Három plusz egy tipp a több látogatóért!

Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketing szakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az unalmas szöveg nem vonzza a látogatókat - Kép: Freestock

Elkeserítő látvány egy unalmas honlap, és ebből sajnos még mindig jó sokat találunk a neten. Vajon mitől lesz olyan lapos egy weblap, hogy az első három másodperc után az ásítás kerülgeti az oda látogatót? Vagy éppen ellenkezőleg: mitől lesz olyan érdekes, hogy nincs kedve az embernek elkattintani onnan? Erről lesz szó pár percben.

A szövegírás kifejezés hallatán a cégnél valószínűleg minden dolgozó legszívesebben beteget jelentene, hiszen a legtöbb embert elfogja a menekülési kényszer, ha meg kell fogalmazni valamit, különösen akkor, ha a szövegnek még frappánsnak, olvasmányosnak, sőt érdekesnek is kell lennie.

Ha vállalkozóként esetleg mindezt egyedül kell megoldani, és esély sincs rá, hogy a kollegáknak átpasszoljuk a nemes feladatot, akkor nincs mese: ingujjat feltűrni, nekilátni és megírni. Szakértőnk a következőkben ehhez ad három plusz egy értékes tanácsot minden cégvezetőnek.

Nézzük meg röviden, milyen egy jól megírt honlapszöveg, mitől lesz alkalmas arra, hogy érdeklődőt, vevőt szerezzen a cégnek:

1. Célcsoportnak szól

Először is, a tartalom nem a konkurenciának, nem a családnak, barátoknak, még csak nem is mindenkinek, hanem a célcsoportnak szól, azaz a honlap potenciális látogatóinak, és a látogatókhoz szól. Az ő nyelvükön, az ő információ éhségüknek megfelelően.

2. Vevő szemszögéből indul ki

Szakértőnk korábbi cikkei
Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.
Az arculat és az imázs igen gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és valójában nincsenek tisztában a szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget.
Másodszor, fontos, hogy az adott termék vagy szolgáltatás úgy kerüljön bemutatásra, mint egy olyan egyedülálló megoldás, ami válasz az érdeklődő kérdésére és problémájára. Ehhez arra van szükség, hogy ne vállalkozóként, hanem kicsit a vevő fejével gondolkozzon az ember, ami nem is olyan egyszerű néha.

3. Miért pont ez való nekem?

Harmadik lényeges elem, hogy a látogató lássa, érezze, hogy miért jó neki, ha a sok ezer másik hasonló vállalkozás közül éppen ezt a céget választja, és világos lesz előtte, miért itt költse el a pénzét. Ezt - a marketing egyik alapkérdését - egy honlap esetében sem célszerű kikerülni.

+ 1. Keresőbarát szöveg

Van a szövegírásnak még egy fontos feladata, amiről feltétlenül szót kell ejteni. Ez pedig a keresőkben való jó helyezés elérése. Hiszen az internetezők előszeretettel használják a keresőket, ha valamilyen információra van szükségük. Ezért aztán nem mindegy, hogy a keresők találati oldalán hányadikként jelenik meg egy weblap.  A legtöbb látogatóra az számíthat, aki jó helyezést ér el ezen a találati listán. Ahhoz, hogy ez meg is valósuljon, a honlap szövegében olyan kulcsszavakat kell beépíteni, amikre a legtöbben keresnek az adott témában.

Itt meg kell jegyezni azonban, hogy manapság már egyáltalán nem könnyű kiismerni a Google észjárását a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Ma már nem elegendő teleszórni kulcsszóval a szöveget, és ezerszám begyűjteni a honlapunkra mutató linkeket. Egy biztos, a kulcsszavak egészséges mennyiségű szerepeltetése a szövegben, még mindig kihagyhatatlan tennivaló.

Ezek után már nem nehéz belátni, hogy maga alatt vágja a fát mindaz, aki a honlapon megjelenő tartalmat félvállról veszi. Ugyanis hiába a legújabb webdizájn, hiába a szebbnél szebb termékfotókkal telepakolt oldal, ha a látogató nem kap egyértelmű választ a kérdésére, és egy olyan ajánlatot, aminek nem tud ellenállni.

Szilágyi Tímea

marketing szakértő

www.mikromarketing.hu

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo