6 ok, amiért minden kisvállalkozásnak kell egy blog

A legtöbb magyar kisvállalkozás csak minimálisan van jelen az online világban, pedig az számos olcsó megjelenési lehetőséget kínál. Az online marketing eszközök közül is az egyik leghatékonyabb - és legolcsóbb - a céges blog, hat okot is adunk, hogy miért kötelező minden kisvállalkozásnak vezetni egyet.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nincs lazsálás, dolgozni kell az ismertségért! Kép:sxc

1. Egyenlő feltételek

Az üzleti világ nagy igazsága, hogy kegyetlenül bánik a kisebbekkel. Különösen igaz ez a marketing területén, ahol egy kisvállalkozásnak óriásokkal szemben kell ismertté tennie termékét. (A médiába bekerülni sem lehetetlen még a legkisebbeknek sem. Itt olvashat tippeket, hogyan lehetséges.) Első pillantásra a nagy cégeknél van minden ütőkártya: a hatalmas marketingbüdzsé, az ismert márkák, szakemberek hada. Az online marketing és a blogok világa azonban egyenlő feltételeket biztosít a kisvállalkozásoknak: nem kell mélyen a zsebükbe nyúlniuk, némi íráskészséggel érdeklődők – és potenciális vásárlók – ezreit vonzhatják be a blogjukon keresztül céges honlapjára. (Az ügyvezetőknek is érdemes blogírásba fogni.)

2. Linkek, linkek, linkek

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eszköz (itt elmondjuk, miért), amit egy kisvállalkozás bevethet, hogy minél többen találjanak rá termékére. (Ezért nem árt, ha leszámolunk néhány tévhittel.) A releváns tartalom mellett a keresőprogramok leginkább azt „figyelik” hogy hány link mutat az oldalunkra – méghozzá lehetőleg nagy, előkelő helyen sorolt weboldalakról. Linkeket venni is lehet, de hatékonyabb  - és nem utolsósorban olcsóbb – megoldás, ha a blogunkon olyan tartalmat osztunk meg, amit ezek a weboldalak maguktól is átvesznek és az oldalunkra mutató linkkel látják el forráshivatkozásként. Így nem csak a keresőoldalak sorolnak minket előre, hanem a céges oldalunk forgalma is megnő.

3. Felpörgő közösségi jelenlét

A közösségi oldalak használata ma már minden vállalkozás számára létszükséglet. (Persze nem mindegy, hogy melyiket használjuk.) A blogunkon keresztül – főként ha jó és rendszeres tartalmat osztunk meg – nagyban felpörgethetjük a közösségi oldalakon létrehozott oldalaink forgalmát, lehetővé téve, hogy többen ismerjék meg a brandünket.

Saját blog lépésről lépésre
A vállalkozók többsége azonban idegenkedéssel tekint a személyes kommunikáció ezen formájára, mivel nem ismerik azokat az alapvető lépéseket, trükköket, amelyek segítségével könnyen és hatékonyan vezethetjük online naplónkat. Szakértőnk tanácsokat ad, hogy fogjunk neki!
4. Fogyasztói problémákat is megoldhatunk

Sokszor még a potenciális ügyfelek is visszariadnak a vásárlástól, mert kételyeik vannak a termékkel kapcsolatban, vagy csak egyszerűen az iparágra jellemző szakzsargon zavarja össze őket. A blog ideális felületet kínál arra, hogy ezeket a problémákat feloldjuk, érthetően magyarázzuk el a termék, vagy szolgáltatás előnyeit. Ha segítünk a vásárlón az akkor is hasznos lehet, ha nem tőlünk vásárolt, ugyanis megjegyzi a brandünket és ajánlani fogja másoknak is. (Kimondottan előnyös, ha a márkánk a fogyasztó "legjobb barátja.)

5. Megtudhatjuk mire vágynak az ügyfelek

A blog nem csak arra szolgálhat, hogy tartalmunkkal a weboldalunkat támogassuk, hanem remek felületet kínál piackutatások elvégzésére is. Részben abból, hogy miről kérdeznek az ügyfelek, vagy akár egy a blogunkon elvégzett felmérésből is, tájékozódhatunk a valós piaci igényekről.

6. Jó PR

Ha az előző tippeket betartjuk és blogunkon jó, releváns tartalmat szolgáltatunk, az emeli a vállalkozásunk és márkánk hírnevét, elismertségünket. Ennél pedig nem is kell több.

A cikk az alábbi blogbejegyzés alapján készült.

A hatékony kommunikáció trendi eszköze
A YouTube a második legnagyobb keresőoldal. Kihagyhatatlan lehetőség vállalata népszerűsítésére, a hatékony kommunikáció legjobb eszköze. Mégis, amikor a cégek marketingstratégiát készítenek, a hatékony kommunikáció eszközeit tervezik, gyakran nem aknázzák ki megfelelően az egyik divatos médiumot, a YouTube-ot.
 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo