Nem kell mindent tönkretenni az eredményekért

Folyamatos a nyomás, hogy növekedjen a teljesítmény, fennmaradjon a fejlődés, javuljanak a számok. A legnagyobb vállalatoktól kezdve a legkisebb cégekig a költségek csökkentése, illetve ezzel párhuzamosan a hatékonyság növelése mindenhol kiemelt fontosságú. De hogyan növelhetnénk a hatékonyságot anélkül, hogy veszélybe sodornánk vállalatunk növekedési terveit?

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Freepik.com

Ne féljünk a technológiától!

Rengeteg eszköz, szoftver áll rendelkezésre – akár ingyenesen is -, hogy az eddig manuálisan végzett feladatokat automatizáljunk. A gyártó vállalatok méretüktől és a képviselt iparágtól függetlenül – a termelési költségek csökkenését és a versenyképesség növekedését kívánva – a gyártási folyamatok automatizálására szavaznak. Ennek érdekében olyan új megoldások felé fordulnak, mint a rugalmas könnyűipari robotok, melyek megfizethetőek, és amelyeket könnyű használni.

De nem csak a gyártásban segíthet a modern technológia: önmagban az irodai géppark feljavításával is több hónapnyi munkaórát takaríthatunk meg. Ha sok dokumentummal dolgozunk, húsz százalékkal növelhető a hatékonyság egy megfelelő dokumentumkezelő szoftver beszerzésével – és a sor itt még nem ér véget. A modern technológia tehát óriási segítség lehet a magyar kkv-knak, a szomorú valóság azonban ezzel szemben az, hogy a hazai kisvállalkozások technológiai szempontból szinte a középkorban ragadtak. Félnek a felhőalapú technológiáktól, a nyilvántartásuk papíralapú, sokuknak még weblapja sincs, így nem is használja ki az internetes megjelenés előnyeit.

Hirdessünk olcsón!

Márpedig, akár hiszi, akár nem, az interneten hirdetni még mindig a legköltséghatékonyabb és legjobban kezelhető hirdetési forma. A szakemberek sok esetben még mindig az e-mail marketinget, a hírleveleket tartják a leghatékonyabbnak, de a közösségi oldalakon való hirdetés is fillérekből megúszható az elején, mégis látható eredményeket képes produkálni a vevőforgalomban. Persze a követői kör kiépítése időbe és energiába kerül, utána viszont kitermeli a maga hasznát, főként mert az ajánlásokon keresztül új ügyfeleket szerezhetünk. Az ajánlás a legegyszerűbb módja annak, hogy elkezdjen növekedni az üzlete. Megkérni a vevőket, hogy ajánlják a céget másoknak is valóban annyira kézenfekvő megoldás, hogy mindenkinek bűn lenne kihagyni. Építhetünk egyszerű vásárlásösztönző vagy kedvezményrendszert, hogy meghozza a vásárlók kedvét cége ajánlgatására. Nem olyan idegen dolog ez, rengeteg nagy márka és nagy kereskedő sikerrel alkalmazza. A legnagyszerűbb persze, ha olyan a termékünk ami a megosztást, az új ügyfél bevonzását magában hordozza. (Itt olvashatja a hatékony online hirdetés hozzávalóit!)

Van, amikor a négy több, mint a nyolc
Az elmúlt pár év meghatározó munkaerőpiaci változásainak egyike az atipikus foglalkoztatási formák terjedése a világban. A modell a munkáltatói oldal számára költségcsökkentést, a munkavállalóknak pedig az egyéni élethelyzetekhez való rugalmasabb alkalmazkodást kínálja, ráadásul a munkavégzés hatékonysága is nő.
Legyünk hatékonyak mi magunk is!

A saját időnk beosztása természetesen létszükséglet, ha a cég hatékony működtetéséről van szó. Ahhoz azonban, hogy az egész vállalkozás hatékony legyen, a saját hatékonyságunkat át kell ragasztani az egész cégre. Szoktassuk rá az alkalmazottakat, hogy e-mailben kommunikáljanak telefonálás helyett: az e-mail kereshető, egyből le van dokumentálva, mindig rendelkezésre áll és nem szakítja meg a munkafolyamatot, ha éppen megfeszített koncentrálással dolgozunk valamin.

Tervezzük meg előre a hetet, osszuk be a meetingeket és tudassuk a csapattal is előre mindezt: így felkészülhetnek rájuk időben. Használjunk cégen belül felhő alapú megoldásokat, mint a Google Docs, a Dropbox vagy az Asana – ezekkel sokkal könnyebb kooperatív munkát végezni. Ráadásul ha minden fájl a felhőben van, bárhonnan hozzájuk is férhetünk.

A csapatmunka is lehet hatékonyabb: ehhez itt mutatunk néhány tippet!

Ne próbáljunk tökéletesek lenni!

A tökéletesség rengeteg időbe és/vagy pénzbe kerül, ami egy kis vállalkozásnak nem áll rendelkezésére. Próbáljuk meg kicsiben létrehozni az itt felsorolt ötleteket, nézzük meg, hogyan működik, csiszolgassuk az eredmények függvényében. Ami működik, abba fektessünk többet. A közösségi oldalakon követőket szerezni például időigényes dolog. De ez természetesen nem azt jelenti, hogy fel kéne adni, mielőtt elkezdenénk, inkább, hogy használjuk fel tanulásra, javításra a kezdeti időt, amíg viszonylag kevesen követik a céget. Nem kell aggódni, ha elsőre nem lesz minden tökéletes – az idő múlásával folyamatosan javíthatunk a minőségen. Ne feledje, mi áll a Facebook főhadiszállásának falán: “Jobb a befejezett megoldás, mint a tökéletes.”

Így teremtsünk időt a fontos feladatokra
Sok szó esik az időgazdálkodásról, de az még valójában kevés, ha a naptárunkban időt tudunk szakítani minden szükséges dologra. A kulcs az, hogy képesek legyünk arra a feladatra fókuszálni, amiben éppen benne vagyunk, így hatékonyan be tudjuk fejezni azt. Ez különösen, ha kreatív feladatokkal kéne haladnunk. Mit tehetünk? Mutatunk pár tippet!

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo