A tartalommarketing komolyabb erőforrásokat igényel, mint egy alkalomszerűen megjelenő személyes blog. (De az is nagyon hasznos, ha a cégvezető maga blogol! Itt elmondjuk, miért!) Az egyedi tartalommenedzsment 43,9 milliárd dolláros iparággá nőtte ki magát, és még a szkeptikusoknak is el kell ismernie, hogy ez komoly dolog. A legjobb content (vagyis tartalom) marketingesek varázslók, akik képesek a trendeknek megfelelő írásokat, multimédiás tartalmakat, PR-t, közösségi médiát egy átfogó online jelenlétté alakítani. Ez kemény munka, ezért a csúcson nincs hely a márkás üzeneteket hibákkal halmozni. Az alábbiakban a leggyakoribb buktatókból szemezgetünk szakértő partnerünk a Hinora Marketing Group blogbejegyzése alapján.
1. Nem megfelelő időgazdálkodás
A marketingesek 51 százaléka küzd azért, hogy elég tartalmat tudjon készíteni. Ez a második legfájdalmasabb pont a B2B tartalom-előállítók között, azután, hogy jelentősen lecsökkent a rájuk szánt költségvetési keret. Mivel valószínűleg senki sem szeretne emiatt többet dolgozni, ezért alapvetően fontos, hogy rendkívül éles szemmel és minden mást kizárva tudjunk dolgozni.
2. Visszaélés a SEO-val
A modern SEO (vagyis keresőoptimalizálás) szövegírás már kevésbé arra irányul, hogy a Google számára több cikk készüljön, hanem arra, hogy a cikkeket az emberek szeressék, és azt osszák is meg. Vagyis nem érdemes töltelékként "jó kulcsszavakkal" feltölteni a szövegeket, az olvasó számára ugyanis ez rendkívül bosszantó. Ha a tartalom tényleg releváns, nem lesz szükségünk arra, hogy művi módszerekkel próbáljuk kapcsolatokat kiépíteni.
Természetesen szükség van szerkesztésre, ha egy profit van lehetőség megbízni vele, annál jobb. Ugyanakkor nem jó ötlet teljesen függetlenné tenni a tartalom kialakítását ezt cégtől, hiszen szakmai kompetenciák nélkül a legjobb szándékkal is elkerülhetetlenek lesznek a tartalmi hibák. (Nem csak a tartalomban, hanem a promóciós szövegekben is óriási hibákat lehet véteni! Szakértőnk cikkéből kiderül, melyek ezek!)
4. Célok nélkül
Senkinek sincs ideje vagy türelme általános tartalmat előállítani: aki mindenkit elégedetté akar tenni, az végül senkit sem fog. A fogyasztók 47 százaléka úgy véli, hogy a célzott tartalom hiánya az egyik legsúlyosabb tartalommarketing-hiba.
5. Rossz dolgokra összpontosítva
Könnyű arra összpontosítani, hogy ki hány szót ír naponta, vagy hányan szólnak hozzá a bejegyzéseinkhez átlagosan, de miközben ezt figyeljük, ugyanilyen könnyen elveszíthetjük azokat a mutatókat, amik igazán számítanak. Győződjünk meg arról, hogy nyomon követjük a kulcsszórangsort, az oldallátogatásokat, elért felhasználókat, ROI-t, és ne vesztegessünk energiát a hiábavaló mutatókra.
A tartalommarketingben az a leglehangolóbb, hogy tudjuk: mindig csinálhatjuk jobban. Akkor is, ha az egész hétre készen van minden tartalom, biztosan egy vendégposzt arra vár még, hogy feldolgozzuk, vagy egy új eszköz, hogy felfedezzük. Azonban fontos, hogy tanuljuk meg úgy használd az időnket, hogy ne égjünk ki. (Néha az is elég, ha egyszerűen nemet mondunk!)
7. A küzdelem tengerében
Mielőtt tüzet nyitunk egy ellentmondásos és túlfűtött cikkre vagy bejegyzésre ami a vállalatunkról szól, álljunk meg, és gondolkodjunk. Nem minden tőlünk független, de rólunk szóló megjelenés nyilatkozik kedvezően a cégünkről, de mielőtt bőszen reagálnánk bölcs dolog, ha még egy másik (lehetőleg független) szempár is elemezi a helyzetet, mielőtt a márka vagy vállalat kedvezőtlen pozícióba kerül - éppen a reakció miatt.
8. Agilitás hiánya
Talán a konkrét közönségünk nem szereti a videotartalmakat vagy infógrafikákat, hiába ez a divat. Ha ezt nem vesszük észre, az sem okoz nagy gondot, amíg képesek vagyunk a lényeget megmutatni. De inkább kövessük nyomon a mérőszámokat, és ne pazaroljuk a pénzt hibás tartalmak előállítására és sikertelen taktikára!
9. Őszinteség hiánya
A valós idejű megjelenés egyik legnagyobb előnye, hogy emberivé, személyessé tudjuk tenni a cégünket. Engedjünk bepillantást a színfalak mögé, mutassuk meg az alkalmazottak kemény munkáját és figyeljünk arra, hogy tartsuk távol magunkat a nagy cégek "konzerv" megjelenéseitől.
10. Termékközpontúság az ügyfélre figyelés helyett
Meglepő tény, de csak a vállalatok 50 százaléka tartja magát elsősorban ügyfélközpontúnak. Ha a vállalatunk célja a bevételek felett a vevői elégedettség is, ez a pozitív hozzáállás megjelenik a tartalmainkban is! (Élményt adni a vásárlónak pedig minden területen megéri.)
Egyáltalán nem elfogadható, hogy az egyszerű fogalmakat zavaros kifejezések vagy hívószavak mögé rejtsük és bonyolultan fogalmazzunk. Senki nem fog kétszer nekifutni, hogy megértse, mit akartunk elmondani a céges honlapon. A tartalom legyen mindig egyszerű, soha ne hagyjuk magunkat megcsúszni ezen a hibán.
12. Lejárt tartalom
Valószínűleg senkinek nem lesz már túl vonzó, ha a tavalyi nyár slágere fut az oldalunkon. Sokkal hatékonyabb, ha friss tartalmat generálunk, és követjük az aktuális híreket. Persze az örökzöld tartalmaknak is megvan az adott helye és ideje, de nagy hiba arra használni őket, hogy kitöltsék az üres helyeket. A relevancia mindig hatékonyabb, mint a lényegtelen tartalom, ezért fontos, hogy feltérképezzük és beépítsük azokat az aktuális eseményeket és trendeket, amiről a fogyasztóink beszélnek.
13. A fogyasztók kihasználása
A modern fogyasztók 90 százaléka inkább a család vagy a barátok ajánlásaiban bízik, mint a médiából kapott értesülésekben. Az ügyfelek a legjobb tartalommenedzserek, hatalmas hiba nem kihasználni és beépíteni ezt a tartalomstratégiába.