Időtlen trükk az értékesítési szövegek írásánál

Örökérvényű igazság a kereskedelemben, hogy minél kevesebb van valamiből, annál nagyobb rá az igény. Kérdezzük meg szüleinket, nagyszüleinket, hogy meséljenek a hiánygazdaságról, amikor még sorban kellett állni az üzletekben egy kiló banánért. Szakértőnk cikkéből megtudhatja, hogyan alkalmazható ez a trükk a gyakorlatban.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Időtlen trükk, de érdemes ésszel alkalmazni - Kép: SXC

Az ember akkor érzi igazán valaminek a szükségét, ha a hiányát érzi. Nem véletlen, hogy ezt a két kifejezést gyakran egyenértékűként is használjuk. Ezt a tudást vetik be a marketingben, amikor az „utolsó darabokat” árulják valamiből, vagy amikor a polcra csak 1 terméket tesznek ki, pedig a raktárban még van 100. Az utolsó elérhető termék felébreszti a vásárlóban a sürgősség érzését, ami az egyik legfontosabb lépés a vásárlás felé vezető úton.

A sürgősség kulcsszerepe

Ha az érdeklődő nem érzi szükségesnek az azonnali vásárlást, későbbre halasztja, és nagy eséllyel el is feledkezik róla, vagy meggondolja magát. Különösen igaz ez az internet világában, ahol a szörfözők villámsebességgel kattintgatnak egyik oldalról a másikra, és elenyésző az esélye, hogy eszükbe jusson később visszatérni egy korábbi helyre.

Képzelje el, hogy a boltban megtetszik egy nadrág, ám kicsit drágának tartja, ezért még habozik a megvásárlásán. Az eladó figyelmezteti, hogy holnap lecserélik az egész kollekciót, ezért már csak ma estig veheti meg a nadrágot. Ugye rögtön fontosabbnak érzi ugyanazt a ruhadarabot? Az online marketing során még inkább szükséges az ilyen módszerek alkalmazása, ezért reklámszövegének nem csak a vásárlást kell ösztönözni, hanem meg kell előzni a halogatást.

Miért nem vásárol a nézelődő?

A legtöbb ember információt keres a neten, nem rögtön vásárolni akar. Ezért először körülnéznek, olvasgatnak, így szemlélődnek az Ön oldalán is. Ha a képernyő minden négyzetcentiméteréről a „Vedd meg!” felirat ordít rájuk, gyorsan menekülőre fogják, hiszen jóformán még azt sem tudják, mit és miért kéne vásárolniuk. Tudjuk, hogy az emberek nem szeretik, ha el akarnak adni nekik valamit, ellenben imádnak vásárolni. Tehát vásárolni is fognak, ha meggyőzzük, és nem elriasztjuk őket.

Akkor sem fog létrejönni az üzlet, ha a nézelődőnek nagyon tetszik a termék, lehengerelte a reklámszöveg, viszont úgy érzi, még ráér a döntéssel. A halogatásból szinte soha nem lesz vásárlás. Ezért ne hagyja, hogy a leendő vevő csak ráérősen szemlélődjön. Ha már eljutott addig, hogy megismerte a terméket, és elnyerte a tetszését, vegye is meg. Ebben segít a hiányérzet felkeltése, a halogatás megszüntetése.

Hogyan lehet ezt a gyakorlatban ügyesen használni?

Következő cikkünkből három örökzöld tippet kaphat ehhez!

Langmár Zsuzsanna www.szovegirasblog.hu

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo