Az online mindig zöldebb

A Gutenberg-galaxis kora leáldozóban van. Izgalmas idők ezek, és mint már oly sokszor, most is azok maradnak sikeresek, akik hamar alkalmazkodnak a megváltozott játékszabályokhoz. Aki sikeresen játszik az online kommunikáció kifinomult húrjain, megsokszorozhatja bevételét.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP/BartosGyula

Az igazság az, hogy ennél jobb dolog nem is történhetett volna a Földdel: az online kommunikáció térnyerése nemcsak megsokszorozza a PR-szakma lehetőségeit, de végre hatékonyan véget vet az esztelen erdőirtásnak és szeméttermelésnek. Hiába próbálkoztak évtizedeken át az újrahasznosított papírral, az online kommunikáció ezerszer eredményesebb fegyvernek bizonyult a környezetszennyezés ellen. És sokkal-sokkal vonzóbb. (Ehhez azonban az is fontos, hogy igazi bestseller legyen az online marketingje.)

Ráadásul az okostelefonok rohamos terjedésével szinte mindenhol elérhetjük a fogyasztót az online üzenetekkel is. Ez további hatalmas lehetőségeket rejt.

5 pofonegyszerű ok, amiért tarol az online kommunikáció

  • Nem zavaró. Míg az emberek többségét idegesíti a kezükbe nyomott szórólap vagy a reklámújsággal teletömött postaláda, az online reklámkampányt sokkal kevésbé érzik bántónak. Sőt, a kifinomult pozicionálásnak köszönhetően biztos lehet benne, hogy a legmegfelelőbb vevőkhöz jut el az üzenete, akik számára nem is lesz „reklámszagú”, sőt örülnek neki.
  • Valódi vásárlókat vonz. Mérget vehet rá, hogyha valaki ellátogat a honlapjára, abból sokkal nagyobb valószínűséggel lesz vevő, mint akinek csak átsiklik a tekintete a hirdetésén egy újságban. A kiérdemelt figyelem mérföldekkel nagyobb vásárlóerőt rejt magában.
  • Lekövethető. Mind a közösségi oldalak, mind a reklámszoftverek és hírlevélküldő berendezések pontos statisztikát mutatnak arról, kampánya melyik oldala népszerű – és melyik kevésbé. Így egyértelműen látja, online kommunikációja melyik elemére harapnak a vásárlók, tehát mit érdemes felturbózni, illetve mi hanyagolható.
  • 5 idei trend, amit nem hagyhat figyelmen kívül
    Néhány szakember már csak legyint a keresőoptimalizálásra (SEO) pedig az elmúlt évtized céges online csodaszere még nem múlt ki, bár tagadhatatlanul átalakult. Ami eddig megfelelt, az most már nem elég a keresők fejlődésének és a közösségi oldalak előretörésének köszönhetően. Itt találja tippjeinket, hogyan fejlesszen!
    Maradandó. A magazinokat hetente, havonta az asztal alá dobják, a reklámplakátokat áttapétázzák, a szórólapok olvasás nélkül a kukában landolnak. Az online világban azonban addig folytatja a kampányt, ameddig csak akarja és a legtöbb esetben azért fizet, ha tényleg elér valakit az üzenete! Nem kell attól félnie, hogy a drágán kifizetett reklámjára egy hét múlva már a kutya sem pillant rá.
  • Multimédiás. Az online kommunikáció színes-szagos, sokoldalú, testre szabható, linkekkel teletűzdelhető, megmutatja az Ön ízlését, a cége arculatát... ellenállhatatlan.
Mindezt egy szál fa kivágása, egy csepp tinta nélkül

Természetesen mindig lesznek, akik jobban szeretik egy magazin fényes hasábjain vagy egy napilap jellegzetesen zörgő oldalain olvasni az aktuális híreket. A kényelem és a józan ész azonban sokkal jobb PR-tanácsadó. Az online kommunikáció jön, lát és győz – és ez 500 éve a legjobb hír, ami a Földünket érte.

Langmár Zsuzsanna szovegirasblog.hu

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo