A hitelesség hat építőköve a céges weboldalon

Habár ma már a legtöbb magyar kkv ügyesen alkalmazza céges weboldalán a konverziónövelő elemeket, a hitelesség építésére mégis kevés figyelmet fordítanak. Szakértőnk összegyűjtötte azt a hat egyszerű webes elemet, amely ügyfeleiben bizalmat ébreszt.

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hitelességünk kihangsúlyozása segítheti a vevőt, hogy mellettünk döntsön –  Kép: PP

A legtöbb kkv –  nagyon ügyesen –  már külön érkező oldalakat (landing page) használ a marketing- és értékesítő munkája során, vagyis az érdeklődőit egy olyan webes felületre tereli, ahonnan nincs elkattintási lehetősége (nincsenek menüpontok). A landing oldal így csupán egyetlen „ütős" célt szolgál: ELAD (azaz egy lépésben értékesít), vagy FELIRATKOZTAT (vagyis több lépésben fog értékesíteni, meggyőzni). Azzal, hogy a landing oldalakon csak egy-egy cél megvalósítása a feladat, a látogató számára a döntés leegyszerűsödik. Ez a kulcsa annak, hogy az ilyen egycélú felületeken lényegesen magasabb konverzió érhető el, mint ha hagynánk a látogatót böngészni és kattintgatni 6-8 menüpont között – írta blogbejegyzésében Farkas Erika, a Piac & Profit marketingszakértője.

A landing oldalak  a „kéred, vagy nem kéred" döntésénél többet nem erőltetnek a látogatóra. Az oldalak konverziója így akár 80-90 százalékos is lehet –  nyilván attól függően, hogy milyen célzott és szűrt érdeklődő réteg érkezik a felületre. Az utóbbi időben –  és talán ennek is lehet egyik oka a válság miatti döntéshalogatás –  azt tapasztaljuk, hogy a landing oldalak konverziója is visszaesett. Ráadásul a cégek egyre inkább minimalizálják ezen oldalak tartalmát, ezzel pedig szinte teljesen elhanyagolják az egyik leglényegesebb elemet: a hitelesség építését. Sokkal magasabb konverzió érhető ugyanis el, ha erre is gondot fordítunk.

Miért kell a hitelességépítés a promóció során?

Az értékesítés során ígéreteket teszünk a termékről az érdeklődő számára és pénzéért, mely szerint a problémáira megkapja a lehető legjobb megoldást. Ahhoz, hogy az ígéreteinket  szó szerint „készpénznek" vehesse, a termék hasznosságát igazolnunk kell. Ez a hitelességépítés.

Szakértőnk hat pontban összegyűjtötte, melyek azok az apró kis eszközök és lehetőségek, melyek az Ön számára is adottak, és amelyekkel a promóciója meggyőzőbb, terméke hitelesebb lehet.

1. A hiteles bemutatkozó: mi a cég, kik állnak mögötte, mi a küldetése?

Néhány sornyit és fotót szánjon arra, hogy leírja ki Ön, vagy miről ismeretes a cége? Miért és mióta foglalkozik a témával, mi a célja, küldetése, és esetleg: mi volt eddig a legizgalmasabb eredménye?! Ha ez utóbbiról nem tud beszámolni, akkor igazolja tapasztalatát a végzettségével, publikációkkal, elégedett ügyfelei számával, stábja, szakemberei fotójával! Ez nagyon fontos, mert ezeken keresztül szerzi a legtöbb bizalmat az érdeklődő a cégről és arról, hogy kik fogják őt kiszolgálni!

Szakértőnk korábbi cikkei
Válságban talán az egyik legelső kérdésünk: „Megéri-e”, „Megtérül-e a kampányunk, a marketingre, vevőszerzésre számított költségünk?”.
A legtöbb vállalkozás üzleti ajánlatok útján adja el a termékeit, kapcsolódik be egy-egy nagy projektbe, nyeri meg ügyfeleit; de, vajon a kiadott üzleti ajánlataik hány százaléka hozza el a megpályázott üzletet végül?
Már a kis- és közepes vállalkozások zöme is tisztában van azzal, hogy a SWOT analízis mit takar, és mire keresi a válaszokat. Mit hagynak ki sokszor az elemzők, és hogyan lehet hatékony stratégiai eszköz?
A közösségi marketing elve alapján szerveződik, és egyre sikeresebb az a régi-új trend, amelyet szakértőnk csak háziasszony-marketingnek hív. A rendszer nagy előnye, hogy olcsó és erős kötődést alakít ki a fogyasztóban.
2. Korábbi díjak, elismerések

Vannak díjnyertes termékei, hivatalos elismerések, oklevelek? Plecsnik, igazolások, kupák? Ezekről egy-egy logót, képet, fotót mindenképp tegyen ki a weboldalára! Sok helyet nem foglalnak el, mégis meggyőzőek, bizalmat ébresztenek! Ön is szívesebben fekszik olyan orvos „kése alá", akinek irodája falán sorakoznak a díjak, kitüntetések, elismerések, doktori oklevelek... stb. Igaz?

3. Garancia, jótállás, szavatosság

Van garanciája? ha nincs, akkor legyen! A garancia szerepe kettős: növeli a bizalmat a cége és terméke iránt, valamint csökkenti a vásárlás kockázatát a vevő fejében! Lényegesen könnyebb neki a döntést meghoznia, ha tudja, hogy Ön garanciát vállal a termék működéséért.

Mire vállaljon garanciát?

A garancia kiválasztásával egy-egy műszaki termék kapcsán könnyű dolga van, hiszen műszaki, működési garanciát bármikor könnyedén vállalhat. Ha azonban szolgáltatása van, vagy a terméke nem kézzelfogható –  mint pl: egy fogfehérítő krém hatásai – , akkor már kreativitásra van szükség. Ilyenkor a legjobb marketingstratégia az, ha megvizsgálja a vevői félelmeit, és vásárláshalogatásuk okait, és azokra kínál garanciát.

4. Elégedett ügyfelek véleménye

„No, ezt hamisítani szokták" –  horkannak fel erre rendszeresen az ügyfelek. Igen, elképzelhető! De, Ön ne tegye! Használjon fényképes, neves, hiteles ajánlásokat! A másik kifogás, ami ilyenkor felmerül az, hogy félő, így a versenytársai számára közprédává teszi a legjobb ügyfeleit! Ez nem kizárható, de nem valószínű, hogy az így fényképével nyilatkozó, elégedett ügyfél elcsábítható. Ugyanis ő „elkötelezett" az arcával is. Saját magát érzi majd hiteltelennek, ha holnaptól a versenytársnál vásárol, miután Önnél arcát, nevét adta a honlapon mint elégedett vásárló. Gondolja csak végig! (A hűséges vevő mindennél többet ér. Itt olvashatja a hűség kialakításához vezető lehetséges utat!)

5. Ügyes statisztikák, eladások, teljesítmény számokban

Ha kevés a helye a hitelességépítésére, akkor is van megoldás! Találja meg azokat a számadatokat a terméke vagy cége működésében, amelyek IGAZAK, és jól is hangoznak!

6. Sajtómegjelenések

Ha már publikált a sajtóban, ha szerepelt már az audiovizuális médiában, ha írtak Önről és cégéről, tegye közzé! Vigyázzon! Ne kattinthasson el a landing oldalról a látogató! A médiaszereplések csak a médium logójával jelenjenek meg, vagy legfeljebb külön felnyíló ablakban legyenek olvashatóak!

Farkas Erika a vevőszerző marketingrendszerek szakértője & marketingszöveg-író marketingszoveg.hu

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo