Elkeserítő látvány egy unalmas honlap, és ebből sajnos még mindig jó sokat találunk a neten. Vajon mitől lesz olyan lapos egy weblap, hogy az első három másodperc után az ásítás kerülgeti az oda látogatót? Vagy éppen ellenkezőleg: mitől lesz olyan érdekes, hogy nincs kedve az embernek elkattintani onnan? Erről lesz szó pár percben.
A szövegírás kifejezés hallatán a cégnél valószínűleg minden dolgozó legszívesebben beteget jelentene, hiszen a legtöbb embert elfogja a menekülési kényszer, ha meg kell fogalmazni valamit, különösen akkor, ha a szövegnek még frappánsnak, olvasmányosnak, sőt érdekesnek is kell lennie.
Ha vállalkozóként esetleg mindezt egyedül kell megoldani, és esély sincs rá, hogy a kollegáknak átpasszoljuk a nemes feladatot, akkor nincs mese: ingujjat feltűrni, nekilátni és megírni. Szakértőnk a következőkben ehhez ad három plusz egy értékes tanácsot minden cégvezetőnek.
Nézzük meg röviden, milyen egy jól megírt honlapszöveg, mitől lesz alkalmas arra, hogy érdeklődőt, vevőt szerezzen a cégnek:
1. Célcsoportnak szól
Először is, a tartalom nem a konkurenciának, nem a családnak, barátoknak, még csak nem is mindenkinek, hanem a célcsoportnak szól, azaz a honlap potenciális látogatóinak, és a látogatókhoz szól. Az ő nyelvükön, az ő információ éhségüknek megfelelően.
2. Vevő szemszögéből indul ki
3. Miért pont ez való nekem?
Harmadik lényeges elem, hogy a látogató lássa, érezze, hogy miért jó neki, ha a sok ezer másik hasonló vállalkozás közül éppen ezt a céget választja, és világos lesz előtte, miért itt költse el a pénzét. Ezt - a marketing egyik alapkérdését - egy honlap esetében sem célszerű kikerülni.
+ 1. Keresőbarát szöveg
Van a szövegírásnak még egy fontos feladata, amiről feltétlenül szót kell ejteni. Ez pedig a keresőkben való jó helyezés elérése. Hiszen az internetezők előszeretettel használják a keresőket, ha valamilyen információra van szükségük. Ezért aztán nem mindegy, hogy a keresők találati oldalán hányadikként jelenik meg egy weblap. A legtöbb látogatóra az számíthat, aki jó helyezést ér el ezen a találati listán. Ahhoz, hogy ez meg is valósuljon, a honlap szövegében olyan kulcsszavakat kell beépíteni, amikre a legtöbben keresnek az adott témában.
Itt meg kell jegyezni azonban, hogy manapság már egyáltalán nem könnyű kiismerni a Google észjárását a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Ma már nem elegendő teleszórni kulcsszóval a szöveget, és ezerszám begyűjteni a honlapunkra mutató linkeket. Egy biztos, a kulcsszavak egészséges mennyiségű szerepeltetése a szövegben, még mindig kihagyhatatlan tennivaló.
Ezek után már nem nehéz belátni, hogy maga alatt vágja a fát mindaz, aki a honlapon megjelenő tartalmat félvállról veszi. Ugyanis hiába a legújabb webdizájn, hiába a szebbnél szebb termékfotókkal telepakolt oldal, ha a látogató nem kap egyértelmű választ a kérdésére, és egy olyan ajánlatot, aminek nem tud ellenállni.
Szilágyi Tímea
marketing szakértő