Honnan tudjuk, hogy jól teljesít egy online kampány?

Válságban talán az egyik legelső kérdésünk: „Megéri-e”, „Megtérül-e a kampányunk, a marketingre, vevőszerzésre számított költségünk?”. Komoly üzleti terveket készítünk egy-egy új termék bevezetése előtt. Piackutatásokat végzünk egy-egy kampányötlet megszületésekor, de vajon honnan tudhatjuk, hogy melyik marketingeszköz lesz cégünk számára a legjobb fogás? Szakértőnk tippeket ad, hogyan választhatjuk ki a számunkra leginkább megfelelő megoldást!

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Melyik lehet vállalatunk számára az adu ász? – Kép: SXC

Egy reklámkampánnyal kapcsolatban az egyik legégetőbb kérdés, hogy vajon mikor számít sikeresnek a kampány, avagy hány százalékos eredményeket kell produkálnia egy e-mail megnyitásnak, egy linkre kattintásnak, egy Facebook hirdetésnek, Google adwords szövegnek vagy egy bannernek  ahhoz, hogy elmondhassuk, ez „eredményes kampány volt!”. Vajon tényleg alulteljesít a kampány, vagy csak az elvárásaink nagyok? Milyen statisztikákkal kell számolnunk?

Sokat számít, hogy milyen célcsoportnak szövegezzük a hirdetést vagy promóciót, milyen stílusban írunk, milyen tartalommal! Ha a célcsoport – szűrt módon – csak az ideális vevőket tartalmazza, ott magasabb – egy kicsit – a konverzió, egy vásárolt vagy nyereményjátékkal épített „vad" lista esetében pedig rosszabb lesz a célok teljesülése.

A konverziók marketingeszközönként

Egy elektronikus direktmarketing-levél – vagy „magyarul” e-mail kampány – esetében 18–28 százalék közötti átlagos megnyitással számolhatunk. Vagyis a címzettek ekkora hányada nyitja ki a levelet. Az e-mail „hatása” egyre rövidebb. Akik kíváncsiak a levélre, azok többsége (75 százalékuk) még aznap kinyitja a mailt. Majd a következő napon még további kb.: 23%-uk. A 3. napra már nagyon kevesen visznek át „megnyitatlan levelet”, így gyakorlatilag a 3. napon már nyugodt szívvel értékelhetjük a kampány statisztikáit, mert nem valószínű, hogy azok számottevően változni fognak. (A hírlevél nem e-mail kampány. A hírlevél attól hír-levél, hogy hírt, információt tartalmaz, és nem ajánlatot. Az ajánlatok közlésére az e-mail kampányok szolgálnak.)

Hogyan írjunk nyertes üzleti ajánlatot?
A legtöbb vállalkozás üzleti ajánlatok útján adja el a termékeit, kapcsolódik be egy-egy nagy projektbe, nyeri meg ügyfeleit; de, vajon a kiadott üzleti ajánlataik hány százaléka hozza el a megpályázott üzletet végül? A legtöbben nem is sejtik, hogy sokszor milyen kis apróságokon dől meg egy ajánlat sikere! Előfordulhat az is, hogy valaki egy hiteltelen e-mail cím miatt veszítette el a nagy lehetőséget. Megint mások pedig eltántoríthatatlanul meg vannak győződve arról, hogy az ár a döntő. Ez akkor igaz, ha olyan ajánlatok kerülnek egymás mellé, amelyek szinte semmiben sem különböznek egymástól, semmivel sem ugranak ki a többi közül.
Az e-maileket megnyitók közül átlagosan kb.: 25–40 százalék kattint át az ajánlott linkre. Ezt persze árnyalja az ajánlat körítése, a kíváncsiságot felkeltő szöveg, és egyéb pszichológiai hatástényezők. A teljes címzett-számra vetítve pedig elmondhatjuk, hogy az összes kiküldött levélből kb.: 8–15 százalék fog átklikkelni a levélben szereplő linkre.

Milyen eredménye lehet egy banner hirdetésnek?

A bannerek konverziója nagyon picike és egyre romlik. Ma már csak kb: 0,05-0,15 százalékos, Vagyis a bannert megtekintőknek csupán ekkora százaléka kattint rá a hirdetésre. Érdemes kiszámolni, hogy mekkora értékű banner fog hozni így elegendő ügyfelet az Ön termékeinek. A banner hatékonyságát az fokozhatja, ha mozog, és ha olyan feltűnő a színe, hogy szinte kiugrik az oldalból. A banner hirdetések a Google hirdetésekkel versenyeznek, bár erre sok  hirdető – és sok médium – még nem jött rá.

Mi várható a Google Adwords hirdetésektől?

A böngészők hány százaléka kattintja le a hirdetésünket? Ezt a Google fiók statisztikákban a CTR nevű oszlop mutatja. Ha ez az érték közelít, vagy meghaladja a 10 százalékot, akkor az már jó konverziót jelent, ha esetleg még a 20 százalékot is, akkor kifejezetten hátba kell veregetnünk a hirdetőt. Ez persze kulcsszavanként és hirdetési szövegenként is értelmezhető.

A facebook hirdetéseknél meg kell különbözetnünk a szponzorált hirdetések konverzióit a lájkgyűjtő hirdetésekétől. Az előbbieknél akár 2-6 százalék is elérhető, míg az utóbbinál a 0,2 százalék körüli, vagy a feletti érték már igen jónak mondható. Vagyis a hirdetést megtekintők ekkora százalékánál érhető el klikkelés.

Hogyan kell teljesíteni egy landing oldalnak?

Így kell olyan szöveget írni, ami tényleg elad a weben!
Attól, hogy a marketingen belül lassan külön speciális területté növi ki magát a marketingszöveg-írás, szinte misztikummá is vált. Azt sejteti, hogy olyan trükkjei vagy szabályai vannak, amelyeket nem tudhat bárki, amit specialistától, szövegíró szakembertől kell elsajátítani. Van is ebben valami, de szerencsére nem ilyen nagy ördöngösség ez.
A landing oldalak olyan weboldalak, amelyek csak egyetlen funkciót teljesítenek. Vagy feliratkoztatnak valamilyen ingyenes előnyért, vagy értékesítenek valamit adott áron egy visszautasíthatatlan ajánlattal. Ilyen oldalak esetén nincsenek menüpontok, nincsenek elkattintható részek, csak az az egy funkció, amelyre létrehozták azt. Ha ingyenes előnyért kérünk regisztrációt, akkor egy landingoldal átlagosan 15–35 százalékban konvertál, vagyis a látogatók ekkora hányadát ráveszi adatai megadására. Ha azonban nem landingoldalról van szó, hanem egy weboldal valamilyen főoldali formájának konverziójáról, akkor a témától függően kb.: 2–8 százalék konverzióra lehet számítani.

Ugyanez a statisztika a weboldali megrendeléseket, vásárlásokat tekintve is: a látogatók 1–4 százaléka lesz vásárlóvá. Érdemes mindent bevetni, hogy ezt a számot feljebb tornássza, mert nem lehetetlen. (Ezek itt átlagos értékek.)

Jogos lehet a kérdés, hogy akkor vajon később a most feliratkozott érdeklődőkből hány százalékot tehetünk vevőnkké? Ez attól függ, hogy mennyire fogjuk az érdeklődők kezét. Mennyire építjük a bizalmukat, mennyire tudunk hitelt szerezni a kommunikációnknak, és mennyire „nyálcsorgatós és visszautasíthatatlan” az ajánlatunk. Átlagosan 3–5 hónapon belül 20–30 százalékuk vevővé tehető. Ez persze a vásárlási szokások függvénye is. Cipőt gyakrabban veszünk, és kevesebbet mérlegelünk, mint ingatlant vagy autót.

Persze, mindehhez a találó, jó tartalom és szövegírás szükséges!

 

Farkas Erika

a vevőszerző marketingrendszerek szakértője & marketingszöveg-író

http://marketingszoveg.hu

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo