan használják.
Nyolc módszer, a nehéz ügyfelek féken tartására
Nehéz ügyfelek léteznek, ezt mindannyian tapasztaltuk már. A nyári hőségben mintha többen lennének, talán a forróságban türelmetlenebbek vagyunk. Hajlamosak vagyunk a problémás ügyfeleket túlzott szervilizmussal kezelni, amikor hívnak vagy felkeresnek bennünket, bár tegyük a szívünkre a kezünket, a problémázó, akadékoskodó, mindent kritizáló vevőt néha más bolygóra küldenénk.
Éppen ezért érdemes figyelemmel követni a lehetőségeket, hiszen az ügyfelek a kiváló termék vagy szolgáltatás mellett a vásárlás élményéért (is) fordulnak a céghez, hogy kiemelt figyelmet kapjanak, úgy is, hogy azonnali választ kapjanak az ügyfélszolgálattól, ha Messengeren vagy éppen Viberen felteszik a kérdéseiket. Ha az ügyfél perceken belül korrekt választ kap a panaszára, akkor nagyon elégedett, és ajánlja az ismerőseinek a céget, mert megbízhatóak, korrektek, gyorsak.

Nem csak a panaszkezelésben van jelentősége a chatprogramoknak: egy magyar ruhaüzlet a VIP ügyfelek számára csinált egy Viber-csoportot, ahol azonnal meg tudja osztani a híreket, az új kollekció darabjait a legjobb ügyfeleivel, akik így első kézből, a leggyorsabban és az egyik legbiztosabb csatornán kapjk meg az információkat, friss híreket. Ezzel egészen új szintre emelte az ügyfélkezelést a tulajdonos. Azonban a lehetőség felelősségteljes és jól átgondolt kommunikációs stratégiát is megkövetel a vállalkozásától. Nagyon könnyű egy pongyolán megfogalmazott válasszal csalódást, sértettséget kelteni az ügyfélben, amit a közösségi hálón 1-2 kattintással közzé is tud tenni.

Őszintén a hibákról
A cégekre is igaz az a népszerű szólás, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A legfelelősebben működő cégnél is becsúszhatnak hibák, olykor pedig az igazán nagyok is óriásit hibáznak - gondoljunk csak a Volkswagen botrányra. A kérdés, hogy mit kezdjünk, ha napvilágra került a szennyes.
Mire ügyeljünk, ha ilyen fórumot használunk?

A csoport mérete nem nőhet bármekkorára, egyrészt moderálhatatlanná válik, másrészt a folyamatos kommunikáció zavarhatja a csoporttagokat. „Ezért nem javaslom, hogy 10-20 résztvevőnél többet felvegyünk 1-1 ilyen körbe” – hangsúlyozta Szombati Orsolya.

Tisztán kell kommunikálni az ügyfelek fel, hogy mire való a csoport – például a hírek megosztására –, míg az ügyfélszolgálati kérdéseiket egy más fiókra indított privát üzenetküldéssel tegyék meg, hogy a többieket ne zavarják az egyeztetéssel.

A chat alkalmazásokra általánosan igaz, hogy elmossa az ügyfélszolgálati időt. Számos alkalmazásban azonban van lehetőség automata üzenet beállítására, ha éppen nem lehetséges az üzenetekre azonnal válaszolni (munkaidőn kívül). Ez az üzenet mindenképpen tartalmazzon egy vállalható időpontot, amikor vissza tudunk írni az ügyfélnek.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo