1. Egyenlő feltételek
Az üzleti világ nagy igazsága, hogy kegyetlenül bánik a kisebbekkel. Különösen igaz ez a marketing területén, ahol egy kisvállalkozásnak óriásokkal szemben kell ismertté tennie termékét. (A médiába bekerülni sem lehetetlen még a legkisebbeknek sem. Itt olvashat tippeket, hogyan lehetséges.) Első pillantásra a nagy cégeknél van minden ütőkártya: a hatalmas marketingbüdzsé, az ismert márkák, szakemberek hada. Az online marketing és a blogok világa azonban egyenlő feltételeket biztosít a kisvállalkozásoknak: nem kell mélyen a zsebükbe nyúlniuk, némi íráskészséggel érdeklődők – és potenciális vásárlók – ezreit vonzhatják be a blogjukon keresztül céges honlapjára. (Az ügyvezetőknek is érdemes blogírásba fogni.)
2. Linkek, linkek, linkek
A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eszköz (itt elmondjuk, miért), amit egy kisvállalkozás bevethet, hogy minél többen találjanak rá termékére. (Ezért nem árt, ha leszámolunk néhány tévhittel.) A releváns tartalom mellett a keresőprogramok leginkább azt „figyelik” hogy hány link mutat az oldalunkra – méghozzá lehetőleg nagy, előkelő helyen sorolt weboldalakról. Linkeket venni is lehet, de hatékonyabb - és nem utolsósorban olcsóbb – megoldás, ha a blogunkon olyan tartalmat osztunk meg, amit ezek a weboldalak maguktól is átvesznek és az oldalunkra mutató linkkel látják el forráshivatkozásként. Így nem csak a keresőoldalak sorolnak minket előre, hanem a céges oldalunk forgalma is megnő.
3. Felpörgő közösségi jelenlét
A közösségi oldalak használata ma már minden vállalkozás számára létszükséglet. (Persze nem mindegy, hogy melyiket használjuk.) A blogunkon keresztül – főként ha jó és rendszeres tartalmat osztunk meg – nagyban felpörgethetjük a közösségi oldalakon létrehozott oldalaink forgalmát, lehetővé téve, hogy többen ismerjék meg a brandünket.
Sokszor még a potenciális ügyfelek is visszariadnak a vásárlástól, mert kételyeik vannak a termékkel kapcsolatban, vagy csak egyszerűen az iparágra jellemző szakzsargon zavarja össze őket. A blog ideális felületet kínál arra, hogy ezeket a problémákat feloldjuk, érthetően magyarázzuk el a termék, vagy szolgáltatás előnyeit. Ha segítünk a vásárlón az akkor is hasznos lehet, ha nem tőlünk vásárolt, ugyanis megjegyzi a brandünket és ajánlani fogja másoknak is. (Kimondottan előnyös, ha a márkánk a fogyasztó "legjobb barátja.)
5. Megtudhatjuk mire vágynak az ügyfelek
A blog nem csak arra szolgálhat, hogy tartalmunkkal a weboldalunkat támogassuk, hanem remek felületet kínál piackutatások elvégzésére is. Részben abból, hogy miről kérdeznek az ügyfelek, vagy akár egy a blogunkon elvégzett felmérésből is, tájékozódhatunk a valós piaci igényekről.
6. Jó PR
Ha az előző tippeket betartjuk és blogunkon jó, releváns tartalmat szolgáltatunk, az emeli a vállalkozásunk és márkánk hírnevét, elismertségünket. Ennél pedig nem is kell több.
A cikk az alábbi blogbejegyzés alapján készült.