Futószalagra kell tenni a vevőt!

A megváltozott gazdasági környezet más szemléletet és más marketingeszközök alkalmazását követeli meg a vállalkozásoktól. A helyzet ráadásul rugalmasságot kíván, ami tegnap még sikeres volt, holnap már nem lesz az.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Futószalagon kell eljuttatni a vevőt a vásárlásig – Kép: Pixabay

„Ma egészen más módszerekkel dolgozó cégek számítanak sikeresnek, mint öt éve. Megváltoztak a vevők, a termékek és a vásárlás folyamata is – mondta Wolf Gábor, a Marketing Commando vezető tanácsadója az ötödik alkalommal megrendezett Marketing Expón. – Az internetes áruházak korábban sikeres értékesítési módszerei – például a keresőoptimalizálás vagy az ingyenes hírlevél – nem hoznak új vásárlókat. A vevőnek utána kell nyúlni, tulajdonképpen a vásárlásig juttató futószalagra kell őt tenni” – fejtette ki a kisvállalati marketingszakértő.

Ebben a folyamatban először egy probléma megoldását kínáljuk internetes vagy Facebookon megjelenő hirdetéssel. Ha az érdeklődő rákattint, megadja adatait, de nem vásárol, újabb videoüzenettel és e-mail ajánlatok sorával mutathatjuk meg neki, miként segíthet az adott termék a számára fontos problémán.

A korábban eredményes ingyenes hírlevél helyett pedig érdemes olyan olcsó termék megvásárlását kínálni (könyvet, szoftvert, kupont vagy érdeklődési körhöz kapcsolódó terméket), amely után több vagy drágább termék megvásárlását is ajánlhatjuk a vevőnek. „Ezen kívül hihetetlen lehetőségeket kínál a Facebook, amely tulajdonképpen a tévé legújabb változata” – érzékeltette a helyzetet Wolf Gábor.

Hogyan teremtsünk bizalmat?

Internetes értékesítés során még mindig meg kell küzdeni az online látogatók bizalmatlanságával. Nyírő Réka, a Marketing Commando tanácsadója előadásában ezért a bizalom megteremtésének módszereit mutatta meg, amelyek révén rövidíteni lehet az értékesítés idejét és folyamatát, valamint el lehet érni, hogy az elégedett ügyfél másnak is ajánlja a cég szolgáltatásait.

Vásárolj, mert tudom, hol laksz!
Nehéz megjósolni az e-kereskedelem fejlődési irányát, de az biztos, hogy a vevő hatalma egyre nagyobb lesz, ám a webshopoknak is lehetőségük lesz arra, hogy „utánanyúljanak” a fogyasztóknak.
A leghatékonyabb bizalomépítő módszer a személyiség előtérbe helyezése a vállalat hangsúlyozása helyett, vagyis a céges internetoldalon, prospektusokon a tulajdonosoknak fel kell tűnniük fotókkal, bemutatkozással. Az ügyfeleket, vevőket kicsit be kell engedni a személyes szférájukba, miközben hiteles történettel kell azt bemutatniuk, miért éppen az adott szolgáltatást vagy terméket kínálják. (Szakértőnk bizalomépítésről szóló tippjeit itt olvashatja!)

Humor a marketingben

„Csak akkor alkalmazzuk a humort marketingünkben, hogy ha őszinték vagyunk. Ha nem jó a termékünk, visszaüthet a vicces hirdetés” – hívta fel a figyelmet Litkai Gergely, a Dumaszínház tulajdonos-alapítója, aki maga is vállalkozóként működteti a népszerű színházat.

A „bevállalós humor” azonban versenyelőny a kkv-knak, hiszen ilyesmit egy nagyvállalat nem engedhet meg magának. Hogyan csináljunk vicces hirdetést – tette fel a kérdést a közönségnek a neves humorista, aki szerint jó eredményt úgy érhet el a cégvezető, hogy többedmagával ötletel, és nem bonyolítja túl a poént. A terméket szem előtt tartva ezután következhet a tesztelés elengedhetetlen fázisa, amikor ismerősöknek vagy idegeneknek megmutatva kiderül, valóban humoros hatást ér-e el a tervezett kampány.

Saját marketingünket tanulni

„Érezhetően terjed a marketingszemlélet a hazai kisvállalatok körében, évről évre egyre több az érdeklődő. Nagyon sokan éppen a Marketing Expón kerülnek közelebb a marketinghez. Ez óriási öröm, ugyanakkor hatalmas felelősség. Persze nem marketingeseket akarunk képezni! Egy kisvállalkozónak nem kell marketingszakértőnek lennie, egy kisvállalkozásnak a saját marketingjét kell megtanulnia. Ez gyakran mindössze pár marketingeszköz alkalmazását jelenti, amit bárki megtanulhat” – mondta Wolf Gábor.

Marketing a válságban – csak kreatívan!
A gazdasági válság hatására megváltozott fogyasztói szokások új, kreatív marketingkommunikációs eszközöket igényelnek, amelyek a túlélés zálogát jelenthetik egy magyar kis- és középvállalkozás számára – emelték ki a szakértők a Piac&Profit és a BKIK által rendezett KKV-AKADÉMIA nevű rendezvényen.

Véleményvezér

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.
Mellár Tamás otthagyja a református egyházat

Mellár Tamás otthagyja a református egyházat 

Balog Zoltán személye sok református számára elfogadhatatlan.
Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt

Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt 

Amíg marad a református egyház jelenlegi vezetése, addig lemond lelkipásztori fizetés-kiegészítéséről
Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk

Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk 

Kiszámíthatóbb gazdaságpolitikára lenne szükség.
Taxis balhé tört ki Romániában

Taxis balhé tört ki Romániában 

Ki lesz az erősebb? A hagyományos taxisok, vagy az utazásmegosztók?
Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet

Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet 

A kormánypropaganda a magyar csúcsinfláció miatt a szankciókat okolta, de a számok világméretű összehasonlításban ezt nem igazolják.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo