Hogyan győzzük le az egyik leggyakoribb kkv-betegséget?

Az elmúlt években rohamosan fejlődésnek indult a kisvállalati marketing. Számtalan marketing anyag vált elérhetővé, amiből a vállalkozók fejleszthetik az ismereteiket. Ennek ellenére sok kis cég még mindig nem használja aktívan a marketing eszközöket. Szakértőnk utánajárt, mi ennek az oka.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Időhiányra, fáradtságra panaszkodnak a cégvezetők - Kép: SXC

Habár egyre többet hallani arról, hogy a kisvállalatoknak miért hasznos a modern marketingeszközök alkalmazása, a legtöbb hazai kkv – és főleg az egyszemélyes, vagy néhány főt foglalkoztató vállalkozások,  – még mindig nem, vagy csak alig és esetlegesen alkalmazzák ezeket. Szilágyi Tímea, a Piac&Profit marketingszakértője szerint ennek a legfőbb oka az időhiány. „Tapasztalataim szerint a cégvezetők a leggyakrabban erre hivatkoznak: egyszerűen nincs időm a marketingre” – írta szakértőnk legfrissebb blogbejegyzésében, ahol tippeket ad a jelenség legyőzésére.

Válasszunk egy napot!

Könnyen rászoktathatja magát a marketingezésre, ha választ egy bizonyos napot, napszakot, amikor mással nem foglalkozik. (A legjobb vezetők az egész napjukat kontroll alatt tartják.) Például péntek délután, kedd reggel, vagy bármelyik, a munkára jellemző „lyukasóra” megteszi. Ha tudatosan, és rendszeresen csináljuk, garantálható, hogy egy idő után már előre várni fogja azt az időszakot, amikor a saját cége marketingjét is építheti. (Így indul egy sikeres vállalkozó napja!)

Kezdjük el kicsiben!

Nem szükséges napokat rászánnunk a marketingre, főként nem az elején. Kezdjük kicsiben, szánjunk rá egy órát. Ha belejöttünk úgyis kevés lesz!

Mi kell egy sikeres céges weboldalhoz?
Ma már minden vállalkozásnak szüksége van weboldalra. Hogy milyenre, azt hosszan lehet elemezgetni. Van viszont néhány alapvetés, afféle feladatlista, hogy mi minden kell egy modern vállalkozás sikeres weboldalához. Szakértőnk segít!
Tervezzünk előre!

Szinte mindegy, hogy szezon előtt, év elején, hét elején vagy reggelente, lényeges, hogy a tervezés ne maradjon ki a mindennapokból: mindig van valamilyen aktuális téma, amivel kapcsolatban lehet honlap cikket, blogot, hírlevelet LinkedIn, vagy éppen Facebook posztot írni. (Itt megtudhatja, melyik közösségi oldal való Önnek!)

Fontos előre készülni a szezonalitásokra, (mint a karácsonyi roham), amikor érdemes valamilyen kampányt indítani. Szakértőnk szerint nagyon sokszor a vállalkozók szezon közepén keresnek valamilyen kampányötletet. Nos, ilyenkor már igazából nincs mit tenni, a hajó már elment, esetleg a következő szezonra lehet előkészülni. Gondolkodjunk és tervezzünk előre, az mindig megtérül!

Keressünk inspirációt!

A legtöbb vállalkozó túl fáradt ahhoz, hogy még a saját marketingjével is foglalkozzon, bőven elég az ügyfelekkel foglalkozni. (A munka során keletkező stresszt is kezelni kell, itt olvashat 10 tippet, hogy ne durranjon el az agya!) Pedig gondoljunk csak bele, milyen negatív reklám például egy weblapkészítéssel foglalkozó cégnek az, hogy saját honlapja nem megfelelően karbantartott? Ha túl fáradtnak érezzük magunkat, keressünk inspirációt a marketingezésre! Ma már ehhez erőfeszítés sem kell, a világháló számtalan lehetőséget kínál: olvassunk újságcikkeket, képezzük magunkat, beszélgessünk mindig aktív, nyüzsgő emberekkel. Csak lépjünk ki a mindennapi mókuskerékből!

Szilágyi Tímea marketingszakértő www.mikromarketing.hu

Szakértőnk korábbi cikkei
A magyarokkal kapcsolatban sokszor ezeket a jó tulajdonságokat hallani: okosak, kreatívak és jó a humorérzékük. Igen ám, de ezek mellett vannak sajnos nem túl kedvező jellegzetességek is, amik ráadásul az üzleti sikereket veszélyeztetik. Melyek ezek?
Azt már egyre több cégvezető tapasztalja a saját bőrén, hogy marketingre szükség van, de még kevesen használják úgy a marketingeszközöket, hogy az eredményes és sikeres is legyen.
Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketingszakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.
Egyesek sajnálják, mások örülnek az uborkaszezonnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk ilyen időszakban.
Az arculat és az imázs gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és nincsenek tisztában e szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget!
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer két karácsonyfaárus. Az egyik sok fenyőt eladott, míg a másik csak hébe-hóba egyet-egyet. Eladástechnikájukban volt egy óriási különbség. Ez a különbség az, amin áll vagy bukik a marketingkommunikáció sikere. Olvassa el szakértőnk karácsonyi meséjét, és tesztelje, hogy az Ön marketingtevékenysége mennyire eredményes.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo