Öt trend, amit idén követnie kell a sikeres online jelenléthez

Néhány szakember már csak legyint a keresőoptimalizálásra (SEO) pedig az elmúlt évtized céges online csodaszere még nem múlt ki, bár tagadhatatlanul átalakult. Ami eddig megfelelt, az most már nem elég a keresők fejlődésének és a közösségi oldalak előretörésének köszönhetően.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Aki keres, talál, csak nem biztos, hogy minket - Kép: Pixabay

„A SEO-nak vége?” – ez az online marketing nagy kérdése, amire viszont minden cégvezető is felkapja a fejét, aki az elmúlt évtizedben komoly energiákat és pénzeket fektetett a keresőoptimalizálásba. A válasz azonban nem. Viszont átalakulóban van. Elsősorban a világ legnagyobb keresőóriása, a Google változtatott a rangsorolási feltételeken: titkosak a legkeresettebb címszavak, és most már a szegényes tartalom és a rossz design is „büntetőpontokat” ér a vállalkozásnak, amelynek weboldala így hátrébb sorolódik a találati listákon. Tehát, ha korábban elég volt a megfelelő címszavakat beírni az oldalba linkeket építeni és ügyelni, hogy a tartalom legalább releváns legyen, az most már a kevésnél is kevesebb. sőt a kereső most már kiszűri a szándékosan csak optimalizálásra törekedő oldalakat.

Azok a vállalkozások tehát, akik az új feltételek mellett is fent akarnak maradni a találati listák élén, jól teszik, ha megfogadják Jayson DeMers SEO szakértő, az AudienceBloom keresőoptimalizálással foglalkozó cég alapító-ügyvezetőjének tanácsait és ügyelnek arra az öt SEO trendre, amely meghatározó lesz 2014-ben.

1. A hatékony SEO immár három pilléren nyugszik

Amíg korábban a SEO elsősorban a linkekre és a releváns tartalomra alapozott, addig az „új SEO” immár harmadik pillérként a közösségi oldalakat is hasznosítja. A tartalomnak immár lézeres pontossággal kell fókuszálnia a célpontra és nem korlátozódhat profit-generáló akciókra. A közösségi oldalakon elért követők száma mutatja meg a keresők számára, hogy a felhasználók valóban el értékesnek találják az oldal tartalmát, míg a magas minőségű, lehetőleg szakmai oldalakra – vagy oldalakról mutató linkek pedig az oldalunk megbízhatóságát, „szavahihetőségét” erősítik. Mindehhez mindenekelőtt tartalmat kell előállítani. Olyan szöveges és képi elemeket a weboldalunkra, amelyekre alapozva követőket és link kapcsolatokat építhetünk.

A jó szöveg inkább kép
Az internet hatására az olvasási szokások is megváltoztak. A balról jobbra, fentről lefelé történő olvasás már a múlté. Az emberi szem, főleg, ha gyorsan meg akarja szerezni az információt, úgy tekint a webszövegre, mint egy képre: egészként látja, megkeresi a lényeget, és a részletekre csak akkor szán időt, ha van rá ideje, és kellően felkeltették az érdeklődését.
2. Beérik a „tartalom-marketing”

A tavaly legtöbbet használt, leginkább hangoztatott szó a „content marketing”, azaz a tartalom marketing volt SEO körökben – és ez idén is így lesz. Mint azt a Piac & Profit is megírta korábban a cégeknek sikerjelentések és promóciós anyagok helyett arra kell törekedniük, hogy jó sztorit kerekítsenek termékeik köré. Idén várhatóan a tartalom marketing „felnő” azaz a korlátlan tartalomgyártás helyett a célcsoport igényeinek megfelelő, jobban célzott tartalom előállítása és az eredmények minél pontosabb követésére helyeződik át a hangsúly. Ehhez itt talál tanácsokat.

3. Mobilra optimalizálni most már kötelező

Az okos eszközök terjedésével immár nem választható opció a mobilra optimalizált weboldal, vagy a reszponzív design fejlesztése. A magyar internetezők többsége, a lakosság mintegy negyven százaléka immár rendelkezik okos eszközökkel és mind a webkereskedelmi trendekből, mind a látogatások számából kitűnik, hogy a keresések mintegy 20 százaléka immár ilyen eszközökről történik. A mobiloptimalizálás azonban már nem állhat meg a designnál, a tartalomra is ki kell terjednie, amelyet a mobileszközök felhasználóinak igényeihez kell igazítani. (Szakértőnk tanácsait a mobiloptimalizálásról itt olvashatja!)

A vevőgyilkos webszövegek átka
Ha egy weboldal nem hozza a tőle várt eredményeket, a legrosszabb, amit tehetünk, ha nem teszünk semmit. Kis változtatásokkal és javításokkal a legtöbb oldal fejleszthető, így növelhetjük a webes értékesítés arányát.
4. Márkát építeni fontosabb, mint linkeket gyűjtögetni

Ma már az erős brand többet ér a SEO-ban, mint az oldalra mutató linkek száma – és ez a trend egyre erősödik. Ha ugyanis a márkánk több említést kap és mind több és több tartalom köthető hozzá, akkor a kereső feljebb fog sorolni minket. A brandépítés ezért kritikus lépés a keresőoptimalizálásban. (Itt megtudhatja, mi a hatékony márkaépítés kulcsa!)

5. A közösségi oldalakon folytatott kommunikációt integrálni kell a SEO stratégiába!

A keresők immár nem elégednek meg azzal, hogy minél több követőnk, vagy megosztásunk legyen a közösségi oldalakon. Ha cégének eddig nem volt a közösségi oldalakra kialakított stratégiája, akkor épp itt az ideje, hogy változtasson ezen! A közösségi oldalakon folytatott rendszeres kommunikációt, illetve a céges weboldalunkba beépített közösségi modulokon tapasztalható aktivitást ugyanis „jutalmazzák” a keresőmotorok.

Kövesse ezeket a trendeket ebben az esztendőben, ha javítani akarja weboldala találati rangját. Azonban ne feledje, hogy a pontosan fókuszált tartalom, a brand- és linképítés, vagy a közösségi oldalakon folytatott marketing csak egymásra épülve, egymást segítve működnek hatékonyan.

Így optimalizálja céges weboldalát!
A keresőoptimalizálás, vagyis SEO nem egy egyszer elvégzendő feladat, hanem egy először nagyobb időbefektetést igénylő folyamat, ahol folyamatosan kell dolgozni az eredmények javításáért illetve fenntartásáért.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo