Az ember akkor érzi igazán valaminek a szükségét, ha a hiányát érzi. Nem véletlen, hogy ezt a két kifejezést gyakran egyenértékűként is használjuk. Ezt a tudást vetik be a marketingben, amikor az „utolsó darabokat” árulják valamiből, vagy amikor a polcra csak 1 terméket tesznek ki, pedig a raktárban még van 100. Az utolsó elérhető termék felébreszti a vásárlóban a sürgősség érzését, ami az egyik legfontosabb lépés a vásárlás felé vezető úton.
A sürgősség kulcsszerepe
Ha az érdeklődő nem érzi szükségesnek az azonnali vásárlást, későbbre halasztja, és nagy eséllyel el is feledkezik róla, vagy meggondolja magát. Különösen igaz ez az internet világában, ahol a szörfözők villámsebességgel kattintgatnak egyik oldalról a másikra, és elenyésző az esélye, hogy eszükbe jusson később visszatérni egy korábbi helyre.
Képzelje el, hogy a boltban megtetszik egy nadrág, ám kicsit drágának tartja, ezért még habozik a megvásárlásán. Az eladó figyelmezteti, hogy holnap lecserélik az egész kollekciót, ezért már csak ma estig veheti meg a nadrágot. Ugye rögtön fontosabbnak érzi ugyanazt a ruhadarabot? Az online marketing során még inkább szükséges az ilyen módszerek alkalmazása, ezért reklámszövegének nem csak a vásárlást kell ösztönözni, hanem meg kell előzni a halogatást.
Miért nem vásárol a nézelődő?
Akkor sem fog létrejönni az üzlet, ha a nézelődőnek nagyon tetszik a termék, lehengerelte a reklámszöveg, viszont úgy érzi, még ráér a döntéssel. A halogatásból szinte soha nem lesz vásárlás. Ezért ne hagyja, hogy a leendő vevő csak ráérősen szemlélődjön. Ha már eljutott addig, hogy megismerte a terméket, és elnyerte a tetszését, vegye is meg. Ebben segít a hiányérzet felkeltése, a halogatás megszüntetése.
Hogyan lehet ezt a gyakorlatban ügyesen használni?
Következő cikkünkből három örökzöld tippet kaphat ehhez!
Langmár Zsuzsanna www.szovegirasblog.hu