Amikor a hirdetés hasznos tartalommá válik

A személyre szabott Google hirdetések újabb generációja érkezhet 2014-ben: a real-time marketing. A felhasználó a tartózkodási helyétől, a keresés időpontjától és a használt eszköztől függően a legmegfelelőbb hirdetést látja majd a keresőben.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A valósidejű marketing (real-time marketing) lehet a közeljövő egyik legjelentősebb online marketing trendje. Az okostelefonokra, tabletekre és phabletekre épülő, legújabb online hirdetési módszer lehetővé teszi, hogy az interneten információt kereső vásárló a tartózkodási helyétől, a keresés időpontjától és a használt eszköztől függően a legmegfelelőbb hirdetést lássa a keresőben. Olyan érzése lesz, hogy pont ezt kereste. Az elképzelés olyannyira nem légből kapott, hogy a Google legutóbbi európai trendkonferenciáján is szó esett róla.

„Képzeljük el, hogy valaki este nyolckor a belvárosban keres pizzériát a mobiltelefonján. Abból, hogy a belvárosban és mobilon keres, arra lehet következtetni, hogy az utcán áll vagy autóban ül, és valószínűleg be akar ülni valahová vacsorázni. Ha azonban ugyanebben az időpontban és helyen valaki tablettel keres, akkor valószínűbb, hogy már otthon van és a pizzáját inkább házhoz szállíttatná. A Google AdWords-el be lehet állítani, hogy az egyik, illetve másik esetben milyen hirdetés jelenjen meg, ami lényegesen növelheti a kampányok hatékonyságát” – számolt be Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords szakértő a Klikkmarketing vezető tanácsadója az október végén Dublinban megrendezett Google Think Digital! című konferencián szerzett tapasztalatairól.

A megfelelő embert a megfelelő helyen és időben a megfelelő eszközön lehet majd elérni. A módszer nagyon pontos célzást tesz lehetővé, ami leginkább a kisebb büdzsével dolgozó cégek számára előnyös. Ez a real-time marketing lényege – mutat rá a szakértő.

A legfontosabb dolog a valós idejű marketing alkalmazásához, hogy ismerjük vevőink keresési szokásait. Ehhez a piaci tapasztalatokon felül segítséget nyújt honlapunk látogatottsági statisztikája. A kapott információk alapján be lehet állítani, hogy a hirdetés csak adott feltételek esetén jelenjen meg (például csak mobiltelefonnal való keresés esetén), egy adott helyen és adott időben.

Mindehhez szükséges persze, hogy a vállalatok honlapja mobilra optimalizált legyen. A Think Digital! konferencián elhangzott adat szerint a tengerentúlon és Nyugat-Európában a cégek 37 százaléka nem rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal. Gál Kristóf becslése szerint Magyarországon ez az arány 90 százalék körül lehet.

Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!
Szinte minden kereskedő számára kiemelt fontosságú az októbertől december végéig tartó ünnepi időszak. Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!
Ahhoz, hogy kiderüljön, érdemes-e átalakítani a weboldalt, tudni kell, hogy milyen arányban nézik azt a lehetséges vevők okostelefonról, hogyan változik ez az arány és keresőprogramokba hányan ütik be mobiljuk billentyűzetéről a cégünk számára fontos kulcsszavakat. Utóbbi szavak meghatározásakor figyelembe kell venni azt, hogy mobilról tömörebben, rövidebb szavakkal, gyakran ékezet nélkül keresnek, ellentétben azzal, aki billentyűzeten gépel.

Gál Kristóf szerint azonban a mobil eszközök rohamos terjedése miatt nem az a kérdés, hogy át kell-e alakítani a honlapot és a hirdetési stratégiát, hanem az, hogy mikor. A mobil eszközökön való keresés jelentőségét jól szemléltetik a trendek. Az okostelefon penetráció már a múlt év végén elérte a 29 százalékot a magyar felnőttek között az eNet adatai szerint, ami 2,4 millió okostelefont jelent. Az Ericsson novemberben közölt előrejelzése szerint 2019-ig megháromszorózódik az okostelefon-előfizetések száma. A tabletek piacán is hasonló a helyzet: 2013 második negyedévének elejére 300 ezer tablet tulajdonost prognosztizált a KutatóCentrum.

A szakértő szerint ma még kevés cég él a real-time marketing lehetőségével, azonban az ilyen típusú hirdetésekkel annyival hatékonyabban lehet elérni a vásárlót, hogy aki időben lép, óriási előnyhöz juthat.

Véleményvezér

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo