A hitelesség hat építőköve a céges weboldalon

Habár ma már a legtöbb magyar kkv ügyesen alkalmazza céges weboldalán a konverziónövelő elemeket, a hitelesség építésére mégis kevés figyelmet fordítanak. Szakértőnk összegyűjtötte azt a hat egyszerű webes elemet, amely ügyfeleiben bizalmat ébreszt.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A hitelességünk kihangsúlyozása segítheti a vevőt, hogy mellettünk döntsön –  Kép: PP

A legtöbb kkv –  nagyon ügyesen –  már külön érkező oldalakat (landing page) használ a marketing- és értékesítő munkája során, vagyis az érdeklődőit egy olyan webes felületre tereli, ahonnan nincs elkattintási lehetősége (nincsenek menüpontok). A landing oldal így csupán egyetlen „ütős" célt szolgál: ELAD (azaz egy lépésben értékesít), vagy FELIRATKOZTAT (vagyis több lépésben fog értékesíteni, meggyőzni). Azzal, hogy a landing oldalakon csak egy-egy cél megvalósítása a feladat, a látogató számára a döntés leegyszerűsödik. Ez a kulcsa annak, hogy az ilyen egycélú felületeken lényegesen magasabb konverzió érhető el, mint ha hagynánk a látogatót böngészni és kattintgatni 6-8 menüpont között – írta blogbejegyzésében Farkas Erika, a Piac & Profit marketingszakértője.

A landing oldalak  a „kéred, vagy nem kéred" döntésénél többet nem erőltetnek a látogatóra. Az oldalak konverziója így akár 80-90 százalékos is lehet –  nyilván attól függően, hogy milyen célzott és szűrt érdeklődő réteg érkezik a felületre. Az utóbbi időben –  és talán ennek is lehet egyik oka a válság miatti döntéshalogatás –  azt tapasztaljuk, hogy a landing oldalak konverziója is visszaesett. Ráadásul a cégek egyre inkább minimalizálják ezen oldalak tartalmát, ezzel pedig szinte teljesen elhanyagolják az egyik leglényegesebb elemet: a hitelesség építését. Sokkal magasabb konverzió érhető ugyanis el, ha erre is gondot fordítunk.

Miért kell a hitelességépítés a promóció során?

Az értékesítés során ígéreteket teszünk a termékről az érdeklődő számára és pénzéért, mely szerint a problémáira megkapja a lehető legjobb megoldást. Ahhoz, hogy az ígéreteinket  szó szerint „készpénznek" vehesse, a termék hasznosságát igazolnunk kell. Ez a hitelességépítés.

Szakértőnk hat pontban összegyűjtötte, melyek azok az apró kis eszközök és lehetőségek, melyek az Ön számára is adottak, és amelyekkel a promóciója meggyőzőbb, terméke hitelesebb lehet.

1. A hiteles bemutatkozó: mi a cég, kik állnak mögötte, mi a küldetése?

Néhány sornyit és fotót szánjon arra, hogy leírja ki Ön, vagy miről ismeretes a cége? Miért és mióta foglalkozik a témával, mi a célja, küldetése, és esetleg: mi volt eddig a legizgalmasabb eredménye?! Ha ez utóbbiról nem tud beszámolni, akkor igazolja tapasztalatát a végzettségével, publikációkkal, elégedett ügyfelei számával, stábja, szakemberei fotójával! Ez nagyon fontos, mert ezeken keresztül szerzi a legtöbb bizalmat az érdeklődő a cégről és arról, hogy kik fogják őt kiszolgálni!

Szakértőnk korábbi cikkei
Válságban talán az egyik legelső kérdésünk: „Megéri-e”, „Megtérül-e a kampányunk, a marketingre, vevőszerzésre számított költségünk?”.
A legtöbb vállalkozás üzleti ajánlatok útján adja el a termékeit, kapcsolódik be egy-egy nagy projektbe, nyeri meg ügyfeleit; de, vajon a kiadott üzleti ajánlataik hány százaléka hozza el a megpályázott üzletet végül?
Már a kis- és közepes vállalkozások zöme is tisztában van azzal, hogy a SWOT analízis mit takar, és mire keresi a válaszokat. Mit hagynak ki sokszor az elemzők, és hogyan lehet hatékony stratégiai eszköz?
A közösségi marketing elve alapján szerveződik, és egyre sikeresebb az a régi-új trend, amelyet szakértőnk csak háziasszony-marketingnek hív. A rendszer nagy előnye, hogy olcsó és erős kötődést alakít ki a fogyasztóban.
2. Korábbi díjak, elismerések

Vannak díjnyertes termékei, hivatalos elismerések, oklevelek? Plecsnik, igazolások, kupák? Ezekről egy-egy logót, képet, fotót mindenképp tegyen ki a weboldalára! Sok helyet nem foglalnak el, mégis meggyőzőek, bizalmat ébresztenek! Ön is szívesebben fekszik olyan orvos „kése alá", akinek irodája falán sorakoznak a díjak, kitüntetések, elismerések, doktori oklevelek... stb. Igaz?

3. Garancia, jótállás, szavatosság

Van garanciája? ha nincs, akkor legyen! A garancia szerepe kettős: növeli a bizalmat a cége és terméke iránt, valamint csökkenti a vásárlás kockázatát a vevő fejében! Lényegesen könnyebb neki a döntést meghoznia, ha tudja, hogy Ön garanciát vállal a termék működéséért.

Mire vállaljon garanciát?

A garancia kiválasztásával egy-egy műszaki termék kapcsán könnyű dolga van, hiszen műszaki, működési garanciát bármikor könnyedén vállalhat. Ha azonban szolgáltatása van, vagy a terméke nem kézzelfogható –  mint pl: egy fogfehérítő krém hatásai – , akkor már kreativitásra van szükség. Ilyenkor a legjobb marketingstratégia az, ha megvizsgálja a vevői félelmeit, és vásárláshalogatásuk okait, és azokra kínál garanciát.

4. Elégedett ügyfelek véleménye

„No, ezt hamisítani szokták" –  horkannak fel erre rendszeresen az ügyfelek. Igen, elképzelhető! De, Ön ne tegye! Használjon fényképes, neves, hiteles ajánlásokat! A másik kifogás, ami ilyenkor felmerül az, hogy félő, így a versenytársai számára közprédává teszi a legjobb ügyfeleit! Ez nem kizárható, de nem valószínű, hogy az így fényképével nyilatkozó, elégedett ügyfél elcsábítható. Ugyanis ő „elkötelezett" az arcával is. Saját magát érzi majd hiteltelennek, ha holnaptól a versenytársnál vásárol, miután Önnél arcát, nevét adta a honlapon mint elégedett vásárló. Gondolja csak végig! (A hűséges vevő mindennél többet ér. Itt olvashatja a hűség kialakításához vezető lehetséges utat!)

5. Ügyes statisztikák, eladások, teljesítmény számokban

Ha kevés a helye a hitelességépítésére, akkor is van megoldás! Találja meg azokat a számadatokat a terméke vagy cége működésében, amelyek IGAZAK, és jól is hangoznak!

6. Sajtómegjelenések

Ha már publikált a sajtóban, ha szerepelt már az audiovizuális médiában, ha írtak Önről és cégéről, tegye közzé! Vigyázzon! Ne kattinthasson el a landing oldalról a látogató! A médiaszereplések csak a médium logójával jelenjenek meg, vagy legfeljebb külön felnyíló ablakban legyenek olvashatóak!

Farkas Erika a vevőszerző marketingrendszerek szakértője & marketingszöveg-író marketingszoveg.hu

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo