Egy kép bizony tényleg többet mondhat minden szónál: felkeltheti a figyelmet, elmesélhet egy történetet, érzelmeket fejezhet ki, izgalmat generálhat és vágyakat ébreszthet. A márkaépítés vagy az értékesítés teljes eszközára benne van. Egy kép persze nagyon sok minden lehet: egy szép fotó, egy professzionális grafika, egy jól sikerült kollázs, sőt, akár egy figyelemfelkeltő animgif is elérheti ugyanazt a hatást az olvasóban. Hogyan és miért nyer az utóbbi években óriási teret a kép alapú tartalom az interneten?
Hogy miért érdemes foglalkozni a márkaépítéssel? Olvassa el itt!
Észlelés
1. Bizonyított tény, hogy agyunk hatvanezerszer gyorsabban fogadja be és dolgozza fel a képi, mint a szöveges üzeneteket.
2. 65-85 százaléka a felhasználóknak vizuális típusként írja le magát, – azaz gondolatait képek köré rendezi, az alapján rendszerezi, így szívesebben fogad be olyan üzenetet, amely nem csak szöveges tartalom.
Tartalom
3. Felgyorsult világunkban sem időnk sem kedvünk hosszú szövegek átolvasásával, vagy több perces videók végignézésével tölteni a drága időnket. Egy képre szánt 2-4 másodperc viszont még pont belefér. Épp erre a helyzetre találták ki az infografikát, amellyel sok információt adhatunk át egyetlen, színes-szagos képbe rendezve.
4. A képek amellett, hogy felkeltik az érdeklődésünket, olyanok, mint a film trailerek a mozikban: kedvet csinálnak a folytatáshoz. Elsőre biztos ahhoz a cikkhez téved a szemünk, ahol kép van, és azt nyitjuk meg, olvassuk tovább, amely elég izgalmasnak tűnt első pillantásra.
5. Mert ma már nem találni olyan hirdetést, amely megfelelő kép kísérete nélkül boldogulna. Igaz ez (a más elven működő Google hirdetéseken kívül) az újsághirdetésekre, bannerekre vagy Facebook reklámokra is.
6. A képek 53 százalékkal több lájkot generálnak a Facebokon, mint a szöveges bejegyzések. Minden egyes lájkkal több és több emberhez jutunk el (a lájkolón keresztül az ő barátaihoz), ezért egy egyszerű hivatkozást is érdemes egy releváns képpel feldobni, amikor posztolunk.
7. Egy humoros, szokatlan, sokatmondó kép mémmé válhat, amely az interneten terjedve villámgyorsan tömegekhez jut el. Olyan népszerűség ez, amelyet máshogy, ennyire kevés befektetéssel nem lehet elérni. Gondoljunk csak a hungaromém elsöprő sikerére, vagy a politikai témájú “képtelenségekre”
8. A képeken alapuló Pinterest 2012-ben úgy érte el a havi 10 milliós álomhatárt az egyedi látogatószám terén, hogy közben a valaha volt leggyorsabb növekedést produkálta. De a Pinterest mellett a szintén kép alapú közösség, az Instagram (vagy a Flickr) sem szégyenkezhet. Óriási felhasználói bázisuk önmagában bizonyítja a képek hatalmát.
Plusz egy gyakorlati tanács
Egy videót sem az irodában, sem egy étteremben nem nyit meg a felhasználó, képeket viszont nyugodtan böngészhet fülhallgató nélkül is.
Használjunk tehát képeket, vizuális tartalmat minden online (és offline) felületen, bármilyen üzenetet is akarunk eljuttatni a felhasználóknak. Ne maradjon le Ön sem a legújabb vizuális forradalomról!
Szerző: Eibel Andrea és Sándor Eszter