Kommenthuszárok hasítják a netet

Az okoseszközök terjedése jelenti a fejlődés motorját az online kereskedelemben és a digitális marketingben. Ezért fontos tudnunk, hogy kik és mire használják az okoseszközöket – egy friss kutatás most ennek eredt a nyomába.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A 15 éven felüli magyar internetezők kétharmadának van okostelefonja, szintén kétharmaduk rendelkezik laptoppal/notebookkal. A netezők negyede tablet tulajdonos. Mindhárom eszköz penetrációja nőtt 2015-höz képest, a laptopoké/notebookoké 10, az okostelefonoké 9, míg a tabletek penetrációja 1 százalékponttal. A családosokra jellemzőbb, hogy rendelkeznek a felsorolt eszközökkel.

A social média világa évről-évre rohamtempóban változik. 2016. április 21-én szakértők segítéségével készülhet fel a legújabb, a céges marketingben fontos újdonságokra!

Mint azt korábban megírtuk, az okoseszközök használói jelentik a magyar digitális piacon a növekedési lehetőséget a webshopoknak és ez a szegmens lehet az online marketing új célpontja is. Ehhez azonban fontos tudnunk, hogy kik és mire használják az okoseszközeiket. A Gemius friss kutatásából erre kaphatunk válaszokat.

Az okostelefonosokat 5 csoportba osztották a kutatók fogyasztási szokásaik és a készülékhez való viszonyuk alapján. Harmaduk az ’Egyszerű, de nagyszerű’ csoport tagja, ők zömében 30-49 éves, városi, középfokú végzettségű fogyasztók, akik a készülék praktikus, egyszerű funkcióit használják leginkább. A mobilos alkalmazásokért kevésbé hajlandóak fizetni, inaktívak a közösségi oldalakon.

A fogyasztók negyede az ’Y-generáció’ csoport tagja. Nagyon fiatal, 50%-ban 29 év alatti, nagyvárosi fogyasztók. 1-10 mobil alkalmazást telepítettek a készülékükre, az applikációkért való fizetési hajlandóság ennél a csoportnál a legmagasabb. Sokféle tartalmat fogyasztanak illetve rendkívül aktívak a közösségi oldalakon; ők azok, akik kihasználják a készülékük valamennyi funkcióját.

A ’Nagyágyú’ csoportba a fogyasztók ötöde került, inkább férfias kategória, felsőfokú végzettségű felhasználókkal. Erős hajlandóságuk van arra, hogy mobil alkalmazásokért fizessenek, emellett sokféle tartalmat fogyasztanak és aktívak a közösségi oldalakon. Bluetooth-t, okostévét és hangszórót csatlakoztatnak a készülékükhöz. Számukra a készülék a munka szerves része.

Okoseszközök nélkül esélyünk sincs
Akinek a céges weboldala nem jól olvasható a mobileszközökről, annak bizony nem sok esélye van érvényesülni az online világban, hiszen az internethasználók jelentős része már nem asztali gépekről – és még csak nem is laptopokról éri el a világhálót, hanem a legkülönfélébb méretű okoseszközökről. Ezért ma már olyan felületet kell számukra kialakítanunk, amely minden képernyőn jól mutat és használható. (A mobiloptimalizálásról itt olvashatja szakértőnk írását.)
Az ’Instagirl’ csoportba az okostelefon tulajdonosok tizede tartozik. Fiatal vidéki nők csoportja, akik sokféle tartalmat fogyasztanak; ők a legaktívabb közösségi média használók. Okostelefon-függők, nagy arányban osztanak meg saját maguk által készített fotókat.

A ’Kommenthuszár’ csoportba a fogyasztók 15%-a tartozik. 18-29 éves, középfokú végzettségű fiatalok, akik sokféle tartalmat fogyasztanak, hajlandóak lennének fizetni filmért, online és offline zenéért, e-bookért, társkeresésért. Kommentelnek híreket, blogokat, számukra az okostelefon a játékokról és az applikációkról szól.

A keresőmotorok és a közösségi média aranykora

A válaszadók fele második-harmadik okostelefon készülékét használja jelenleg. A válaszadók 95%-a telepített alkalmazást a telefonjára, de csak 18%-uk fizetett már applikációért. Ahogy 2015-ben, úgy 2016-ban is a kereső tartalmat fogyasztják a legtöbben, ezt követi a közösségi és a navigáció. Legkevésbé az előfizetéses műsorszolgáltatást, a társkeresést és a helykereső, ajánló tartalmakat fogyasztják.

A válaszadók fele aktív a közösségi oldalakon: 35%-uk oszt meg saját maguk által készített fotókat, negyedük állapotfrissítést tesz közzé, 14%-uk kommentel híreket, blogokat. A diákok a legaktívabbak.

A tablet inkább szórakoztat

A tablet tulajdonosok 44%-a média fogyasztás céljából vásárolta a készülékét. 45%-uk kizárólag WiFi hálózaton keresztül internetezik.

A tableteket sokféle helyzetben használják, a válaszadók fele ágyban, 42%-uk utazás közben, 41%-uk pihenés, relaxáció alatt használja a készüléket. A 18-29 évesek multitaskingolnak, ők inkább használják a tabletet tévénézés, rádióhallgatás, étkezés, családi/baráti együttlét, számítógépezés, vásárlás és főzés közben. Míg 2015-ben a tableteken a kereső, úgy 2016-ban a videó tartalom a legnépszerűbb.

Aki profitál az internetből, – és aki nem
A közgazdászok, mérnökök és a társadalomkutatók forradalmi változásokat várnak az internet terjedésétől: tudásalapú gazdaságot, információkon alapuló társadalmat, automatizált ipari termelést, egymással kommunikáló háztartási gépeket. Csakhogy a Világbank legfrissebb jelentése szerint a világháló nem oldja meg varázsütésre a problémákat, hanem éppen ellenkezőleg, új egyenlőtlenségeket is teremt.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo