Az eddigi évekhez hasonlóan idén is meghirdették a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által rendezett „Az Év Honlapja” pályázatot. Rengeteg újítás, új arcok, új megoldások, új kihívások, 2013 a változások éve lesz!
„Az online marketing felnőtt az utóbbi években, az online eladások a világon mindenütt csúcsokat döntenek és az emberek kezében lévő mobileszközökön a másodperc töredéke alatt terjed az információ. Egy teljesen új világ épült fel az elmúlt évtizedben. Missziónk, hogy egyre többen tudják követni ezt az egyre gyorsuló világot”- nyilatkozta Varga István, Az Év Honlapja pályázat alapítója.
Annak érdekében, hogy hogy ez az új (online)világ még nagyobb körben elfogadott legyen, a pályázat weboldalát is teljes mértékben átalakították. Az Erős Balázs többszörös Az Év Honlapja nyertes által készített tervek alapján kialakított honlap a Ferling Webline segítségével jött létre és fő célja, hogy mind grafikailag, mind technikailag kiszolgálja a pályázókat és a közönséget is, például új funkcióival (weboldal- és cikkajánló).
Nem ez az egyetlen változás a pályázat körül. A szakmai zsűribe új online marketing szakemberek kerültek - Béres Szilárd/MediaSales, Erős Balázs/Webdesigner, Ferling Dávid/Ferling Webline, Szabó Dudás Péter/Ad4sale Kft -), akiknek hozzáértő munkájával egyszerűsödik az értékelési folyamat. Szintén ezt hivatott elősegíteni egy a Seosiker.hu és a pályázat közötti együttműködés, melynek keretében egy egyedülálló honlap elemző rendszert is bevetnek a szervezők.
A szakma legjelentősebb versenyére 2013. szeptember 1. és október 31. között lehet nevezni a magyar nyelvű honlapokat. „Tudjuk, hogy a gazdasági helyzet idén sem engedi hosszú pórázra a marketingeseket, ezért a honlapokat a megszokott feltételekkel, a megszokott díj ellenében lehet nevezni a pályázatra. Idén egy új díj is bevezetésre kerül. Mostantól minden évben kiosztásra kerül majd ’Az Év Applikációja’ díj is, melynek apropóján idén az alkalmazásokat sokkal olcsóbban lehet nevezni a pályázatra.” – nyilatkozta Türr Nikolett, a pályázat vezetője.
Az Ifjúsági kategóriát idén is a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karának Kereskedelem és marketing szakos hallgatói értékelik majd. A közönségszavazás lehetősége a pályázat indulásától él, a pályázat Facebook oldalán bárki szimpátiáját fejezheti ki egy-egy honlap iránt a verseny ideje alatt. Az ünnepélyes díjátadóra 2013. december 4-én este kerül sor Budapesten. A díjátadó előtt pedig idén is megrendezésre kerül egy online marketing workshop, ahol igazi szakemberektől lehet majd ellesni pár online trükköt!
A szervezők és a zsűri - ahogy eddig is - idén is rendkívül színvonalas mezőnyre számítanak, melyről Varga István a következőket mondta: „Az őszi időszak általában minden vállalat számára fontos értékesítési szempontból, ilyenkor rekordok dőlnek meg, új termékek kerülnek a piacra és a vevők szeretnének biztos pontokat, fogódzkodókat ebben a marketing dömpingben. Az Év Honlapja online-marketingkommunikációs pályázat egyik fő célja, hogy világítótorony legyen a vásárlók számára. Meg szeretnénk mutatni, hogy a díjazottak valóban komolyan veszik a vevőiket. Nekik készítik vevőbarát honlapjaikat, interaktív megoldásokkal, fejlesztésekkel kedveznek nekik. Nagy izgalommal várom a nevezőket, de a legfontosabb számomra, hogy a pályázók milyen minőségű honlapokkal készültek idén.”