Az ingyenes Google Analytics segítségével gyerekjáték tesztelni weboldalunkat. A legtöbb kisvállalkozó ma már egyre ügyesebben használja ki ezt az egyszerű lehetőséget, amivel javíthatja az oldal látogatottságát és hatásfokát egyaránt.
Az első lépés: nagytakarítás
A legegyszerűbb és nagyon gyakran hatásos változtatás az oldalon, ha eltávolítjuk a figyelemelterelő tényezőket. Szerencsére a flash animációk kora már leáldozóban van, de még mindig rengeteg weboldalon lehet takarítani. A rendrakás során minden felesleges kacatnak mennie kell. Ilyen lehet például egy túl nagy ábra, vagy egy vontatott, monoton szövegrész, ami elaltatja a figyelmet. Törölni kell azokat a felesleges gondolatokat is, melyek kizökkentik az érdeklődőt a reklámszöveg olvasásából.
A honlapon elhelyezett webszöveg akkor jó, ha olyan, mint egy csúszda. Egyenesen, zökkenőmentesen viszi az olvasókat a célig, és egy pillanatra sem állítja meg őket. Itt olvashatja tippjeinket a sikeres szövegíráshoz!
Fekete pálya: olvassuk fel hangosan az aloldalak szövegeit! (Vigyázat, ez sokkoló hatással járhat!) Minden mondatnak, ami homlokráncolást okoz, mennie kell!
Milyen tesztet használjunk?
Ha több variációt akarunk összehasonlítani, a teszt praktikus megoldás lehet. A Google Analytics-szel több szempontból is ellenőrizhetjük a reklámszövegünk eredményességét, és megtudhatjuk, hogy melyik verzió működik a legjobban.
Ha a statisztika azt mutatja, hogy a webszöveg kevés vásárlót vonz, három dolgot tehetünk:
- Az egyik, hogy a legjobb vevőinket végighívjuk telefonon, és megkérdezzük a véleményüket az ajánlatunkról.
- A másik, hogy egy folyamatábrán lemodellezzük az értékesítési folyamatunkat, és ahol logikai bukfenc van, azt újraírjuk.
- A harmadik, hogy teleírunk egy fehér papírt jobbnál jobb címsorokkal, és ezeket szoftverekkel leteszteljük.
Amennyire vonzó tényező lehet a jól eltalált cím, annyira el is riaszthatjuk az érdeklődőket egy gyengével. Ha a cím alapján úgy döntenek, nem olvasnak tovább, akkor – sajnos – nem számít, milyen jó a webszöveg vagy a termékünk.
A címsor ereje
A gondosan megfogalmazott cím elengedhetetlen fontosságú, hiszen ezzel ragadjuk meg az olvasó figyelmét. Nagyon gyakori, hogy nem sikerül elsőre elég jól a cím, és ez a tesztelés során derül csak ki. Ilyenkor még mindig változtathatunk. Lehet, hogy csak egy szót kell kicserélni, és az is előfordul, hogy más szempontból kell megközelíteni a témát. A jó hír, hogy már önmagában ezzel a kis változtatással is megduplázhatjuk az eladást.
Langmár Zsuzsanna www.szovegirasblog.hu