Három plusz egy tipp a több látogatóért!

Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketing szakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Az unalmas szöveg nem vonzza a látogatókat - Kép: Freestock

Elkeserítő látvány egy unalmas honlap, és ebből sajnos még mindig jó sokat találunk a neten. Vajon mitől lesz olyan lapos egy weblap, hogy az első három másodperc után az ásítás kerülgeti az oda látogatót? Vagy éppen ellenkezőleg: mitől lesz olyan érdekes, hogy nincs kedve az embernek elkattintani onnan? Erről lesz szó pár percben.

A szövegírás kifejezés hallatán a cégnél valószínűleg minden dolgozó legszívesebben beteget jelentene, hiszen a legtöbb embert elfogja a menekülési kényszer, ha meg kell fogalmazni valamit, különösen akkor, ha a szövegnek még frappánsnak, olvasmányosnak, sőt érdekesnek is kell lennie.

Ha vállalkozóként esetleg mindezt egyedül kell megoldani, és esély sincs rá, hogy a kollegáknak átpasszoljuk a nemes feladatot, akkor nincs mese: ingujjat feltűrni, nekilátni és megírni. Szakértőnk a következőkben ehhez ad három plusz egy értékes tanácsot minden cégvezetőnek.

Nézzük meg röviden, milyen egy jól megírt honlapszöveg, mitől lesz alkalmas arra, hogy érdeklődőt, vevőt szerezzen a cégnek:

1. Célcsoportnak szól

Először is, a tartalom nem a konkurenciának, nem a családnak, barátoknak, még csak nem is mindenkinek, hanem a célcsoportnak szól, azaz a honlap potenciális látogatóinak, és a látogatókhoz szól. Az ő nyelvükön, az ő információ éhségüknek megfelelően.

2. Vevő szemszögéből indul ki

Szakértőnk korábbi cikkei
Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.
Az arculat és az imázs igen gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és valójában nincsenek tisztában a szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget.
Másodszor, fontos, hogy az adott termék vagy szolgáltatás úgy kerüljön bemutatásra, mint egy olyan egyedülálló megoldás, ami válasz az érdeklődő kérdésére és problémájára. Ehhez arra van szükség, hogy ne vállalkozóként, hanem kicsit a vevő fejével gondolkozzon az ember, ami nem is olyan egyszerű néha.

3. Miért pont ez való nekem?

Harmadik lényeges elem, hogy a látogató lássa, érezze, hogy miért jó neki, ha a sok ezer másik hasonló vállalkozás közül éppen ezt a céget választja, és világos lesz előtte, miért itt költse el a pénzét. Ezt - a marketing egyik alapkérdését - egy honlap esetében sem célszerű kikerülni.

+ 1. Keresőbarát szöveg

Van a szövegírásnak még egy fontos feladata, amiről feltétlenül szót kell ejteni. Ez pedig a keresőkben való jó helyezés elérése. Hiszen az internetezők előszeretettel használják a keresőket, ha valamilyen információra van szükségük. Ezért aztán nem mindegy, hogy a keresők találati oldalán hányadikként jelenik meg egy weblap.  A legtöbb látogatóra az számíthat, aki jó helyezést ér el ezen a találati listán. Ahhoz, hogy ez meg is valósuljon, a honlap szövegében olyan kulcsszavakat kell beépíteni, amikre a legtöbben keresnek az adott témában.

Itt meg kell jegyezni azonban, hogy manapság már egyáltalán nem könnyű kiismerni a Google észjárását a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Ma már nem elegendő teleszórni kulcsszóval a szöveget, és ezerszám begyűjteni a honlapunkra mutató linkeket. Egy biztos, a kulcsszavak egészséges mennyiségű szerepeltetése a szövegben, még mindig kihagyhatatlan tennivaló.

Ezek után már nem nehéz belátni, hogy maga alatt vágja a fát mindaz, aki a honlapon megjelenő tartalmat félvállról veszi. Ugyanis hiába a legújabb webdizájn, hiába a szebbnél szebb termékfotókkal telepakolt oldal, ha a látogató nem kap egyértelmű választ a kérdésére, és egy olyan ajánlatot, aminek nem tud ellenállni.

Szilágyi Tímea

marketing szakértő

www.mikromarketing.hu

Véleményvezér

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.
Mellár Tamás otthagyja a református egyházat

Mellár Tamás otthagyja a református egyházat 

Balog Zoltán személye sok református számára elfogadhatatlan.
Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt

Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt 

Amíg marad a református egyház jelenlegi vezetése, addig lemond lelkipásztori fizetés-kiegészítéséről
Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk

Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk 

Kiszámíthatóbb gazdaságpolitikára lenne szükség.
Taxis balhé tört ki Romániában

Taxis balhé tört ki Romániában 

Ki lesz az erősebb? A hagyományos taxisok, vagy az utazásmegosztók?
Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet

Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet 

A kormánypropaganda a magyar csúcsinfláció miatt a szankciókat okolta, de a számok világméretű összehasonlításban ezt nem igazolják.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo