Időtlen trükk az értékesítési szövegek írásánál

Örökérvényű igazság a kereskedelemben, hogy minél kevesebb van valamiből, annál nagyobb rá az igény. Kérdezzük meg szüleinket, nagyszüleinket, hogy meséljenek a hiánygazdaságról, amikor még sorban kellett állni az üzletekben egy kiló banánért. Szakértőnk cikkéből megtudhatja, hogyan alkalmazható ez a trükk a gyakorlatban.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Időtlen trükk, de érdemes ésszel alkalmazni - Kép: SXC

Az ember akkor érzi igazán valaminek a szükségét, ha a hiányát érzi. Nem véletlen, hogy ezt a két kifejezést gyakran egyenértékűként is használjuk. Ezt a tudást vetik be a marketingben, amikor az „utolsó darabokat” árulják valamiből, vagy amikor a polcra csak 1 terméket tesznek ki, pedig a raktárban még van 100. Az utolsó elérhető termék felébreszti a vásárlóban a sürgősség érzését, ami az egyik legfontosabb lépés a vásárlás felé vezető úton.

A sürgősség kulcsszerepe

Ha az érdeklődő nem érzi szükségesnek az azonnali vásárlást, későbbre halasztja, és nagy eséllyel el is feledkezik róla, vagy meggondolja magát. Különösen igaz ez az internet világában, ahol a szörfözők villámsebességgel kattintgatnak egyik oldalról a másikra, és elenyésző az esélye, hogy eszükbe jusson később visszatérni egy korábbi helyre.

Képzelje el, hogy a boltban megtetszik egy nadrág, ám kicsit drágának tartja, ezért még habozik a megvásárlásán. Az eladó figyelmezteti, hogy holnap lecserélik az egész kollekciót, ezért már csak ma estig veheti meg a nadrágot. Ugye rögtön fontosabbnak érzi ugyanazt a ruhadarabot? Az online marketing során még inkább szükséges az ilyen módszerek alkalmazása, ezért reklámszövegének nem csak a vásárlást kell ösztönözni, hanem meg kell előzni a halogatást.

Miért nem vásárol a nézelődő?

A legtöbb ember információt keres a neten, nem rögtön vásárolni akar. Ezért először körülnéznek, olvasgatnak, így szemlélődnek az Ön oldalán is. Ha a képernyő minden négyzetcentiméteréről a „Vedd meg!” felirat ordít rájuk, gyorsan menekülőre fogják, hiszen jóformán még azt sem tudják, mit és miért kéne vásárolniuk. Tudjuk, hogy az emberek nem szeretik, ha el akarnak adni nekik valamit, ellenben imádnak vásárolni. Tehát vásárolni is fognak, ha meggyőzzük, és nem elriasztjuk őket.

Akkor sem fog létrejönni az üzlet, ha a nézelődőnek nagyon tetszik a termék, lehengerelte a reklámszöveg, viszont úgy érzi, még ráér a döntéssel. A halogatásból szinte soha nem lesz vásárlás. Ezért ne hagyja, hogy a leendő vevő csak ráérősen szemlélődjön. Ha már eljutott addig, hogy megismerte a terméket, és elnyerte a tetszését, vegye is meg. Ebben segít a hiányérzet felkeltése, a halogatás megszüntetése.

Hogyan lehet ezt a gyakorlatban ügyesen használni?

Következő cikkünkből három örökzöld tippet kaphat ehhez!

Langmár Zsuzsanna www.szovegirasblog.hu

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo