A vevőgyilkos webszövegek átka

Ha egy weboldal nem hozza a tőle várt eredményeket, a legrosszabb, amit tehetünk, ha nem teszünk semmit. Kis változtatásokkal és javításokkal a legtöbb oldal fejleszthető, így növelhetjük a webes értékesítés arányát.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép:Pixabay

Az ingyenes Google Analytics segítségével gyerekjáték tesztelni weboldalunkat. A legtöbb kisvállalkozó ma már egyre ügyesebben használja ki ezt az egyszerű lehetőséget, amivel javíthatja az oldal látogatottságát és hatásfokát egyaránt.

Az első lépés: nagytakarítás

A legegyszerűbb és nagyon gyakran hatásos változtatás az oldalon, ha eltávolítjuk a figyelemelterelő tényezőket. Szerencsére a flash animációk kora már leáldozóban van, de még mindig  rengeteg weboldalon lehet takarítani. A rendrakás során minden felesleges kacatnak mennie kell. Ilyen lehet például egy túl nagy ábra, vagy egy vontatott, monoton szövegrész, ami elaltatja a figyelmet. Törölni kell azokat a felesleges gondolatokat is, melyek kizökkentik az érdeklődőt a reklámszöveg olvasásából.

A honlapon elhelyezett webszöveg akkor jó, ha olyan, mint egy csúszda. Egyenesen, zökkenőmentesen viszi az olvasókat a célig, és egy pillanatra sem állítja meg őket. Itt olvashatja tippjeinket a sikeres szövegíráshoz!

Fekete pálya: olvassuk fel hangosan az aloldalak szövegeit! (Vigyázat, ez sokkoló hatással járhat!) Minden mondatnak, ami homlokráncolást okoz, mennie kell!

Milyen tesztet használjunk?

Ha több variációt akarunk összehasonlítani, a teszt praktikus megoldás lehet. A Google Analytics-szel több szempontból is ellenőrizhetjük a reklámszövegünk eredményességét, és megtudhatjuk, hogy melyik verzió működik a legjobban.

3 dolog, amire különösen figyeljünk a reklámszövegben:
Az ajánlat Az értékesítési folyamat A címsor
Ha kigyomláltuk a vizuálisan zavaró elemeket, mint a nagy képeket és villogó, mozgó bannereket, akkor már készen áll minden, hogy magára a szövegre koncentráljunk.

Ha a statisztika azt mutatja, hogy a webszöveg kevés vásárlót vonz, három dolgot tehetünk:

  • Az egyik, hogy a legjobb vevőinket végighívjuk telefonon, és megkérdezzük a véleményüket az ajánlatunkról.
  • A másik, hogy egy folyamatábrán lemodellezzük az értékesítési folyamatunkat, és ahol logikai bukfenc van, azt újraírjuk.
  • A harmadik, hogy teleírunk egy fehér papírt jobbnál jobb címsorokkal, és ezeket szoftverekkel leteszteljük.
A rossz cím piros lámpa

Amennyire vonzó tényező lehet a jól eltalált cím, annyira el is riaszthatjuk az érdeklődőket egy gyengével. Ha a cím alapján úgy döntenek, nem olvasnak tovább, akkor – sajnos – nem számít, milyen jó a webszöveg vagy a termékünk.

A címsor ereje

A gondosan megfogalmazott cím elengedhetetlen fontosságú, hiszen ezzel ragadjuk meg az olvasó figyelmét. Nagyon gyakori, hogy nem sikerül elsőre elég jól a cím, és ez a tesztelés során derül csak ki. Ilyenkor még mindig változtathatunk. Lehet, hogy csak egy szót kell kicserélni, és az is előfordul, hogy más szempontból kell megközelíteni a témát. A jó hír, hogy már önmagában ezzel a kis változtatással is megduplázhatjuk az eladást.

Langmár Zsuzsanna www.szovegirasblog.hu

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo