Most, ha beraksz egy linket a Facebook oldaladba, tudsz az elemeken változtatni. Ha nem jó a kép, ha nem jó a főcím, ha nem jó a leírás, ezeket mind ki tudod cserélni. Sőt, így ugyanazt a linket többször, több különböző kiegészítő szöveggel is meg tudod osztani. Amikor a Facebook oldaladon megosztasz egy linket, tudod szerkeszteni a hozzá tartozó képet, címet és leírást. Legalábbis még. Hamarosan ez a lehetőség megszűnik.
Amikor a Facebook oldaladon megosztasz egy linket, tudod szerkeszteni a hozzá tartozó képet, címet és leírást. Hamarosan ez a lehetőség megszűnik. Ezt arra találták ki, hogy ha nem elég jól van felkészítve a weboldal, amiről képet osztunk be, akkor tudjunk rajta javítani. Most azonban megszüntetik, a kamuhírek elleni harc részeként. Persze később is megteheted majd, hogy a link mellé egyedi poszt szöveget írsz, de a link előnézetben található elemeken nem változtathatsz a Facebookon belül. Mindig ugyanazt fogja a Facebook a weboldalról behúzni.
Hogyan lehet beállítani, hogy mit húzzon be a Facebook a weboldalról?
Megteheted, hogy a weboldalad meta adatai között el kezded használni az Open Graph sorokat is. Ezek segítségével dönti el ugyanis, hogy mit húz be az előnézetbe. Ez nem új dolog egyébként, évek óta használja az Open Graph adatokat a Facebook, nagyon sok weboldal jól is működik ilyen szempontból. De sok nem. Ők eddig kényelmes helyzetben voltak, mert ha a weboldal nem is volt jó, a Facebookon belül tudtak rajta javítani. A weboldalak forráskódjában található Open Graph elemeket használja a Facebook arra, hogy előnézetet készítsen. Legalább is, ha talál. Ha nem talál, akkor megpróbálja kitatlálni, mi lesz a legjobb. Nem mindig sikerül neki.
A weboldalak forráskódjában található Open Graph elemeket használja a Facebook arra, hogy előnézetet készítsen. Legalább is, ha talál. Ha nem talál, akkor megpróbálja kitalálni, mi lesz a legjobb. A weboldalak tartalomkezelő (CMS) rendszerét kell megváltoztatni. Ehhez egy egyedi weboldal esetén fejlesztő kell, de ha WordPresst, vagy hasonló megoldást használ valaki, akkor különböző ingyenes pluginek is tudnak segíteni.
Még sok a kérdés…
A Facebook azt tervezi, hogy minden olyan ponton megszűnteti az előnézet megváltoztatásának lehetőségét, ahol linket tudunk megosztani. Várhatólag ez a hirdetésekre nem vonatkozik, de nem tudni, mi a helyzet a linkgaléria típusú posztokkal? Vajon azokat sem fogjuk tudni nulláról szerkeszteni?
Persze a legalapvetőbb kérdés az, segíteni fog-e ez a tiltás a kamuhírek terjedésén? Mert ennek az oltárán áldozza fel a Facebook a szerkesztési lehetőséget. Őszintén szólva, erről nem vagyok meggyőződve, arról viszont igen, hogy a cégek munkáját mindenképpen nehezíteni fogja.
szerző: Lévai Richárd Közösségi Kalandozások