Vizuális hatalomátvétel a neten

Egy kép többet ér ezer szónál – a virtuális térben mindenképpen. Szakértőink, Eibel Andrea és Sándor Eszter rávilágítanak, hogyan és miért nyer az utóbbi években óriási teret a kép alapú tartalom az interneten, illetve hogyan fordíthatjuk ezt saját márkánk építésére.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy kép bizony tényleg többet mondhat minden szónál: felkeltheti a figyelmet, elmesélhet egy történetet, érzelmeket fejezhet ki, izgalmat generálhat és vágyakat ébreszthet. A márkaépítés vagy az értékesítés teljes eszközára benne van. Egy kép persze nagyon sok minden lehet: egy szép fotó, egy professzionális grafika, egy jól sikerült kollázs, sőt, akár egy figyelemfelkeltő animgif is elérheti ugyanazt a hatást az olvasóban. Hogyan és miért nyer az utóbbi években óriási teret a kép alapú tartalom az interneten?

Hogy miért érdemes foglalkozni a márkaépítéssel? Olvassa el itt!

Észlelés 

1. Bizonyított tény, hogy agyunk hatvanezerszer gyorsabban fogadja be és dolgozza fel a képi, mint a szöveges üzeneteket.

2. 65-85 százaléka a felhasználóknak vizuális típusként írja le magát, – azaz gondolatait képek köré rendezi, az alapján rendszerezi, így szívesebben fogad be olyan üzenetet, amely nem csak szöveges tartalom.

Tartalom

3. Felgyorsult világunkban sem időnk sem kedvünk hosszú szövegek átolvasásával, vagy több perces videók végignézésével tölteni a drága időnket. Egy képre szánt 2-4 másodperc viszont még pont belefér. Épp erre a helyzetre találták ki az infografikát, amellyel sok információt adhatunk át egyetlen, színes-szagos képbe rendezve.

4. A képek amellett, hogy felkeltik az érdeklődésünket, olyanok, mint a film trailerek a mozikban: kedvet csinálnak a folytatáshoz. Elsőre biztos ahhoz a cikkhez téved a szemünk, ahol kép van, és azt nyitjuk meg, olvassuk tovább, amely elég izgalmasnak tűnt első pillantásra.

5. Mert ma már nem találni olyan hirdetést, amely megfelelő kép kísérete nélkül boldogulna. Igaz ez  (a más elven működő Google hirdetéseken kívül)  az újsághirdetésekre, bannerekre vagy Facebook reklámokra is.

A jövő internete a kkv-k nagy lehetősége
A mai folyamatok a jövőben várhatóan sokkal személyesebbé, és önmegvalósítóbbá teszi a világhálót. Ez nem csak a közösségi oldalakat jelenti a fiatalok számára, hanem akár akkv-k is versenyhelyzetbe juthatnak a nagy cégekkel szemben, éppen a specializálódás miatt.
Social

6. A képek 53 százalékkal több lájkot generálnak a Facebokon, mint a szöveges bejegyzések. Minden egyes lájkkal több és több emberhez jutunk el (a lájkolón keresztül az ő barátaihoz), ezért egy egyszerű hivatkozást is érdemes egy releváns képpel feldobni, amikor posztolunk.

7. Egy humoros, szokatlan, sokatmondó kép mémmé válhat, amely az interneten terjedve villámgyorsan tömegekhez jut el. Olyan népszerűség ez, amelyet máshogy, ennyire kevés befektetéssel nem lehet elérni. Gondoljunk csak a hungaromém elsöprő sikerére, vagy a politikai témájú “képtelenségekre”

8. A képeken alapuló Pinterest 2012-ben úgy érte el a havi 10 milliós álomhatárt az egyedi látogatószám terén, hogy közben a valaha volt leggyorsabb növekedést produkálta. De a Pinterest mellett a szintén kép alapú közösség, az Instagram (vagy a Flickr) sem szégyenkezhet.  Óriási felhasználói bázisuk önmagában bizonyítja a képek hatalmát.

Plusz egy gyakorlati tanács

Egy videót sem az irodában, sem egy étteremben nem nyit meg a felhasználó, képeket viszont nyugodtan böngészhet fülhallgató nélkül is.

Használjunk tehát képeket, vizuális tartalmat minden online (és offline) felületen,  bármilyen üzenetet is akarunk eljuttatni a felhasználóknak.  Ne maradjon le Ön sem a legújabb vizuális forradalomról!

Szerző: Eibel Andrea és Sándor Eszter

www.marketinvent.hu

Gyakorlati tippek mikrovállalkozásoknak
A saját márka építése és gondozása a kkv számára éppolyan fontos, mint a nemzetközi vállalatóriás számára. A célpiaca, a lehetőségei és ebből fakadóan az eszköztára viszont más.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo